دیگه چه خبر


اصرار «ابومهدی المهندس» برای حضور در کنار سردار سلیمانی در شب پرواز آسمانی

   خبر اول اینکه، پایگاه خبری العهد در گزارشی درباره شهادت فرماندهان مقاومت نوشت، شهید «ابومهدی المهندس» علی‌رغم بیماری، اصرار داشته که خود به استقبال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد برود. به گزارش فارس به نقل از وبگاه شبکه «العهد» عراق، دو شهید بزرگوار پنج روز پیش از شهادت‌شان همدیگر را دیده بودند. شب آن ترور جنایتکارانه، شهید ابومهدی المهندس بیمار بود. او هیچ وقت از مراد خود حاج قاسم جدا نمی‌شد پس با او تماس گرفت و گفت که حال عمومی‌اش خوب نیست و اگر می‌شود شهید سلیمانی سفرش را به تأخیر بیندازد تا او بتواند در فرودگاه به استقبالش برود. شهید قاسم سلیمانی نیز در پاسخ گفته بود که نیاز نیست او به استقبالش برود و چند نفر را برای همراهی به جای خود به فرودگاه بفرستد. سپس شهید ابومهدی گفته بود: «اگر تو می‌خواهی بیایی، پس من هم به فرودگاه می‌آیم.». وبگاه العهد نوشت: «ابومهدی همواره عادت داشت که خود شخصاً به استقبال حاج قاسم در فرودگاه برود و هنگام بازگشت نیز تا دم هواپیما او را بدرقه می‌کرد. در آن شب نیز عادتش را ترک نکرد. به فرودگاه رفت تا برای ابد در کنار شهید سلیمانی باشد.»

عملیات روانی موفق گروه ایرانی روی حزب لیکود

  خبر دیگر اینکه، منابع عبری‌زبان، مدعی شدند که یک شبکه ایرانی توانسته برخی شخصیت‌های برجسته حزب صهیونیستی «لیکود» را  وادار به استفاده از محتوای خود کند. به گزارش فارس بنا بر ادعای کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شبکه مذکور که در فضای مجازی مشغول به عملیات روانی در شبکه‌های اجتماعی بوده، توانسته محتوایی را منتشر کند که احزاب رژیم صهیونیستی از آن علیه یکدیگر استفاده کنند. کانال ۱۲ در ادامه ادعای خود اضافه کرد: این حساب‌های کاربری جعلی توانسته‌اند «اعضای برجسته» و «گروه‌های سیاسی» صهیونیستی را وادار به استفاده از محتوای مورد نظر خود کنند؛ بی‌آنکه بدانند چه کسی این محتویات را منتشر کرده است. بنابراین گزارش، این شبکه ضمن تشدید اختلافات میان احزاب راستگرا و چپگرای رژیم صهیونیستی، پیام‌هایی را نیز علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی حزب لیکود منتشر کرده است. در ماه‌های گذشته نیز نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند.

نشریه امریکایی: روسیه جنگنده سوخو 35 و سامانه اس‌400 به ایران می‌دهد

  دست آخر اینکه،  یک نشریه امریکایی از احتمال توافق ایران و روسیه برای خرید جت‌های جنگنده روسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، نشریه فوربز در گزارشی نوشت که ایران ممکن است در آینده‌ای نزدیک به خرید جت‌های جنگده سوخو-۳۵ روسیه اقدام کند. بنا بر این گزارش، ایران و روسیه قرار است توافقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کنند که طبق این‌ توافق روسیه ۲۴ فروند جت Su-35SE و دو سامانه ضدموشکی پیشرفته  اس-400 و یک ماهواره نظامی در اختیار ایران خواهد گذاشت.یک گزارش دیگر تخمین می‌زند که در صورت عقد قرارداد میان ایران و روسیه ۱۵ فروند از جت‌های جنگنده سوخو می‌توانند در اوایل ۲۰۲۲ در اختیار ایران قرار بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7813/3/595884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها