اخبار


رکوردهای تجاری در دولت سیزدهم شکسته شد

سخنگوی گمرک گفت: رکورد رویه‌های تجاری از جمله واردات کالاهای اساسی، صادرات و ترانزیت در مدت کوتاهی که از فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، شکسته شده است.
سید روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در شهریورماه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شد که این رقم در مجموع پنج ماه نخست سال ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود. وی افزود: براساس این آمار در ماه پایانی تابستان شاهد رشد دو برابری ترخیص کالا بودیم که تأمین ارز آن با رقم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار انجام شد در حالی که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارقام مربوط به پنج ماه نخست سال بوده است. سخنگوی گمرک تأکید کرد: در مردادماه که زمان تغییر دولت دوازدهم و سیزدهم بود کمترین میزان واردات با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد دلار رقم خورد. وی همچنین در خصوص شکسته شدن رکورد صادرات کشور نیز خاطرنشان کرد: مهرماه سال ۹۹ حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش حدود پنج میلیارد دلار کالا صادر شد، اما میزان صادرات در زمان مشابه سال‌جاری به پنج میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار رسید که با رشد ۶ درصدی نشان می‌دهد رکورد صادرات شکسته شده است. لطیفی همچنین درخصوص ترانزیت کالا گفت: در خردادماه امسال، رکورد سه ساله ترانزیت در کشور با یک میلیون و ۹۰ هزار تن شکسته شده بود که در آبان ماه با یک میلیون و ۱۳۵ هزار تن بار دیگر شاهد رشد در این بخش بودیم. وی افزود: رقم ترانزیت هشت ماهه امسال از آمار ۱۲ ماهه سال ۹۹ بیشتر بوده، این در حالی است که از سال ۹۳ با ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شاهد چنین رشدی نبوده‌ایم.

توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده بین دامداران روستایی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۵۰۰ هزار تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایری از هفته آینده توزیع می‌شود.
به‌گزارش فارس، حسین دماوندی‌نژاد با اعلام این خبر افزود: این میزان نهاده طی روزهای پنجشنبه و جمعه اخیر در سامانه بازارگاه قرار داده شده است و دامداران روستایی و عشایری می‌توانند از هفته آینده با مراجعه به اتحادیه‌های دامداران و سازمان جهاد استان‌ها نهاده‌های مورد نیازشان را تحویل بگیرند.  وی افزود: قبلاً هماهنگی‌های لازم با سازمان جهاد استان‌ها انجام شده و طبق آدرسی که از کارخانه‌های خوراک دام دارند دامداران می‌توانند نسبت به دریافت نهاده مورد نیازشان اقدام کنند.  دماوندی‌نژاد گفت: این نهاده مربوط به تمام دامداران سبک و سنگین روستایی و عشایری خواهد بود. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه آیا این میزان نهاده می‌تواند نیاز دامداران روستایی و عشایری را حداقل تا پایان سال تأمین کند، گفت: این نهاده بخش زیادی از مشکلات آنها را برطرف خواهد کرد و مشکلی از نظر تأمین نخواهند داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7807/7/595162/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها