اخبــــار


رشد پنج‌ برابری «تلکام» در سال آینده

دبیر سندیکای صنعت مخابرات گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فناوری، امکان رشد پنج برابری حوزه «تلکام» (صنعت مخابرات) در سال آینده وجود دارد. «فرامرز رستگار» در بیست و دومین نمایشگاه تلکام افزود: برای دستیابی به این هدف ، کسب و کار باید تعالی و رونق پیدا کند و نتیجه آن افزایش اشتغالزایی هم است.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه ظرفیت عرضه در زنجیره تأمین داخلی بیشتر از تقاضاست، بنابراین تکالیف وزارت ارتباطات و سایر اپراتورهای حوزه ارتباطات این است که تقاضای امروز را گسترش و کم‌کاری‌های گذشته را در بخش سیاستگذاری جبران کنند. دبیر سندیکای صنعت مخابرات با تأکید بر اینکه حوزه ارتباطات بسیار گسترده و رشد یافته است، گفت: این حوزه به خودی خود فزاینده است و با سیاستگذاری درست، رشد چند برابری ایجاد می‌شود. رستگار اظهار امیدواری کرد که در سال آینده شاهد برگزاری تلکام‌های گسترده‌تر خواهیم بود که بخش خصوصی شالوده فعالیت آن را تشکیل می‌دهد.

اُمیکرون کنفرانس امنیت سایبری را به تأخیر انداخت

کنفرانس RSA که یک رویداد امنیت سایبری مهم به‌شمار می‌رود و هر ساله در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، در پی افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ تا ژوئن به تعویق افتاد. به‌گزارش ایسنا، برگزاری این کنفرانس در ابتدا برای فوریه برنامه‌ریزی شده بود. در این راستا «لیندا گری مارتین»، نایب رئیس کنفرانس RSA در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان دهندگان در تماس نزدیک با شهر سانفرانسیسکو بوده‌اند و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا را دنبال می‌کنند. وی گفت: به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به واریانت اُمیکرون در امریکا و سراسر جهان، تیم ما علم و دستورالعملی  را که در حال حاضر داریم  مورد بررسی قرار داد و تشخیص داد جابه‌جایی تاریخ برگزاری کنفرانس به ژوئن، به نفع سلامت و ایمنی جامعه ما خواهد بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این کنفرانس معمولاً مقامات دولتی ارشد و سران صنعت را از سراسر جهان جذب می‌کند. این رویداد در سال ۲۰۲۱ به‌صورت مجازی برگزار شد.

مبارزه با اخبار جعلی در اشتراک گذاری ویدیو

رگولاتور سایبری چین اعلام کرد برای پاکسازی اینترنت، تحقیقات دقیقی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو انجام می‌دهد تا حساب‌های کاربری و محتوای جعلی را از بین ببرد.
به‌گزارش مهر، اداره فضای سایبری چین(CAC)اعلام کرد در عملیاتی دو ماهه رفتارهای آنلاین فریبکارانه از ارتقای جعلی آمار بازخورد محتوا گرفته تا پرداخت مبلغی به طرفداران جعلی و افرادی را که بررسی‌های جعلی می‌نویسند ردیابی می‌کند. این تحقیقات در حالی آغاز می‌شود که رگولاتورهای چین در چند بخش اقدام‌های سختگیرانه‌ای آغاز کرده‌اند و مقامات نیز نظارت بر شرکت‌های فناوری، املاک، بازی‌های رایانه‌ای، آموزش، رمزارز و امور مالی را سخت‌تر کرده‌اند.
CAC آخر هفته گذشته یک ویدیو کنفرانس برگزار کرد که سازمان‌های منطقه‌ای و شهری زیر مجموعه‌ای از تمام چین در آن حضور داشتند. در بیانیه این سازمان آمده است: در کنفرانس اشاره شد هم اکنون، جعل ترافیک آنلاین، ارسال اظهار نظر در مقابل دریافت وجه و غیره به حقوق و منافع شهروندان آسیب می‌زند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7807/11/595179/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها