اخبـــــار


رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا
لزوم واکسیناسیون همه افراد بویژه مهاجرین

دکتر رئیسی با تأکید بر ضرورت اجرای کامل قانون نسخه الکترونیکی گفت: تا تکمیل زیرساخت‌ها در برخی شهرها برای موارد ضروری و استثنایی با تشخیص وزارت بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از اجتماع و ازدحام جمعیت و خطر شیوع بیماری مجوزهای لازم صادر شده تا مشکلی برای شهروندان به‌وجود نیاید.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اهمیت توجه به واکسیناسیون مهاجران افغانستانی و سایر کشورها که به هر شکلی در کشور حضور دارند، اظهار داشت: برای قطع زنجیره بیماری و جلوگیری از شیوع کرونا ضرورت دارد برای واکسیناسیون همه افراد بویژه مهاجرین اقدام شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین با تأکید بر انجام تست کرونا از همه کسانی که به کشور وارد می‌شوند، گفت: لازم است استان‌های مرزی تردد افراد از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را با دقت و جدیت کنترل کنند و از همه این افراد تست کرونا گرفته شود و به برگه‌های تست که بعضاً جعلی هستند، اکتفا نکنند چرا که هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه در حقیقت زحمات همه کادر درمان و دست‌اندکاران مقابله با کرونا را از بین می‌برد.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ضرورت پیگیری واکسیناسیون عمومی بویژه اهمیت تزریق دوز سوم اظهار داشت: بدون تردید واکسیناسیون عمومی می‌تواند در مقابل ویروس کرونا مصونیت ایجاد کند و باید با قوت ادامه یابد. همچنین طرح شهید سلیمانی در پیش‌بینی و پیشگیری از بیماری کرونا برکات فراوانی داشته و ادامه آن ضروری است.

وزیر بهداشت: ستاد کرونا هنوز برای واکسن زیر ۱۲ ساله‌ها به نتیجه نرسیده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره واکسن کرونای زیر ۱۲ ساله‌ها گفت: «هنوز ستاد ملی کرونا در این زمینه به نتیجه نرسیده است.»
به‌گزارش ایرنا بهرام عین‌اللهی در حاشیه آیین جشنواره فیلم سلیمان سلامت افزود: «وضعیت واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال در ستاد ملی کرونا در دست بررسی است که اگر مطالعات آن به نتیجه برسد اعلام خواهد شد.»
وی همچنین اظهارداشت: «سه ماه پس از دوز دوم، بایستی دوز سوم واکسیناسیون کرونا انجام شود. لذا با توجه به اینکه سرعت واکسیناسیون در مهر و آبان ماه امسال افزایش یافته و بیشترین میزان تزریقات را در این ماه‌ها داشتیم، هنوز فرصت داریم که این اقدام صورت گیرد.»
وزیر بهداشت، درمان و آموش پزشکی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در هر هفته به بیش از هشت میلیون دوز رسیده گفت: «وضعیت کنونی استان کرمان در مقابله با کرونا مطلوب ارزیابی می‌شود.»


سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت مطرح کرد
ماجرای خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون دوز واکسن کرونا

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، توضیحاتی درباره بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن ارائه کرد.
محمد هاشمی درباره استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسنی که با خطا همراه بود، توضیح داد: در چند ماه اول در سامانه تیتک بحث استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیه‌ای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی اوقات ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نشود و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمی‌کرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود: در ادامه واکسیناتور تصور می‌کرد ثبت اتفاق نیفتاده و دوباره و گاهی اوقات تا ۱۰ بار تلاش می‌کرد. مردم هم شاهد این موضوع بودند که ممکن بود سامانه سطح یک، بارها خطایی را نشان دهد که بعد از یک بار تلاش، سامانه تیتک پیام خطا ارسال می‌کرد به این معنا که واکسن یک بار ثبت شده است و چون پیام خطا مجدد به سامانه سطح یک می‌رسید عملاً در سامانه سطح یک این تصور به وجود می‌آمد که ثبت واکسن با مشکل همراه بوده است.
وی با بیان اینکه همکاران ما در معاونت فناوری به دو صورت توانستند این مشکل را برطرف کنند ادامه داد: در مرحله نخست از همکاران غذا و دارو خواستند سرور سامانه تیتک بحث اصالت واکسن را تغییر داده و سرور قوی‌تری برای این کار تعریف کنند، در مرحله بعد هم به سامانه‌های سطح یک اعلام شد در صورت دریافت پیام خطا از سرویسی متفاوت از غذا و دارو که قابلیت استعلام دارد استفاده کنند. لذا تعداد پیام‌های خطایی که در سامانه تیتک ثبت شده عمدتاً به این دلیل است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/29/596171/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها