هنرمندان در فضای مجازی


هوای تمیز و آسمان آبی را می‌توان در فضای مجازی هنرمندان دید. از سوی دیگر همچنان شب یلدا و فال حافظ از سوی هنرمندان در فضای مجازی منتشر می‌شود

یاد او
شبنم مقدمی با انتشار عکسی از کامبیز درمبخش کاریکاتوریستی که به خاطر کرونا درگذشت یاد او را گرامی داشت. او نوشت: «سلام آقای درمبخش! اینجا…همین چهارقدم اون طرف‌تر از اینجا که عکس شما رو زدن یه کانکس گذاشتن دارن واکسن کرونا می‌زنن…واکسن همون مرض عجیبی که شما و خیلی‌ بزرگان دیگه رو ازمون گرفت …گفتم که در جریان باشین …اینجور شد!»

چهر‌ها
فـــــریـــدون فــــرهـــــودی فیلمنامه‌نویس سینــــــما و تلویزیون در صفحــــــه شخصی خود به آموزش فیلمنامه‌نویسی پرداخته است. او در آخرین مطلبی که منتشر کرده است نوشته: «کشمکش کلید ساختن یک فیلمنامه است.»
محسن قرایی هم در صفحه خود خبر رونمایی از تیزر جدید فیلم «بی‌همه چیز» را در هفته دوم اکران داده است. این فیلم تحسین شده منتقدان و مخاطبان در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است که در ۱۴ بخش کاندیدای دریافت جایزه بود. این فیلم در هفته ابتدایی اکران با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شده و نظرات مردمی نسبت به فیلم بسیار مثبت بوده است. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری و مهتاب نصیرپور بازیگران فیلم هستند. امروز این افتخار نصیبم شد که جایزه بزرگداشت توران میرهادی را در بیست و دومین دوره جایزه ترویج علم ایران دریافت کنم.
علی اصغر سید‌آبادی هم در صفحه خود خبر از کسب جایزه توران میرهادی داده است. او نوشت: «این جایزه را انجمن ترویج علم ایران در رشته‌های مختلف پس از داوری و ارزیابی کارنامه نامزدها اهدا می‌کند. نام برگزیدگان دیگر را - که اغلب از چهره‌های معتبر رشته‌های خود هستند- می‌توانید از صفحه انجمن دنبال کنید.»
رشید کاکاوند شاعر، داستان‌نویس، ترانه‌سرا، پژوهشگر ادبیات فارسی، مجری رادیو و تلویزیون درباره حضور همزمان خود در دوبرنامه تلویزیونی در شب یلدا توضیحاتی را ارائه داد: «همه همراهان بنده، می‌دانستند که در شب یلدا گرداننده ویژه برنامه «هزاره شعر» از شبکه چهار سیما به‌صورت زنده بودم.اما در شبکه دو برای اینکه جای حافظ خوانی در این برنامه خالی نباشد، بنده به درخواست دوستان عزیزم، فال حافظ به‌صورت تولیدی ارسال کردم که مخاطبان این شبکه هم در شب یلدا بیننده باشند. چطور می‌شود در دو برنامه زنده همزمان حضور داشت؟»

چه خبر
خبر برنده شدن محسن تنابنده در جشنواره فیلم سلیمانیه در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت. یکی از افرادی که به او تبریک گفت سامان سالور کارگردان این فیلم بود که برای زنده کردن مجتبای «سه کام حبس» از این بازیگر تشکر کرد. او نوشت: «تبریک به محسن جان تنابنده که برای زنده کردن مجتبای سه کام حبس از جان و دل مایه گذاشت و من بارها عرق ریزان روح اش را شاهد بودم. به همه همکارانم در فیلم «سه کام حبس» تبریک ویژه می‌گویم و به تک‌تک ایشان دست مریزاد می‌گویم. سه کام حبس را بعد از حدود یکسال دوباره روی پرده دیدم و خوشحالم اعلام کنم خدا را شکر که حال فیلم همچنان خوب است و به مستقل‌ترین شکل و درست و قرص و محکم زنده است و با مخاطبش ارتباط برقرار می‌کند؛ دم همه‌تان گرم. به امید اکرانی خوب و دیده شدن فیلم در فرصت‌های برابر و بدون تبعیض.»
دوشنبه 6 دی سری جدید سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان پخش می‌شود. این خبر را مهران مدیری بازیگر این سریال در صفحه خود منتشر کرده است. و تینا پاکروان کارگردان این سریال را تقدیم به قلب زیبای مردم ایران کرد و نوشت: «خاتون بازمی گردد با تمام سختی‌هایی که بر ما رفت و بسیاری‌اش گفتنی نیست. کاش با دل گرم می‌ساختیمش کاش در سرزمینی بودیم که خوبی خریدار داشت. شش سال از زندگیم خواندم و خواندم و نوشتم و نوشتم و خواستم تا شد. ۱۶ ماه سخت با گروه نازنینم فیلمیرداری کردیم.»

دنیای نشر
کتاب «یاد شهرزاد» به کوشش سیدعلی کاشفی خوانساری از سوی نشر چشمه منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ای از چهل خاطره، یادداشت و دلنوشته درباره قصه‌ها، قصه‌گویی و قصه‌گویان به قلم چهل شاعر، داستان‌نویس، قصه‌گو، روزنامه‌نگار، کتابدار، مترجم، تصویرگر، هنرمند و... است. خاطراتی که ما را به دنیای خوش کودکی می‌برد و درباره ریشه‌های فرهنگ و سنت ایران به فکر وامی‌دارد. خاطراتی ناب، صادقانه، شیرین و خواندنی که در کنار هم تصویری گویا و زیبا از تفکر، زندگی و آداب ایرانیان پیش‌ روی می‌گذارد.
کتاب «بزرگان ایران زمین» با طراحی استاد علی خسروی طرحی از پروین بهمنی مادر لالایی ایران در حال آماده‌سازی دارد. این خبر را دامون شش بلوکی پسر این پژوهشگر و خواننده در صفحه خود منتشر کرده است. پژوهش‌های بهمنی درباره فرهنگ و موسیقی قشقایی و سایر عشایر استان فارس بود. او مهر 1400 درگذشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7807/20/595202/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها