همایش «دختران حاج قاسم» برگزار شد

یاد زنده شهید سلیمانی


همزمان با فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گردهمایی «دختران حاج قاسم» در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های شهدا صبح دیروز برگزار شد. در این مراسم که برای دومین سال پیاپی در بسیاری از شهرهای کشور برگزار شد، هزاران دختر جوان تهرانی از نواحی مختلف بسیج به دعوت سپاه محمد رسول‌الله به یاد و نام ایشان گردهم آمدند و بار دیگر با آرمان‌های این شهید گرانقدر بیعت و اعلام کردند که با این شهید والا مقام رابطه دختر و فرزندی معنوی دارند.
در همایش ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در دست دختران جوان می‌درخشید، گروه‌های زیادی از دختران در طیف‌های مختلف فرهنگی و ورزشی اقدام به اجرای برنامه‌های ورزشی، سرود، شعرخوانی در مدح و ثنای ایران و دختران حاج قاسم کردند. دختران و بانوان با هدف زنده نگه داشتن یاد شهید قاسم سلیمانی و راه و مسیر او در عرصه‌ها و اهتمام به زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم خانواده آنان، حفظ حجاب و عفاف در این برنامه حضور پیدا کردند. به عقیده بسیاری از دختران و بانوان حاضر در مراسم دیروز، این اجتماع نشان دهنده این است که یاد و راه شهید حاج قاسم سلیمانی زنده است و همچنان ادامه دارد.
به گزارش مهر، در ادامه این همایش النا لاویان، شاعر و دین پژوه اقلیت‌های مذهبی، با بیان ویژگی‌های متمایز حاج قاسم سلیمانی و تکریم آن به ارائه شعر در رثای این شهید بزرگوار پرداخت. او در سخنانی هم گفت: مجالس بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شعاری نیست، شعوری است، شهید سلیمانی حسن‌الخلق در قالب آیین زهرایی دارد. این شاعر ایرانی افزود: برای شهید سلیمانی شیعه، سنی، مسیحی، کلیمی و... فرقی نداشت. وی در جبهه مقاومت نه تنها به دنبال دفاع اسلام، بلکه مظلومان جهان بود. او در ادامه با بیان اینکه راه شهید سلیمانی را به عنوان یک ایرانی کلیمی پیرو حضرت موسی ادامه می‌دهم، گفت: از خدا تشکر می‌کنم که حاج قاسم را در دهه‌های اخیر برای روشن شدن راه سعادت خلق کرد.
مشیری، مسئول دانشگاه آزاد اسلامی هم در سخنانی در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری زمانی که واژه کتب حاج قاسم را به کار بردند شاید امروز متوجه شویم که در شرایط امروزی این الگو و اسطوره در همه جنبه‌های زندگی زمینه رسیدن به او را فراهم می‌کند. وی افزود: شهید سلیمانی به بشریت نشان داد که الگوهای اسلامی قابلیت پردازش دارند. مسئول دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: سبک زندگی مکتب سلیمانی ابعاد و زمینه‌های مختلف دارد؛ علاقه، سلیقه‌ها در مکتب سلیمانی که اوج مهربانی، دوستی و حق طلبی است وجود دارد. وی تصریح کرد: جنبه‌ای از شخصیت سلیمانی وجه مهربانی و دوستی این شهید بزرگوار است. مشیری خاطرنشان کرد: جمله «همه دختران؛ دختران من هستند» از سوی شهید سلیمانی یک شعار نبود بلکه یک شعور بود.
مجموعه مردمی دختران انقلاب همچنین، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و سپهبد حاج قاسم سلیمانی دسته عزاداری دختران را با هدف «مطالبه حجاب فاطمی» و با عنوان «دسته عزاداری دختران حاج قاسم» برگزار می‌کند.
این دسته عزاداری با حضور عموم دختران و بانوان و خانواده‌های شهیدان، ابراهیم هادی، قربانخانی، حدادیان، احمدی روشن، جهان‌آرا، خالقی‌پور، وصالی، صیادشیرازی، پلارک، ذوالفقاری، مرتضی کریمی نیری، احمدوند، شهبازی، عالی، امینی، سیدجعفر حسینی، علی خلیلی، رسول خلیلی، رضوان، شهید حاتمی، حسام ذوالعلی، شهید محمدی، الله‌کرم، متوسلیان، شیرودی... و جمعی از علما و مداحان در روز شهادت حضرت زهرا ۱۶ دی از ساعت ۱۴ از چهارراه حضرت ولیعصر (عج) حرکت می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/21/596151/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها