ایران در ایران


حضور اولین کاروان راهیان نور در شلمچه پس از دو سال توقف

آبادان - اولین کاروان راهیان نور پس از دوسال توقف به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، امروز وارد مشهد شهدای شلمچه شد. به گزارش خبرگزاری فارس سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور امروز اظهار کرد: امسال با تمام تمهیداتی که در نظر گرفته  شده قرار است پس از دوسال اردوهای راهیان نور از سر گرفته شود و از بهمن ماه حرکت سراسری کاروان‌های راهیان نور برای زیارت یادمان‌های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حوزه راهیان نور فعال هستند که بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در ایام مواجهه با ویروس کرونا به‌صورت همه‌جانبه در کنار مدافعان سلامت بودند، علاوه‌بر اینکه بخشی از مراکز ما نیز در ایام مبارزه با کرونا برای مراکز قرنطینه و بیمارستان‎های موقت در اختیار حوزه سلامت قرار گرفت. او افزود: در این راستا تمام تمهیدات لازم و زیرساخت‌ها برای مهیا کردن یادمان‌های دفاع مقدس برای میزبانی از زائران راهیان نور در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشورگفت: اولین کاروان راهیان نور پس از وقفه دو ساله وارد زیارتگاه شهدای شلمچه شد که مربوط به کارکنان و خانواده‌های نیروهای دادگستری استان خوزستان است.‌

۳۲ درصد حقابه دریاچه ارومیه محقق شده است

ارومیه- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۳۲ درصد از حقابه دریاچه ارومیه در سال آبی گذشته محقق و ۱.۱ میلیارد مترمکعب از مجموع ۳.۴ میلیارد مترمکعب به سمت دریاچه سرازیر شد.
به گزارش ایرنا، مهران نظری  با بیان اینکه هم اکنون ۲.۵ میلیارد مترمکعب آب در دریاچه وجود دارد، افزود: خشکسالی و مصارف دیگر موجب شده است تا این حقابه زیست محیطی به صورت کامل پرداخت نشود، هرچند در این زمینه مکاتباتی بسیار نیز انجام شد.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر به دلیل بارندگی‌ها آب دریاچه ارومیه افزایش یافته است، اضافه کرد: به رغم این افزایش نسبت به سال گذشته سطح تراز آب آن طبق آخرین ارزیابی ۱۲۷۰.۶۰ سانتیمتر از سطح آب‌های آزاد بوده و ۶۵ سانتیمتر از تراز ثبت شده مدت زمان مشابه پارسال پایین‌تر است. مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به تأثیر سدها روی دریاچه ارومیه گفت: با سدسازی در صورت نداشتن توجیه زیست محیطی مخالف هستیم و یکی از عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه، سدها هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7813/10/595920/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها