اخبار


دبیر شورای عالی فضای مجازی:
پیشرفت اقتصادی بدون توسعه اقتصاد دیجیتال امکان پذیر نیست

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: در عصر حاضر توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بدون توسعه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال امکان پذیر نیست. به‌گزارش «ایران»، ابوالحسن فیروزآبادی افزود: در صورت محدود‌سازی فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال، اصل ضرورت توسعه برای کشورها در صحنه رقابت جهانی انکار شده است. وی در ادامه گفت: با توسعه فضای مجازی قوانین و مقررات با یک توافق کلی و اجتماعی نوشته می‌شوند و برخلاف گذشته که قوانین نگاشته شده و پس ازسال‌ها اجرا اصلاح می‌شد، امروزه با تحولاتی که ایجاد شده و مشارکت و بلوغی که در جامعه وجود دارد قوانین بلافاصله به گفتمان گذاشته می‌شود، بنا براین نیاز است تا به توافق جمعی لحظه‌ای برای قانونگذاری دست یابیم که این خود فصل جدیدی در حوزه حکمرانی در جهان است.  فیروزآبادی تأکید کرد: اصل مقررات زدایی یک اصل ستایش شده است و یکی از وظایف مرکز ملی فضای مجازی شناخت نیاز برای قوانین جدید و اجرای این اصل و ایجاد تعادل بین مقررات زدایی و وضع مقررات مورد نیاز جدید است و مرکز ملی به این تعادل توجه دارد.

قوانین کپی رایت در چین قانونمند می‌شود

بر اساس گزارش جدید، چین قوانین کپی‌رایت در حوزه‌های پخش محتوا و تجارت الکترونیک را تا ۲۰۲۵ میلادی قانونمندتر می‌کند.
به‌ گزارش مهر، چین قوانین کپی‌رایت مربوط به پخش محتوا، تجارت الکترونیک و رویدادهای ورزشی را تا ۲۰۲۵ میلادی ارتقا می‌دهد.طبق چهاردهمین برنامه ۵ ساله کپی‌رایت که از سوی سازمان ملی کپی‌رایت چین ارائه شده، قوانین مذکور در صنایع و حوزه‌های جدید ارتقا می‌یابد و قانونمندتر می‌شود.براساس برنامه مذکور توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های جدید مانند داده‌های کلان، هوش مصنوعی و بلاکچین قدرتمندتر می‌شود و حفاظت از کپی‌رایت در رویدادهای ورزشی، پخش محتوای زنده و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک نیز ارتقا می‌یابد.

کارخانه آیفون در هند تعطیل شد

فعالیت یک کارخانه تولید آیفون متعلق به شرکت فاکسکان در هند به حالت تعلیق درآمده، زیرا اپل متوجه شد شرایط خوابگاه‌ها و غذاخوری کارگران استاندارد نیست.به گزارش مهر، اقدام اپل در حالی انجام می‌شود که در ماه جاری بیش از ۲۵۰ زن کارگر کارخانه فاکسکان که در خوابگاه‌های آنجا زندگی می‌کردند با مسمومیت غذایی روبه‌رو شدند. همچنین طبق گزارش‌ها بیش از ۱۵۰ نفر در نتیجه این رویداد در بیمارستان بستری شدند. پس از آن کارگران به طور گسترده نسبت به وضعیت خود اعتراض کردند.
این کارخانه که در نزدیکی چنای قرار دارد و حدود ۱۷ هزار نفر در آن کار می‌کنند، در ۱۸ دسامبر تعطیل شد اما اپل و فاکسکان از زمان بازگشایی آن خبری منتشر نکردند. سخنگوی شرکت تایوانی فاکسکان اعلام کرد این مؤسسه مشغول تغییر ساختار مدیریت محلی خود است و اقداماتی سریع برای بهبود وضعیت واحدهایش به کار می‌گیرد. همچنین در مدت زمانی که عملیات بهبود واحد انجام می‌شود، تمام کارمندان دستمزد خود را دریافت می‌کنند.
سخنگوی اپل اعلام کرد گروهی از بازرسان مستقل به محل کارخانه فرستاده تا پس از نگرانی‌های به وجود آمده درباره وضعیت ایمنی غذا و وضعیت زندگی در واحد فاکسکان، شرایط خوابگاه‌ها را بررسی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7813/11/595923/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها