فرونشست زمین در حیاط یک خانه


گروه حوادث: همزمان با فرونشست 15 متری زمین در یکی از محله‌های نسیم‌شهر با حکم دادگستری 4 خانه برای عملیات بهسازی تخلیه شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود ساعت 3 بامداد پنجشنبه ناگهان زمین در یکی از کوچه‌های نسیم‌شهر نشست کرد و گودالی به عمق 2 متر و طول 15 متر در خیابان ایجاد شد. یوسف نصیری، سرپرست شهرداری نسیم‌شهر با اشاره به اینکه بی‌توجهی به قنات‌های خشک و مدفون دلیل فرونشست زمین در این منطقه است، گفت: درپی این فرونشست ۱۲ واحد مسکونی در معرض بلعیده شدن توسط زمین قرار گرفته‌اند.
سرپرست شهرداری نسیم‌شهر با بیان اینکه تمامی انشعابات آنها قطع شده است، عنوان داشت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد فرونشست این قنات تا حیاط این چند ساختمان ادامه دارد؛ اگر میزان فرونشست تا همین اندازه باشد با تزریق بتن مشکل را حل می‌کنیم در غیر این‌صورت ماجرا فرق می‌کند. عبدالله نوحی، فرماندار بهارستان نیز درباره جزئیات بیشتر این حادثه افزود: در ساعات اولیه پس از این حادثه و به همراه رئیس دادگستری در محل حاضر شدیم و به حکم دادگستری حکم تخلیه ساختمان‌ها و قطع انشعابات برای انجام اقدامات ایمنی انجام شد. این فرونشست در بخشی از کوچه و حیاط یک ساختمان رخ داده و همکاران شهرداری در حال انجام عملیات بهسازی هستند. فرماندار بهارستان درباره علت این حادثه گفت: این فرونشست در بخشی از قنات قدیمی متروکه اتفاق افتاده است و ۴ باب ساختمان را تخلیه کردیم که ساکنان آن بزودی به منازل مسکونی خود برمی‌گردند.
منصور درجاتی ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز گفت: آنچه مشخص است این که فرونشستی رخ نداده و علل وقوع این حادثه مداخلات انسانی بوده است، حالا اینکه ترکیدگی لوله باعث آن شده یا حفر قنات و ... باید از سوی کارشناسان بررسی شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7813/26/595963/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها