اخبـــــــــــار


رئیس سازمان زندان ها تأکید کرد
توسعه اشتغال در زندان ها ضروری است

گروه حوادث: رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران بر طرح حرفه آموزی و اشتغالزایی در زندان‌ها تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در ندامتگاه زنان استان تهران ضمن بازدید و سرکشی از بخش‌های مختلف، در جمع کارکنان این مرکز نیز حضور یافت و به گفت‌و‌گو با آنان نشست.
محمدی با تأکید بر اینکه برای تحقق فرایند اصلاح و تربیت مددجویان باید از کانال اشتغال در زندان وارد شد، گفت: به‌زودی یکی از زندان‌های استان تهران و نیز یکی از استان‌های کشور را به‌عنوان الگو و پایلوتی برای توسعه اشتغال در زندان‌ها قرار داده و توسعه اشتغال حداکثری را کلید خواهیم زد. با حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان است که در کنار بازپروری، مراقبت از آنان پس از خروج از زندان نیز ممکن خواهد شد. وی با اشاره به اینکه همه کشورها جدای از ساختار حاکمیتی و دینی، فهمی مشترک نسبت به زندان و زندانی دارند، توضیح داد: همه کشورها در تلاشند زندان را محلی برای اصلاح و تربیت و بازسازگاری اجتماعی سازند تا بعد از آزادی، آنان بتوانند زندگی شرافتمندانه‌ای برای خودشان فراهم کنند. ما نیز در کشورمان به‌خاطر نگاه دینی و انسانی‌ به مددجویان بویژه بانوان و نیز کودکان و نوجوانان حاضر در کانون‌ها، رویکرد خاص‌تری داریم چرا که معتقدیم روح این افراد لطیف، حساس و قطعاً تأثیرپذیری‌شان از محیط و افراد بیشتر خواهد بود. رئیس سازمان زندان‌ها در پایان گفت: امیدوارم با تعاملات بیشتر روند بازدید قضات و همکاران قضایی‌مان از زندان‌ها افزایش یابد، چرا که هرچقدر همکاران حوزه دادسرا و حتی قضات محاکم بدوی و تجدیدنظر از نزدیک در زندان‌ها حضور داشته باشند و آسیب‌ها را ببینند، بر کیفیت آرای آنان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

آزادی 12 زن زندانی
همچنین همزمان با این بازدید دوازده مددجوی ندامتگاه زنان استان تهران در مراسمی با دریافت نامه آزادی از این ندامتگاه خارج شدند. در این مراسم محمدی ضمن ابراز خرسندی از آزادی این مددجویان و بدرقه آنان، بر حمایت‌های بعد از خروج مددجویان تأکید کرد. ۸ نفر از این مددجویان درپی محکومیت مالی و چهار نفر نیز به‌دلیل پرونده کیفری در زندان به سر می‌بردند که با گذشت شاکی‌ها و نیز تأمین مالی توسط خیرین کشورمان زمینه آزادی‌شان فراهم شده است. مبلغ مورد نیاز برای آزادی این مددجویان دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که با پیگیری مددکاران زندان و برگزاری جلسات صلح و سازش مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان ازسوی شکات بخشیده و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز توسط خیرین تأمین شده است.

مرگ راننده سواری در برخورد با تانکر سوخت

گروه حوادث: برخورد تانکر حامل مواد سوختی با خودروی روآ، در تبریز یک فوتی و سه مصدوم برجا گذاشت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی در این باره گفت: در این حادثه که ظهر روز جمعه در ورودی روستای چوان در اتوبان شهید کسایی تبریز رخ داد، یک دستگاه خودروی «روآ» با تانکر حمل سوخت تصادف کرد پس از این تصادف سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شدند و کارشناسان اورژانس دریافتند یکی از سرنشینان خودرو سواری در محل فوت کرده و سه مصدوم این سانحه هم به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال داده شدند.

پلیس در تعقیب عاملان درگیری در سینما

گروه حوادث: عاملان درگیری با سلاح سرد در پردیس سینمایی کوروش از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفتند.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر هفته گذشته فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که درگیری شدید میان چند مرد جوان داخل سالن سینما را نشان می‌داد. به‌دنبال انتشار این فیلم پلیس پایتخت در بیانیه‌ای از شناسایی هویت این افراد خبر داد و اظهار داشت: دستگیری آنها در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفته و این در حالی است که هرگونه استفاده از سلاح سرد و قدرت نمایی و عربده کشی و برهم زدن نظم و امنیت و انضباط و آرامش جامعه ممنوع بوده و پلیس با اقتدار با این گونه هنجارشکنی‌ها برخورد خواهد کرد.
همچنین علی سرتیپی، مدیر پردیس سینمایی کوروش نیز با بیان اینکه روز سه‌شنبه گذشته یعنی روز نیم بها بودن بلیت سینما این اتفاق رخ داده؛ گفت: «حوالی ساعت ۲۳ در سالن سینمایی کورش، دو تماشاگر که در حالت عادی نبودند و چاقو هم داشتند، هنگام تماشای فیلم شروع به سیگار کشیدن می‌کنند، چند نفر از تماشاگران به آنها اعتراض می‌کنند و بین آنها درگیری پیش می‌آید و خاطیان با کمک حراست به بیرون برده می‌شوند و بعد نیروی انتظامی آنها را دستگیر کرد، امروز هم به دادسرا اعزام شدند تا هم به‌خاطر حمل سلاح سرد هم شرایط غیرطبیعی محاکمه شوند.»
او ادامه داد: «ما از لحاظ موقعیت، امکانات و حتی از لحاظ قانونی، توانایی این را نداریم که تک‌تک افرادی که وارد سالن سینما می‌شوند را چک کنیم تا سلاحی همراهشان نباشد و این موضوع هم اتفاقی نیست که در اختیار سینما بوده باشد. خود مجتمع هم شکایتی تنظیم کرده و امیدواریم این دوستان به نتیجه کارشان برسند.»
 
مرگ راننده اتوبوس در تصادف با کامیون

گروه حوادث: برخورد یک اتوبوس با کامیون بنز در آزادراه ساوه - سلفچگان منجر به مرگ راننده و مصدوم شدن 15 مسافر شد. بهرام صیدی، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه در تشریح این سانحه رانندگی گفت: در نخستین ساعات بامداد جمعه یک دستگاه اتوبوس با کامیون بنز در آزادراه ساوه -سلفچگان، نزدیک به پل آوه تصادف کرد و با اعلام موضوع به اورژانس بلافاصله تیم‌های عملیاتی اورژانس سلفچگان، آوه و تیم امدادی هلال احمر آوه و دو تیم عملیاتی پشتیبان از اورژانس قم به محل حادثه اعزام شدند که تیم‌های عملیاتی با ارزیابی صحنه و تریاژ مصدومان این حادثه را انجام دادند. در این حادثه ۸ مصدوم پس از دریافت اقدامات اولیه درمان پیش بیمارستانی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل شدند که راننده اتوبوس با وجود تلاش پزشکان در بیمارستان جان باخت. همچنین ۸ مصدوم دیگر در این سانحه با دریافت درمان سرپایی در محل حادثه مرخص شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7813/26/595969/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها