فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد

اقتدار بیشتر مقاومت به برکت خون شهید سلیمانی


سرلشکر حسین سلامی، روز پنچشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی که با عنوان «شکوه شهادت و کرامت» در مصلای قدس استان قم برگزار شد، نقش‌آفرینی مردم در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دشمن با علم به‌نقش محوری و حیاتی ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی، رهبری را هدف قرار داد و با این استراتژی خطرناک به‌دنبال شکاف بین ارکان نظام یعنی مردم و رهبری بود که توطئه آنان با هوشیاری مردم خنثی شد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران روز‌به‌روز نسبت به گذشته مقتدرتر و دشمن هر روز منزوی‌تر می‌شود، گفت: همه اینها از برکات جهاد در راه خداست.
سلامی به عمق نفوذ انقلاب اسلامی در سراسر جهان با محوریت رهبری انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز محور مقاومت در تعقیب دشمن در همه سرزمین‌های اسلامی است و اجازه تحقق یافتن اهداف آنان را نداده و اگر چنین قدرتی شکل نمی‌گرفت، دشمن به تمام سرزمین‌های اسلامی تجاوز می‌کرد.
وی افزود: دشمن برای مقابله با این قدرت به‌دنبال گرفتن قدرت تعقل مردم است پس همه ما و بویژه روحانیون باید نسبت به آگاه‌سازی مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز همه ما مشکلات کشور را با ظرفیت و استعدادهای داخلی و اراده مردم رفع خواهیم کرد، بر مقاومت برابر تحریم‌ها و حصر اقتصادی و تهدیدات نظامی تأکید کرد.
وی در ادامه به شخصیت سردار سلیمانی اشاره کرد و ساده‌زیستی و دین‌داری و اخلاص را از ویژگی‌های این شهید برشمرد و افزود: شهادت‌حاج‌قاسم آثار گران‌بهاتری از حیاتش را به جای گذاشت و همه شاهد جاری شدن و وسعت یافتن پرتوهای درخشان شخصیت والای او پس از شهادتش بوده‌ایم.
سلامی افزود: دشمن با ترور شهید سلیمانی به‌دنبال تضعیف جبهه مقاومت بود اما برخلاف همه معادلات به برکت خون این شهید مقاومت قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه: پیگیری برای انتقام سخت ادامه دارد
همچنین سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز عصر پنجشنبه در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی و 22 بهمن قرار داریم، اظهار داشت: اصلی‌ترین شاخصه‌ای که در این سال‌ها می‌توان از آن یاد کرد وجه ایثار و شهادت است که نه تنها در ملت ایران که در امت اسلامی بروز پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه اثر این ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توان در پیروزی جبهه حق و انقلاب اسلامی و شکست دائمی جبهه باطل و شیطان بزرگ مشاهده کرد، افزود: وجود شهدای عزیزی که اینجا و در جای‌جای کشور ما هستند و حاج قاسم و همه حاج قاسم‌ها، شهدای دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم همه مؤید این است که فرهنگ ایثار و شهادت که مربوط به اسلام، رسول‌‌الله(ص) و ائمه(ع) است در نهاد مردم ما راه یافته است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این سخن امام راحل که فرمودند:«ملتی که شهادت دارد در همه شرایط بر دشمنانش پیروز می‌شود.» گفت: اصلی‌ترین چیزی که مردم دارند جان آنها است و زمانی ملتی به این درجه از بصیرت و بلوغ فکری رسیده باشند که برای خدا، دین و ارزش‌های اسلامی جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، کسی نمی‌تواند بر آنها پیروز شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7813/23/596019/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها