اخبـــــار


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
تزریق دوز سوم افراد را تا ۹۰ درصد در مقابل امیکرون مقاوم می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی که دوز سوم واکسن را تزریق می‌کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل امیکرون مقاوم خواهند بود.
به‌گزارش ایسنا، بهرام عین‌اللهی در بازدید سر زده از یکی از مراکز واکسیناسیون سیار در بهشت زهرا(س) با بیان اینکه عادی‌انگاری مهم‌ترین مسأله‌ای است که ما را به خطر خواهد انداخت بر تکمیل واکسیناسیون کووید۱۹ تأکید کرد و گفت: افرادی که دوز سوم را تزریق می‌کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل امیکرون مقاوم خواهند بود.

آمار واکسینه شدگان به مرز ۵۱ میلیون نفر رسید

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۵۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۷۱ نفر دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. همچنین، ۵۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر دوز دوم و ۵ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۳۶ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۰۴ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۳۴۳ هزار و ۵۷۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

افراد واکسینه نشده تهدیدی برای همه‌گیری مجدد کرونا هستند

رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: تعداد افراد واکسینه نشده در ایران و بسیاری از کشورها قابل توجه است و این افراد تهدیدی برای همه‌گیری مجدد ویروس در دنیا هستند و آنان باید واکسن بزنند.
به گزارش ایرنا، دکتر سید محمد جزایری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در سطح تئوری این موضوع مورد تأیید قرار گرفته است که سویه جدید اُمیکرون می‌تواند فریب شدیدتر سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد اما تأیید این موضوع نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتری دارد. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به دلیل جهش‌هایی که این سویه جدید در قسمت اتصال به گیرنده‌های سلول‌های انسانی ایجاد می‌کند، احتمال سرایت‌پذیری را در اُمیکرون بیشتر از سایر جهش‌ها کرده است. به علت فرار ویروس اُمیکرون از سیستم ایمنی بدن این احتمال وجود دارد افرادی که پیش از این مبتلا به بیماری کرونا و دچار عفونت شده بودند، بار دیگر در معرض ابتلا به سویه اُمیکرون قرار گیرند. وی اظهار داشت: نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های موجود درجات مختلفی از مقاومت در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می‌کنند. به همین دلیل به مردم توصیه أکید می‌شود که حتماً واکسن بزنند. وی مکانیزم‌هایی را که سبب فریب سیستم ایمنی بدن می‌شوند یا به عبارتی افزایش مقاومت سویه‌های جدید در برایر آنتی‌بادی اولین نگرانی مهم محققان و متخصصان اعلام و تصریح کرد: این مقاومت در شکل طبیعی در بدن انسان می‌تواند به صورت عود و عفونت مجدد یا در شکلی دیگر به صورت مقاومت در برابر واکسن‌های رایج ظهور کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7807/17/595184/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها