وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ظرفیت های فرهنگی استان ها را فعال می کنیم


گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به مازندران، با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ساری دیدار و گفت‌ و‌ گو کرد و از کارخانه صنایع چوب و کاغذ این استان در ساری بازدید کرد. اسماعیلی همچنین در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی که در مصلای شهر قائمشهر برگزار شد شرکت کرد و طی سخنانی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه وجود قرآن را سرلوحه همه فعالیت های خود قرار می‌دهیم و از همه اقدامات مردمی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی حمایت می‌کنیم.
محمدمهدی اسماعیلی در جریان دیدارش با نماینده ولی فقیه استان مازندران، با اشاره به نقشه راه و شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از شعارهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع عدالت فرهنگی و مردمی کردن فرهنگ و هنر است، از این رو نگاهمان این است که به‌ صورت ویژه ظرفیت‌های استانی را فعال کنیم؛ طبق هدف‌گذاری اصلی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی اسلامی به‌عنوان مأموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این امر در همه جای کشور به‌صورت متوازن رشد کند. او افزود: در وضعیت موجود با وجود کامیابی هایی که در نظام فرهنگی جمهوری اسلامی داشته‌ایم، در عین حال دو موضوع؛ سبک زندگی غربی( تهاجم فرهنگی) که بنیان‌های اصیل فرهنگی ما را مورد هدف قرار داده و همچنین ناکارآمدی‌ های داخلی، فرهنگ ما را دستخوش حواشی کرده است.
حمایت از تولیدات داخلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جریان سفر یک روزه خود به مازندران از کارخانه صنایع چوب و کاغذ این استان در ساری بازدید کرد. اسماعیلی ضمن تقدیر از تلاش صنایع و کاغذ مازندران در تأمین بخشی از نیاز کاغذ کشور، گفت: هدف دولت حمایت از تولیدات داخلی است و از صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز در این راستا حمایت خواهیم کرد. در این بازدید که  محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد و نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی وی را همراهی می کردند ، نیک نژاد مدیرعامل این کارخانه گفت: اگر دولت از ما حمایت کند متعهد می شویم در سال آینده ۴۰ هزار تن کاغذ برای چاپ کتاب های درسی تأمین کنیم.  این کارخانه تا پایان سال ۸ هزار تن کاغذ وارد بازار می کند.
 دیدار با ناشران مجمع دفاع مقدس
دیروز همچنین تعدادی از ناشران مجمع دفاع مقدس با محمد‌مهدی اسماعیلی در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.
وزیر فرهنگ در این جلسه، اظهار داشت: در حوزه دفاع مقدس نیاز به تولید آثار و فعالیت های بیشتری داریم و آثار در این زمینه باید به بیش از ۱۰۰ برابر برسد. دفاع مقدس، بُرش های مختلف و نیروهای عاملی مانند سپاه و ارتش داشت. در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نزدیک به ۶۰ جلد اسناد نیروی زمینی ارتش منتشر شد، همچنین سهم نیروی هوایی ارتش در ماه های اول جنگ بی نظیر است. او با بیان اینکه دفاع مقدس را باید از دیدگاه پدران و مادران شهدا نگاه کرد، تأکید کرد: رنجی که پدران و مادران شهدا برای اعزام فرزندانشان به جبهه کشیده اند باید ثبت شود. به‌گفته وزیر فرهنگ، هم اکنون ۳۳ سال از جنگ می گذرد و نسلی که درگیر جنگ بوده اند بالای ۶۰ سال هستند، از سوی دیگر بر اساس آماری که به‌تازگی دریافت کردم، بیش از ۸۰ درصد از پدر و مادران شهدا فوت کرده‌اند. بنابراین، از تقلیل دادن کار دفاع مقدس در قالب یک تشکل حذر دارم. او با بیان اینکه از ما پذیرفته نیست که اشتباهات قبلی را تکرار کنیم، گفت: بودجه و امکانات کم اما فضا و مطالبه زیاد است اما با برنامه ریزی و تنظیم درست اهداف باید به این برنامه ها عمل کرد. همچنین پیوست رسانه ای قدرتمندی در این زمینه باید گنجانده شود. انقلاب اسلامی با پیام‌های جهانی و انسانی در دنیا در غربت است و هرطور بخواهند ایران هراسی و اسلام هراسی را ترویج می دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7801/1/594596/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها