آشنایی با حجت‌الاسلام علی شیرازی، راوی کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم»

راوی خاطرات خواندنی از سردار دل‌ها


در عنوان فرعی کتاب«حاج قاسمی که من می‌شناسم» اشاره شده که این اثر روایت رفاقت چهل ساله حجت‌الاسلام علی شیرازی با سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی است.
در بخشی از کتاب هم آمده، در واقع سال ۱۳۶۱ در حمیدیه‌ اهواز، شروع دوستی رقم خورد. قاسم سلیمانی فرمانده تیپ ثارالله سخنران بود و علی شیرازی روحانی گردان شهید باهنر، شنونده. همانجا عشق حاج‌ قاسم به دلش نشست.
فروردین ماه سال ۶۵ دوستی شکل همکاری به خود گرفت و حاج‌ قاسم، مسئولیت تبلیغات لشکر را به علی شیرازی سپرد. این همراهی پس از جنگ ادامه داشت؛ تا اینکه در سال ۱۳۹۰ به خواست سردار سلیمانی، علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس شد و هشت‌ سال در پرفراز و نشیب‌ترین روزهای جبهه مقاومت با حاج قاسم همراه ماند. وی در حال حاضر، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع است.  حجت‌الاسلام علی شیرازی در کنار فعالیت‌های اجرایی از جمله در حوزه فرهنگ، کارِ نوشتن را هم در طول این سال‌ها به‌طور جدی دنبال کرده که حاصل آن، چند عنوان در حوزه دفاع مقدس است.  کتاب‌های «نامه‌های دلتنگی» و «نسیم سبز خاطره ها» از جمله آثار وی در بخش خاطره‌نگاری دفاع مقدس است.
بعد از شهادت حاج‌قاسم، بواسطه دهه‌ها دوستی و همراهی با سردار دل‌ها، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های نوشتاری حجت‌الاسلام علی شیرازی به نوشتن درباره شهید سلیمانی معطوف شده و او چند عنوان کتاب درباره زندگی، سلوک رفتاری و مکتب شهید سلیمانی نوشته و منتشر شده کرده است.  از جمله کتاب‌های«شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» و «سیمای سلیمانی» (خاطراتی از زندگانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) که آثاری در تبیین سلوک رفتاری و مکتب شهید سلیمانی است.
 این روزها با قرار گرفتن در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» با روایت و خاطراتی از ۴۰ سال دوستی حجت‌الاسلام علی شیرازی با سردار دل‌ها به اهتمام سعید علامیان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/18/596081/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها