ایران در ایران


یخبندان در نیمه شمالی کشور

ایران زمین- پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز دوشنبه دما در بیشتر نقاط نیمه شمالی کشور به زیر صفر می‌رود و این کاهش دما در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بیشتر خود را نشان می‌دهد. «فریبا گودرزی» کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی به «ایران» گفت: روز جمعه در نقاطی از استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس شاهد بارش برف و باران و وزش باد شدید بودیم. انتظار می‌رود امروز گستره بارش‌ها به استان‌های گلستان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی برسد ضمن اینکه امروز دما در این استان‌ها و مازندران تا 7 درجه کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: روز یکشنبه استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و جنوب کرمان نیز بارش‌های پراکنده‌ای خواهند داشت. وی خاطرنشان کرد: با کاهش محسوس دما (به طور میانگین 5 درجه)، استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور از جمله تهران یخ می‌زند و ممکن است این یخبندان به محصولات کشاورزی آسیب برساند لذا از کشاورزان می‌خواهیم به این مسأله توجه داشته باشند تا خسارت کمتری به محصولات‌شان وارد شود. در همین مدت ارتفاع امواج در دریای خزرو خلیج فارس می‌تواند به 2 متر برسد ولی از روز دوشنبه شاهد سکون نسبی شرایط جوی خواهیم بود.

۱۸۰ مصوبه حاصل سفر استانی رئیس‌جمهور به لرستان

خرم آباد - استاندار لرستان از ۱۸۰ مصوبه خبر داد که ماحصل سفر استانی رئیس‌جمهور به استان بوده است.
به گزارش ایسنا، فرهاد زیویار اظهار کرد: این مصوبات شامل پروژه‌ها و طرح‌های متعددی در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، راه و راه‌آهن، آب، شبکه‌های آبرسانی، فاضلاب، تکمیل سدهای ناقص، احداث سدهای جدید و مباحث مربوط به مشکلات صنایع و کارخانجات و ایجاد صنایع تکمیلی در سفر یک‌روزه بود که البته مقدمه‌سازی این سفر ۴۰ الی ۵۰ روز به طول انجامید. وی افزود: دولت جدید در شرایطی کار را به دست گرفت که تعداد بیماران چهار رقمی شده بود و در استان لرستان روزانه بین ۱۲ تا ۱۷ نفر فوتی داشتیم که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد امروز در استان فوتی نداریم که امیدواریم استمرار داشته باشد.

بازارچه مرزی اروندکنار پس از ۶ سال بازگشایی می‌شود

آبادان - معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت‌: با پیگیری‌های انجام شده بازارچه مرزی اروندکنار پس از ۶ سال تعطیلی بازگشایی خواهد شد.
به‌گزارش ایرنا، رضا فتحی اظهارداشت: راه‌اندازی این بازارچه باعث توسعه و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان منطقه می‌شود و تعامل اقتصادی و مراوده مرزنشینان ایران و عراق را توسعه می‌دهد.
وی به فراهم شدن شرایط ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم با بازگشایی بازارچه مرزی اروندکنار افزود: با توجه به مجاورت بندر اروندکنار به شهر فاو عراق این بازارچه مرزی تأثیر زیادی بر ایجاد زمینه اشتغال جوانان و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7807/10/595174/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها