اخبـــــار


برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره)

اولین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی، شوق شهادت و مرگ در راه خدا را از ویژگی‌های خاص اولیاء الهی دانست و گفت: شهادت برای بندگان مخلص، رسیدن به مقصد و وصال پروردگار است و فتح الفتوح انقلاب، تربیت شاگردانی کم‌نظیر و شهادت‌طلب همچون شهید سلیمانی در مکتب امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) و حضرت صدیقه کبری(سلام‌الله‌علیها) است. همچنین در این مراسم، آقای جعفر فردی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و آقای سعید حدادیان روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کرد.


رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر حفظ ارزش پول ملی:
بانک مرکزی از خلق نقدینگی بانک‌ها جلوگیری کند

رئیس‌جمهور یکشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست او تشکیل شد، حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر بازار ارز را از وظایف مهم بانک مرکزی دانست و بر پیگیری جدی این موضوع تأکید کرد.
 به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه گزارش‌های جداگانه بانک مرکزی درباره وضعیت کنونی تورم، نقدینگی و بازار ارز ارائه شد. گزارش بانک مرکزی در مورد تورم نشان می‌دهد برنامه‌ها و سیاست‌های دولت برای مهار رشد تورم موفقیت‌آمیز بوده است، به گونه‌ای که نرخ رشد تورم در ابتدای دولت سیزدهم که به رقم بی‌سابقه‌ای در ۷۰ سال اخیر رسیده بود، کاهش قابل توجهی داشته است.
رئیس‌جمهور نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم تلاش بیشتر برای مهار رشد تورم و نقدینگی، از بانک مرکزی خواست با افزایش نظارت بر کار و عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی از خلق نقدینگی از سوی بانک‌ها جلوگیری شود.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید از بنگاه‌داری خارج شوند، ناترازی بانک‌ها را تهدیدی برای نظام بانکی دانست و گفت: این موضوع باید جدی گرفته شود.
رئیس‌جمهور موضوع کفایت سرمایه بانک‌ها را نیز از چالش‌های مهم در نظام بانکی کشور برشمرد و دستور داد بانک مرکزی در زمینه بهبود کفایت سرمایه برنامه عملیاتی ارائه و اجرای آن را پیگیری کند.  آیت‌الله رئیسی حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر بازار ارز را از وظایف مهم بانک مرکزی دانست و بر پیگیری جدی این موضوع تأکید کرد.

 تماس تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان با آیت‌الله رئیسی
رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، با تأکید بر اهمیت افزایش سطح تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان، اظهارکرد: توسعه سطح همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی بین تهران و ایروان ضمن تأمین منافع همه طرف‌ها، حتماً امنیت ساز هم خواهد بود.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی   ارتباط و گفت‌وگوهای مستمر دو کشور در سطوح مختلف بین همسایگان را ضروری دانست و بر حمایت  ایران از تمامیت ارضی کشورها تأکید کرد.‌
نخست‌وزیر ارمنستان نیز  بر اراده این کشور در توسعه همه جانبه روابط با ایران تأکید کرد و گفت: مصمم هستیم مناسبات و تعاملات اقتصادی با ایران را در تمامی زمینه‌ها افزایش داده و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را فعال‌تر از گذشته کنیم.


حجت الاسلام صدیقی:
آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی سرباز و ذوب در ولایت بودند

امام جمعه موقت تهران از آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی به عنوان سربازانی که ذوب در ولایت بودند یاد کرد و گفت: آنها در ارسال پیام دین و توحید در عرصه بین‌المللی تأثیر بسزایی داشتند.
به گزارش خانه ملت، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما نمایندگان مجلس، وارثان خون شهدا و دلسوزان نظام هستید و باید پیام اسلام، دین و توحید را به اقصی نقاط عالم برسانید. شما صدای اسلام، فریاد دین و بلندگوی مظلومان عالم هستید. صدیقی یادآور شد: در مورد آیت‌الله مصباح یزدی افتخارمان این است که در دامن ایشان تربیت یافته و وی همچون شهید بهشتی، شهید قدوسی، شهید مفتح و بزرگانی که در انقلاب سهم داشتند، سهمشان همان بدهی‌شان بود و هیچ وقت طلبکار نبودند و هیچ وقت فکر نکردند که دین خود را ادا کرده‌اند و با اعتذار از خدا زندگی کردند و ارتحالشان هم همینگونه بود و آنچه داشتند در راه خدا دادند و با غیرخدا معامله نکردند. وی در وصف آیت‌الله مصباح یزدی اضافه کرد: ایشان مجتهد، تئوریسین و اندیشمند بود و در همه امور متفکر و ایده پرداز بود، ضمن اینکه سرباز ولایت بود و همان رفتاری را نسبت به حضرت آقا داشت که شهید سلیمانی داشته است، چرا که هر دوی آنها دلداده و ذوب در ولایت بودند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7816/2/596464/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها