دیگه چه خبر


تکذیب توبیخ رئیس سازمان صداوسیما

   خبر اول اینکه، خبرسازی‌ها درباره توبیخ رئیس سازمان صداوسیما از سوی شورای عالی امنیت ملی تکذیب شد. به گزارش جهان نیوز، یک منبع نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به «نورنیوز» گفت: برخی اخبار که طی روزهای گذشته در فضای مجازی پیرامون توبیخ رئیس سازمان صداوسیما در جلسه شورای عالی امنیت ملی در خصوص شیوه پوشش خبری تجمع کشاورزان در اصفهان منتشر شده، صحت ندارد. او در این باره تأکید کرد: جلسات شورای عالی امنیت ملی کاملاً محرمانه بوده و قطعاً منابع رسانه‌ای که مدعی دسترسی به گزارش نشست‌های شورا هستند، صرفاً توهمات هدف‌دار خود را به‌عنوان اخبار این نهاد منتشر می‌کنند.

بازگشت ۹ ایرانی گرفتار شده در ترکیه به کشور

  خبر دیگر اینکه، در چند روز گذشته، خبرهایی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بازداشت ۹ تبعه کرد ایرانی از سوی پلیس ترکیه و تحویل آنها به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه منتشر شد. بر اساس اخبار منتشر شده این ۹ نفر به قصد اخذ پناهندگی در ترکیه حضور داشتند و پس از بازداشت توسط دولت ترکیه، خودشان را «کرد سوری» معرفی کرده‌ و دولت ترکیه نیز آنها را به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه تحویل داده است.
از آن زمان، خانواده‌های این افراد اقدام به برگزاری تجمع مقابل سفارت ترکیه در تهران کرده‌اند و همچنین خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت خارجه شدند. حالا دیروز وزیر امور خارجه کشورمان به ایسنا خبر داد که ۹ نفر ایرانی که با هدف مهاجرت به ترکیه سفر کرده و دچار مشکلاتی شده بودند در چهارچوب همکاری دولت ایران و ترکیه از مرز رازی وارد کشور می‌شوند.

علی‌اف: روابط دوستانه با ایران توسعه بیشتری یافته است

  شنیدیم که، «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری‌آذربایجان در نطقی به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ روابط تهران و باکو را دوستانه توصیف کرد. به‌گزارش فارس«الهام علی‌اف» درباره روابط جمهوری آذربایجان با ایران گفت: «روابط دوستانه و مشارکتی در جریان تماس‌های منظم و تبادل نظر با سایر همسایگان، ایران و گرجستان توسعه بیشتر یافته است. بستر همکاری‌های چندجانبه هم اکنون در منطقه در حال شکل‌گیری است و البته این به نفع ماست.»
اظهارات رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان درباره روابط باکو و تهران در شرایطی مطرح شده که او ۱۰ روز قبل در باکو میزبان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود.

هلاکت تعدادی از اشرار مسلح در درگیری با رزمندگان قرارگاه قدس سپاه

  دست آخر اینکه، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی درگیری‌های چند روز اخیر رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور، روز شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ رزمندگان این قرارگاه با رصد دقیق و عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه و مقر استقرار تعدادی از اشرار مسلح معروف در منطقه عمومی کورین استان سیستان و بلوچستان شدند.
این اطلاعیه می‌افزاید: دراین درگیری شدید «غلام شه‌بخش» همراه با ۵ شرور مسلح دیگر به هلاکت رسیده و ۵ نفر از آنان نیز زخمی شدند. همچنین مخفیگاه و مقر اشرار مسلح به‌طور کامل منهدم گردید.
دراین درگیری که در جوار یکی از روستاهای منطقه انجام پذیرفت تعداد سه نفر از رزمندگان بومی و بسیجی مدافع امنیت مردم به شهادت رسیدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/3/596137/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها