طلسم ناکامی‌های طارمی در پورتو پس از 65 روز شکست

اژدها بیدار می‌‌شود


آدرینا  ورشینگر/  سال 2021 برای مهدی طارمی با پایانی خوش همراه بود. سالی که در آن، این لژیونر فوتبال ایران، روزهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشت اما در ادامه با وضعیت متفاوتی مواجه شد که ممکن است سراغ هر بازیکن دیگری هم بیاید. او در نیمه اول این سال که با نیمه دوم لیگ پرتغال در فصل گذشته همزمان بود، بهترین عملکرد ممکن را ارائه داد و به یک فوق‌ ستاره در پورتو تبدیل شد. طارمی گل‌های ماندگارش به یوونتوس و چلسی را در همین سال به ثمر رساند و تا پیش از آن جنجال عجیب و حواشی کاذب، برای تیم ملی هم بازیکن بسیار موثری بود و بارها برای تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی گلزنی کرد اما ادامه این سال با دوری او از تیم ملی و گل نزدن در رده باشگاهی توأم شد اما طارمی پس از اینکه خبر دعوت شدنش به اردوی آینده تیم ملی منتشر شد وعنوان بهترین لژیونر سال آسیا را هم به دست آورد، بامداد دیروز برای پورتو هم گلزنی کرد تا طلسم ناکامی‌اش در این تیم پرتغالی هم پس از 65 روز به پایان برسد. او در پورتو مقابل بنفیکا که از هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال در ورزشگاه دراگائو برگزار شد، در دقیقه 68 گل سوم شاگردان سرجیو کنسیسائو را به ثمر رساند تا بعد از 11 بازی برای پورتو گلزنی کند تا مانند اژدهایی که آتش از دهانش بیرون می‌‌آید، فریاد شادی سر دهد. شادی‌ای که این مهاجم بوشهری مدت‌ها برای آن لحظه‌شماری می‌‌کرد و حالا این خوشحالی حسن ختامی برای پیروزی 3-1 پورتو و خود او در سال به پایان رسیده میلادی بود. طارمی در این مسابقه‌ که 83 دقیقه در آن حضور داشت، یک پاس گل اول تیمش را هم داد و گل دوم تیمش را نیز پایه‌گذاری کرد تا روزنامه مطرح رکورد، عکس تمام قدی از طارمی را روی جلدش ببرد و تیتر «اژدهای بی‌رحم» را برای آن انتخاب کند. این روزنامه در ادامه و در مطلبی مجزا درخصوص گلزنی بازیکن ایرانی پورتو با تیتر «طارمی طلسم گلزنی را می‌‌شکند»، نوشت: «دربی مقابل بنفیکا باعث شد تا پورتو در صدر لیگ قرار بگیرد و این بازی برای طارمی هم جنبه مثبتی داشت چرا که به قحطی گلزنی او برای اژدهایان پایان داد. او از 26 اکتبر (4 آبان 1400) و پس از دیدار با سانتا کلارا گل نزده بود و پس از 11 بازی به روند گلزنی بازگشت.علاوه بر این، این اولین گل طارمی در دیدار کلاسیک پرتغال برای پورتو بود، اگرچه این سومین گلی بود که او مقابل بنفیکا به ثمر رساند. (2 گل با پیراهن ریو آوه) ضمن اینکه، طارمی پس از 3 ماه توانست در استادیوم دراگائو برای پورتو گلزنی کند. او آخرین بار در این استادیوم و در دیدار لیگ قهرمانان اروپا، دروازه لیورپول را باز کرده بود.» نشریه «اوجوگو» پرتغال نیز به تمجید از ستاره ایرانی پورتو پرداخت و نوشت: «مهدی طارمی با گل حساس در دربی پرتغال موفق شد به 11 بازی ناکامی‌اش پایان دهد و دوره جدیدی را برای خود شکوفا کند.» روزنامه آبولا پرتغال نیز با به اشتراک گذاشتن ویدیوی گلزنی طارمی نوشت: «طارمی سریعاً طلسم‌ها را شکست و به روند گلزنی بازگشت.» روزنامه Jornal de Notícias پرتغال نیز تصویری از طارمی را روی جلد خود برد و نوشت: «پورتو باز هم در دراگائو بنفیکا را شکست داد.» روزنامه Diário de Notícias نیز تصویری از طارمی را برای صفحه نخست خود انتخاب کرد و نوشت: «در دقایقی که بنفیکا به تساوی نزدیک بود، طارمی دوباره متولد شد.»
 بوسیدن لوگو پورتو و سنگ تمام در جشن گلزنی
طارمی در شرایطی موفق به گلزنی شد که هم‌تیمی‌ها و البته هواداران پورتو در ورزشگاه دراگائو در جشن او سنگ تمام گذاشتند و مهاجم تیم ملی کشورمان بعد از یک شادی گل مفصل رو به دوربین‌ها، ژست جدیدی را اجرا کرد و با گذاشتن انگشت اشاره روی صورتش پیامی تازه را مخابره کرد. ضمن اینکه او با بوسیدن لوگوی پورتو رو به طرفداران این تیم سفید و آ‌بی‌پوش علاقه قلبی‌اش را به این باشگاه به نمایش گذاشت. چیزی که به شدت به مذاق هواداران این باشگاه پرتغالی نیز خوش آمد. پورتو با این برد ۴۴ امتیازی شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به اسپورتینگ لیسبون همچنان صدرنشین لیگ پرتغال باقی بماند. بنفیکا هم بعد از این دو تیم با ۳۷ امتیاز در رده سوم قرار دارد.
اما ستاره ایرانی با وجود گلزنی‌اش مقابل بنفیکا، کمترین امتیاز را از سایت «گل پوینت» پرتغال کسب کرد و با 5.8 از 10 جزو ضعیف‌ترین بازیکنان پورتو در این دیدار شد. او 2 بار به دروازه بنفیکا شوت زد و هر دو شوتش در داخل چهارچوب بود که یکی از آنها به گل تبدیل شد. طارمی یک بار هم سعی کرد بازیکن پیش روی خود را دریبل بزند که موفق به این کار نشد. از سویی آمار لمس توپ‌ها نشان می‌‌دهد طارمی چندان در جریان بازی نبوده و فقط 17 بار لمس توپ داشته است. البته طارمی از سایت سوفا اسکور نمره بهتری گرفت (6.7 از 10) و بر این اساس عملکرد متوسطی داشته است. مهاجم ایرانی در این دیدار دقت پاس خوبی داشت و 83 درصد پاس‌هایش به مقصد رسید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7813/27/595973/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها