هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی همزمان با آغاز سال نو میلادی، لبریز بود از آرزوها و امیدهای جمعی برای سالی بهتر از آنچه در 2021 شاهدش بودیم. بیشتر هنرمندان و چهره‌های سرشناس ابراز امیدواری کردند که در سال پیش رو ویروس کرونا برای همیشه سایه‌اش را از سر مردم دنیا کم‌ کند و روزهای بهتری در انتظار همه باشد.

چهره ها
ماهایا پطروسیان بازیگر به بهانه سال نو میلادی چند خطی در اینستاگرامش نوشته و از سال بد 2021 گفته و امید به آینده. او نوشته: «من امسال به دلیل شرایطی که داشتم و روزهایی که گذراندم، عید ندارم، درخت هم نگذاشتم...، قطعاً این سال برای بسیاری از هموطنانم سخت‌ترین سال زندگی‌شان بود، به مناسبت سال نو میلادی سه عکس با شما به اشتراک می‌گذارم، از عکس‌های قدیمی دوست هنرمندم پیام ایرایی، از روزهایی که با وجود آنکه ایده‌آل نبودند و مشکلات هم بود، اما با این روزهایمان بسیار بسیار متفاوت بودند! برای همه شما عزیزان آرزوی روزگارانی بهتر دارم.»
 
امیرشهاب رضویان کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی هم به بهانه سال نو میلادی یکی از نقاشی‌هایش را در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «جشن سال نو در آمستردام. این نقاشی را در ژانویه ۱۹۹۷ دی ماه ۱۳۷۵ در آمستردام کشیدم. جشن سال نو در هوای سرد هلند.»

احسان خواجه‌امیری خواننده کشورمان با انتشار ویدیویی در اینستاگرام، تولد پدر و مادرش را تبریک گفت و برایشان نوشت: «مادر جان پدر عزیزم تولدتون مبارک. در پناه خدا سالم و خوشحال باشین انشاالله، سایه‌تون رو سرم باشه دوستتون دارم.» احسان فرزند ایرج، خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایرانی است.

حمیدرضا شاه‌آبادی پژوهشگر تاریخ، داستان‌نویس در اینستاگرامش متنی کوتاه منتشر کرده درباره تلسکوپ جیمز وب که پیش‌تر در یکی از رمان‌هایش به گفته خودش آن را تصور کرده است. شاه‌آبادی نوشته «این روزها موضوع تلسکوپ جیمز وب که به ماشین زمان معروف شده، حسابی سر زبان‌هاست. به اعتقاد بعضی، این شاید مهم‌ترین اتفاق علمی تاریخ بشر باشد. اتفاقی که می‌تواند موجب آشنایی خیلی بیشتر و دقیق‌تر ما با تاریخ بسیار کهن بشر باشد. بد نیست بدانید من در رمان «لالایی برای دختر مرده» این تلسکوپ را تصور کرده بودم.»

بیژن بیژنی، خواننده و خوشنویس ایرانی که به تازگی نمایش «فرودگاه، پرواز ۷۰۷» را تماشا کرده، به خطی خوش متنی را در اینستاگرام منتشر کرده و نوشته: دوست عزیز و هنرمندم جناب کورش سلیمانی، با درود و مهر و آرزوی تندرستی و سلامتی برای جنابعالی امیدوارم همواره برای تعالی تئاتر سرزمینم کوشا باشید، نمایش پرواز شماره ۷۰۷ به کارگردانی حضرتعالی را به همراه همسرم و دخترم تماشا کردیم و همین‌طور بازی زیبا و صمیمی هنرمندان این نمایش را. ابتدا باید از دوست عزیز و شاعر هم‌روزگارم استاد احمدرضا احمدی که نویسنده این نمایش بود، یک جهان سپاسگزاری کنم و همین‌طور از صدای زیبای شما که گوینده رادیو در این نمایش بودید، برایم بسیار دلنشین بود. شور و شوق شما به تئاتر و کارگردانی بسیار ستودنی است. سپاس دیگری دارم برای بازی بازیگران این نمایش که همگی درخشیدند. امیدوارم شاهد کارهای درخشان شما در آینده تئاتر ایران باشم.»

سینما سینما
فرزاد مؤتمن کارگردان کشورمان در اینستاگرامش مفصل درباره سینمای پل شریدر و یکی از فیلم‌های مهمش «رستاخیز آدام» نوشته است. در بخشی از این نوشته آمده: «رستاخیز آدام یکسره راه دیگرى را می‌رود و پیش از هـر چیز یادآور فلینى ا‌ست، با این تفاوت که لحن شوخ، کاریکاتورى و هـزل گونه مثلاً «هـشت و نیم» در این فیلم جاى خود را به جهـانى بسیار تیره و تار، عبوس و پلشت داده. نکته‌اى که اگر آن را تشخیص ندهـیم، ممکن است فیلم را غیرمنصفانه گیج و مبهـم ارزیابى کنیم. هـر چند نزدیک شدن به فضاهـاى فلینى، عواقبى دارد که یقه این فیلم را هـم گرفته است. چنین فیلم‌هـایى در هـمان نگاه اول، از آثار «پدرشان» بسیار عقب می‌مانند. نقش آدام را جف گلدبلوم بازى کرده که درباره‌اش هـمین‌قدر بگویم اسکار بهـترین بازیگر مرد سال ٢٠٠٨ که به دانیل دى لوئیس داده شد، می‌توانست با دلى قرص به او براى این فیلم تعلق بگیرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7814/32/596191/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها