اخبار


خراسان شمالی رتبه اول ازدواج را در کشور کسب کرد

بجنورد - مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی گفت: در سال‌ جاری، ۶ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج در استان ثبت شده که خراسان شمالی در موضوع ازدواج رتبه نخست کشور و در موضوع طلاق در جایگاه ۹ کشور قرار دارد.
به گزارش فارس ،علی زاهدی‌نیا، اظهارکرد: در سال‌ جاری، ۶ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج و یک هزار و ۶۷۱ مورد طلاق در استان ثبت شده که نرخ خام ازدواج ۹ در هزار بوده است و خراسان شمالی در موضوع ازدواج رتبه نخست کشور و در موضوع طلاق در جایگاه ۹ کشور قرار دارد. وی با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج مردان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با دو هزار و ۸۹ مورد بوده است، گفت: در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال یک هزار و ۷۹۱ مورد، در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال ۹۰۸ مورد، در گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۴۴ ازدواج، ۷۰ تا ۷۴ سال ۱۶ مورد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۱۷ مورد و ۸۰ تا ۸۴ سال 8 مورد و ۸۵ تا ۸۹  هم دو مورد ازدواج به ثبت رسیده است. مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی بیشترین ازدواج زنان در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال را دو هزار و ۴۰ مورد عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر این در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال یک هزار و ۷۱ مورد، در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۷۵۶ مورد، گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال ۱۴ نفر، ۶۵ تا ۶۹ سال 7 مورد و ۷۰ سال به بالا چهار مورد به ثبت رسیده است.
زاهدی‌نیا،میانگین سن طلاق در خراسان شمالی را ۳۶ سال برای آقایان و زنان را ۳۱ سال خواند و ادامه داد: از کل طلاق انجام شده، ۹۸ مورد مربوط به ازدواج‌هایی با عمر کمتر از یک ماه است، ۱۳۳ مورد بین یک تا دو سال، ۱۱۲ مورد بین دو تا سه سال، ۱۳۸ مورد بین سه تا چهار سال و در مجموع ۴۰۱ مورد از طلاق‌های ثبت شده در استان در سال‌ جاری در پنج سال نخست زندگی مشترک رخ داده است. وی خاطرنشان کرد: ۱۰ مورد از طلاق‌های استان ۲۹ سال از عمر زندگی مشترکشان گذشته و ۴۸ مورد بیش از ۲۹ سال بوده است.

شرایط شکننده خوزستان در برابر امیکرون

اهواز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بروز سویه امیکرون در کشور گفت: شرایط شکننده است بنابراین باید مراقبت کنیم تا ساده‌انگاری ایجاد نشود.
دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در هفته گذشته موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن تغییر عمده‌ای نداشته است. تعداد بیماران نیازمند تست نیز از ۹۰۰ نفر به ۷۵۰ نفر رسیده است. به گزارش ایسنا، وی افزود: در هفته گذشته روزانه ۱۵ تا ۲۵ مورد مثبت، پنج مورد بستری و صفر تا دو مورد فوتی داشته‌ایم.
وی بیان کرد: هر چند تاکنون موردی از ابتلا به امیکرون در خوزستان نداشته‌ایم اما با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد قطعی ابتلا تست شناسایی امیکرون گرفته می‌شود، قطعاً امیکرون وارد خوزستان هم شده است بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه اجرا شوند.
سرمست افزود: پیشنهادی در مورد برگشت ورزشگاه‌ها به حالت عادی داشتیم که ستاد ملی مقابله با کرونا با این کار مخالفت کرده است و در خوزستان نیز باید با این کار مخالفت شود. وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان نیز گفت: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون در جمعیت هدف ۸۳ درصد، نوبت دوم ۶۷ درصد و نوبت سوم ۱۰.۵ درصد است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/10/596045/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها