وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد

اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا پایان سال


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: با برگزاری جلسه و جمع‌بندی نهایی در «کوتاه مدت» با همراهی و همیاری مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان نظام پرستاری، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را به‌صورت «موقت» تا پایان سال، اجرایی می‌کنیم.
به‌گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در این باره گفت: در برنامه بلندمدت نیز برای سال آینده، پس از شناسایی و احصای خدمات، لازم است که شورای عالی بیمه مصوبه را نهایی کرده تا از طریق آن بسته‌های خدمتی تعریف و پرداخت کارانه نظام پرستاری بر اساس تعرفه‌‌گذاری، انجام شود.
او با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، یادآور شد: یکی از تأکیدهای معظم له، در دیدار سال گذشته و امسال با پرستاران، عملیاتی کردن این تعرفه‌گذاری بوده است که افتخار داریم این مهم در این دولت عملیاتی می‌شود. امیدوارم با توجه به تأکید معظم له، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱، تمهیدات لازم را در واکاوی و دقت‌نظر به نیازهای مالی وزارت بهداشت، در حمایت از پرستاران و کادر بهداشت و درمان مورد توجه قرار داده تا مطالبات مدافعان سلامت، بخصوص جامعه پرستاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به یقین موضوع تعرفه‌گذاری پرستاری را با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدهای رئیس جمهور، تا پایان سال اجرایی خواهیم کرد، تصریح کرد: جمع‌بندی وزارت بهداشت تا امروز، این است که این طرح به‌صورت «پایلوت» اجرا نشود و با هماهنگی‌ که انجام شد برای عملیاتی شدن و پرداخت مابه‌التفاوت آن به‌صورت هماهنگ، برای همه پرستاران کشور انجام شود.
دولت ارز کافی برای دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به وضعیت دارو در شرایط حاضر گفت: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه‌روزی وضعیت دارو را رصد می‌کند. بهرام عین‌اللهی با تأکید بر اینکه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمبودی در حوزه دارو نداریم، گفت: با تلاش دوستان نواقص در برخی از داروهای خاص برطرف خواهد شد. وی به وضعیت گردشگری سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: از نظر پزشکی در کشور وضعیت ممتازی را دارا هستیم و بسیاری از کشورها علاقه‌مندند بیمارانشان در کشور ما درمان شوند که این افتخار ایران به شمار می‌آید که توانسته متخصصان و پزشکانی حاذق را تربیت کند. وی با اشاره به وضعیت پزشک در مناطق محروم گفت: سهمیه‌ای در وزارت بهداشت وجود دارد که در زمان قبولی افراد متعهد می‌شوند در مناطق محروم مشغول به خدمت شوند اما پس از اتمام تعهد نمی‌توان فرد را مجبور به خدمت در منطقه کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7801/1/594603/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها