ایران در ایران


خرید تضمینی برق تولیدی در سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد بالاتر از سایر استان‌ها

 زاهدان - محمد شکوهی‌فر: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان ۱۰ درصد بالاتر از سایر استان‌هاست که این جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این استان است.
 جلسه امضای تفاهمنامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بررسی تسهیل امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان با حضور حسین مدرس خیابانی «استاندار» و محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) در استانداری برگزار شد.  مدرس خیابانی در حاشیه این جلسه اظهار داشت: یکی از مزیت‌ها و قابلیت‌های استان به‌دلیل اینکه در اطلس تابش خورشید و تونل باد قرار دارد اجرا و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی و نیروگاه‌های بادی است که پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه در استان وجود دارد. وی تصریح کرد: در تفاهمنامه منعقد شده ۱۰ هزار مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در استان تولید می‌شود.
 استاندار افزود: در استان سیستان و بلوچستان چند اولویت برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که از جمله آن خرید تضمینی برق تولیدی ۱۰درصد بالاتر در مقایسه با سایر استان‌هاست که این موضوع در قالب تفاهمنامه با معاون وزیر نیرو منعقد شد.  وی افزود: جذابیت دوم برای سرمایه‌گذاران این است که به‌دلیل قابلیت صادراتی استان و همجواری با پاکستان و افغانستان این موضوع در تفاهمنامه منعقد شد که سرمایه‌گذاران در این حوزه به غیر از دوره پیک و فصل پرمصرف سال برق تولیدی را صادر کنند و این قابلیت صادرات نیز مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران در این زمینه است.

کشف توله شیر در حال خارج کردن غیرقانونی از کشور

ارومیه - رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان سردشت از کشف یک قلاده توله شیر از قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی شهرستان سردشت خبرداد. در این عملیات قاچاقچیان حین خروج از نقطه صفر مرزی با مشاهده مأموران و جا گذاشتن محموله قاچاق با استفاده از موقعیت جغرافیایی و تاریکی شب از محل متواری شدند. به‌گزارش فارس در این زمینه سه نفر شناسایی شده و دستگیری آنان در دستور کار قرارگرفته است، وضعیت این توله شیر در ابتدا بسیار نامناسب بود که با معاینه و مراقبت‌های لازم از آن هم اکنون از لحاظ جسمی بهبود یافته و در حال حاضر از شرایط مناسبی برخوردار است. گونه این نوع شیر هنوز مشخص نیست و پس از اطلاع از گونه آن توسط کارشناسان، بلافاصله طی مراحل قانونی به منطقه زیست خود بازگشت داده خواهد شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/10/596047/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها