گزارش تحلیلی «میدل‌ایست» در سالگرد شهادت سردار سلیمانی


وبگاه تحلیلی«میدل‌ایست مانیتور»  در مطلبی در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش نوشت: شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نماد مقاومت در برابر گروهک‌های تروریستی بودند.
به گزارش فارس، این گزارش با تصریح اینکه آنها در سوم ژانویه ۲۰۲۰ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق امریکا و در یک حمله تروریستی به شهادت رسیدند، به گوشه‌هایی از اقدامات شهید سلیمانی اشاره کرد و نوشت: مشخص است که اقدامات راهبردی سردار سلیمانی به قطع جریان تسلیحات امریکا و رژیم اسرائیل نه تنها به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در خاورمیانه، بلکه به دیگر خریداران منطقه کمک کرد. ایالات متحده به عنوان بزرگترین تولیدکننده سلاح در جهان و برای موفقیت تجارت اسلحه خود، به اقدامات گروه‌های تروریستی نیاز داشت. با شکست‌های پی در پی تروریست‌های داعش در سوریه و عراق به رهبری سلیمانی و المهندس و پیامد آن سقوط تجارت تسلیحاتی، امریکا تصمیم به ترور ژنرالی که نماد مقاومت برابر این گروهک‌های مسلح بود گرفت.
در بخش دیگر این گزارش آمده است: ترور سلیمانی و المهندس در خارج از شرایط جنگی و در خاک  کشور خارجی نقض حاکمیت عراق و تروریسم دولتی آشکار و نقض کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی بود. این اقدام تلاش بیهوده دیگری از سوی امریکا و شرکای آن برای مهار محور مقاومت بود که شامل ایران، سوریه، حزب‌الله لبنان، نیروهای حشدالشعبی عراق، حوثی‌های یمن، حماس، جهاد اسلامی و مردم فلسطین می‌شود.
میدل‌ایست مانیتور تأکید کرد: سردار سلیمانی نقش مهمی در راهبرد پیروزمندانه حزب‌الله در بیرون راندن تحقیرآمیز نیروهای متجاوز صهیونیست از لبنان در سال ۲۰۰۶ داشت. وی در شکست داعش در سوریه و همچنین در ایجاد، آموزش و اقدامات شبه‌نظامیان حشد‌الشعبی به رهبری المهندس که مسئول فروپاشی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه بودند، نقش اساسی داشت.
این گزارش در انتها افزود: اهمیت سلیمانی در مبارزه با تروریسم فقط نظامی نبود. او همچنین نقش سیاسی مهمی داشت. وی در سال ۲۰۱۵ روسیه را متقاعد کرد که در ائتلاف سه‌جانبه روسیه، چین و ایران برای مقابله با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه وارد جنگ سوریه شود. شهادت سلیمانی و المهندس به جهانیان نشان داد که انقلاب زنده است و پیروز خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/3/596136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها