اخبـــــار


فروش مقبره 1/2 میلیاردی در بهشت زهرای تهران

سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) روز گذشته در نشست خبری در خصوص آخرین شرایط این مکان و تسهیلات برای بازماندگان متوفیان و همچنین قیمت قبور توضیحاتی داد. وی از وجود مباشرین در سازمان بهشت زهرا(س) بر اساس آموزش‌های جدیدی که بتوانند در کنار خانواده متوفیان از بار روانی آنها کم کنند خبر داد.
به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره توسعه آرامستان‌ها در تهران گفت: آرامستان‌ها در شرق و غرب با مکان‌یابی عملیاتی خواهند شد و مکان‌یابی و مطالعات آنها انجام شده است. البته آزمایش‌های زمین شناسی در حال انجام است؛ ولی بسته آرامستان‌های تهران اجرایی خواهد شد به شکلی که ظرف سه سال آینده بخشی از این موضوع به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار قبر آماده در سازمان بهشت زهرا(س) وجود دارد اعلام کرد که سه تا پنج سال آینده این ظرفیت جوابگوی نیاز تهران خواهد بود و گفت: همچنین ۱۵ هزار قبر برای مواقع بحرانی وجود دارد. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)تأکید کرد: نیت ما دوری از تمرکز در بهشت زهرا است و در تلاش هستیم در قالب ایده‌ای با همکاری اوقاف از ظرفیت آرامستان‌های امامزادگان تهران نیز بهره‌برداری کنیم. این کار در قالب تهاتری با آماده کردن و فضاسازی توسط بهشت زهرا انجام خواهد شد. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به اینکه هر شهروندی که در تهران فوت می‌کند یک قبر رایگان برای وی وجود دارد، گفت: دو طبقه دیگر در قطعات روز نهایتاً با قیمت ۵ میلیون تومان به خانواده متوفیان داده خواهد شد. در قطعاتی که تراکم قبور زیاد است و جزو قطعات قدیمی محسوب می‌شوند هر طبقه ۷ میلیون تومان دریافت می‌شود که دریافت این مبلغ نیز برابر مصوبه شورای شهر تهران اعمال می‌شود. قطعاً ما نباید هزینه ارتحال را برای مردم افزایش دهیم. در قطعات قدیم که ظرفیت خالی کم است قبوری که احیا می‌شود به‌صورت دقیق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود.
 در خصوص قیمت فروش قبور خانوادگی در بهشت زهرای تهران گفت: در حال حاضر مقبره‌های خانوادگی برای فروش وجود دارد و قیمت مقبره‌های خانوادگی روباز با حدود ۲۰ الی ۳۰ قبر ۷۵۰ میلیون تومان است. همچنین مقبره‌های ۵۰ متری مسقف و دارای ۴۰ قبر به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
وی درخصوص امنیت این مکان و همچنین وجود متکدیان در بهشت زهرا(س) گفت: با مدل جدیدی با ایجاد کلانتری در سازمان بویژه قطعه شهدا ضریب امنیت را افزایش می‌دهیم. بی‌تردید آسیب‌های اجتماعی تنها شامل سازمان بهشت زهرا(س) نیست. با توجه به قرار‌گیری این سازمان در حاشیه تهران این موضوع در سازمان نیز مشاهده می‌شود. بر همین اساس قریب ۲۰ روز است که اکیپ‌هایی برای انتظامات سنگ قبر ایجاد شده که علاوه بر تأمین امنیت، جلوی نصب سنگ‌های دارای تصاویر را نیز می‌گیرند. در حال حاضر دو اکیپ چهار نفره به‌صورت پایلوت در برخی قطعات کار را آغاز کرده و شهردار شب نیز برای افزایش ضریب امنیت در سازمان بهشت زهرا ایجاد شده است. همچنین تقویت یگان حفاظت و انضباط شهری در صدر برنامه‌های ما قرار گرفته است. بخش زیادی از متکدیان با کمک کلانتری مستقر در حرم مطهر امام خمینی(ره) جمع‌آوری شده و به‌دنبال راه‌های قانونی برای حل این مشکل هستیم. متأسفانه بخشی از افراد متکدی به‌صورت حرفه‌ای درون سازمان مشغول تکدی گری هستند که با تقویت یگان حفاظت به‌دنبال ساماندهی و جمع‌آوری آنها هستیم.
وی درباره ایجاد قطب فرهنگی در سازمان بهشت زهرا(س)، تصریح کرد: محور ایجاد قطب فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) است. قطعاً با این حجم از شهدا در سازمان بهشت زهرا می‌توان قطب فرهنگی بی‌نظیری را برای کشور ایجاد کرد. خود سازمان نیز نیاز به یک دگرگونی فرهنگی دارد. در همین راستا در حال حاضر پخش قرآن به‌صورت ۲۴ ساعته برای متوفیان در فضای داخل سردخانه و سالن تطهیر اجرایی شده است. وی درخصوص ترافیک درون سازمان بهشت زهرا(س) نیز گفت: نخستین پارکینگ ما در قطعه ۵۰ با هدف کاهش ترافیک به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم ۳۰ هزار متر از فضای فعلی بهشت زهرا(س) با هدف کاهش ترافیک درون سازمان برای بارگذاری پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرد. وی درباره آمادگی سازمان بهشت زهرا(س) برای ارائه خدمات در صورت بروز پیک دیگری از بیماری کرونا گفت: سازمان بهشت زهرا(س) پیک‌های بحرانی را با سربلندی پشت سر گذاشته و آمادگی ارائه خدمات برای ۴۵۰ متوفی به‌صورت روزانه را دارد. البته امیدواریم شرایط بد گذشته تکرار نشود.

اعلام نتایج وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن نتایج ثبت نام اینترنتی مرحله نخست وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی این صندوق که در آبان ماه امسال انجام شد، خبر داد.
به گزارش مهر، محمود مرتضایی فرد گفت: نتایج مرحله نخست ثبت‌نام وام ضروری که ۳۰ آبان ماه مهلت ثبت‌نام اینترنتی آن به اتمام رسیده بود، مشخص شده و بیش از ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند و زمان ثبت نام اینترنتی مرحله دوم برای مابقی تسهیلات تا سقف ۳۰۰ هزار فقره نیز بزودی اعلام خواهد شد.
وی به متقاضیانی که از لیست دریافت‌کنندگان وام ضروری در این مرحله حذف شده‌اند، اشاره کرد و افزود: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند، وظیفه‌بگیران تک‌ورثه‌ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم سال‌جاری برای آنان صادر نشده باشد، بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد و رکوردهایی که فرم رضایتنامه وراث آنها در سامانه تأیید نشده باشد، عواملی هستند که سبب شده تا چنین افرادی در ابتدا از لیست واجدان شرایط حذف شوند.
مرتضایی فرد یادآور شد: تسهیلات مرحله نخست، از اواخر دی ماه ۱۴۰۰ به صورت ماهانه و براساس نوبت‌های مشخص شده به حساب واجدان شرایط واریز می‌شود. این مرحله از وام ۱۲ میلیون تومانی در قالب ۷ نوبت دسته‌بندی شده‌اند که در هر نوبت برای بیش از ۲۱ هزار نفر از واجدان شرایط مبلغ وام پرداخت می‌شود.
گفتنی است، اسامی ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدان شرایط مرحله نخست، جهت اطلاع‌رسانی و شفافیت بیشتر در اختیار مدیران استانی صندوق قرار گرفته است و به صورت فایل نیز با حذف نام و نام خانوادگی و اعلام چهار رقم آخر کد ملی، ذکر عنوان دستگاه و جنسیت، تا چند روز آینده روی درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir قرار خواهد گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7810/17/595583/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها