اخبار


ثبت‌نام مرحله نخست نهضت ملی مسکن ساعت ۲۴ امروز پایان می‌یابد

متقاضیان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن تا ساعت ۲۴ امروز فرصت دارند تا برای خانه دارشدن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.
نخستین مرحله از ثبت‌نام طرح کلان نهضت ملی مسکن که با استقبال بیش از ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر از مردم مواجه شد، تا ساعت ۲۴ امروز به پایان می‌رسد.
تا ساعت ۲۴ امشب امکان ثبت‌نام در ۷۲۶ شهر وجود دارد و ثبت‌نام در ۶۷۴ شهری که هنوز بازگشایی نشده در دستور کار قرار دارد.وزارت راه و شهرسازی اطلاع داده است به محض تأمین نیازهای تجهیز و توسعه سامانه ثمن، امکان نام‌نویسی در شهرهای باقی‌مانده وجود دارد.تا امشب امکان ثبت‌نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه میسر است.  پس از اعلام وزارت راه و شهرسازی، مجردان بالای ۲۵ سال می‌توانند در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند اما در زمان تحویل واحد باید متأهل باشند. زمان آغاز ثبت‌نام برای مجردان بالای ۲۵ سال تا چند روز آینده اعلام شده است.

 ۷۴۲ هزار دستگاه خودرو تا پایان آذرماه تولید شد

بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی کشور حاکی از تولید ۷۴۲ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه است. آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ناچیز سه دهم درصدی را نشان می‌دهد.
تولید خودرو در بخش سواری رشد یک‌دهم درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ثبت کرد. آن‌طور که دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار داده در ۹ ماهه امسال بیشترین تولید خودرو در بخش سواری‌ها با ۶۷۴ هزار و ۶۵۲ دستگاه بود که ۹۰.۸ درصد از کل تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد. بعد از سواری، بیشترین تولید خودرو در بخش وانت با ۵۸ هزار و ۳۷۱ دستگاه (افت ۴.۱ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه پارسال) اتفاق افتاد.

 تبدیل وضعیت ایثارگران باید انجام شود

 معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید کرد: مسأله تبدیل وضعیت ایثارگران بخش بسیار کوچکی از خدمتی است که باید درخصوص ایثارگران انجام شود.
به گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور، «میثم لطیفی» با حضور در فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، روند تبدیل وضعیت ایثارگران را بررسی و تشریح کرد. معاون رئیس جمهور ادامه‌ داد: گاهی اوقات ایثارگران در برخی از موارد خجالت می‌کشند عنوان کنند که ایثارگر هستند؛ زیرا این تصور وجود دارد که ایثارگران امکاناتی دریافت کرده‌اند. اما در برابر عظمت این کار بزرگ، برای خانواده معظم شهدا اقدام خاصی انجام نشده و ما مکلف و موظف هستیم در هر منصبی که هستیم به این مسأله رسیدگی کنیم.
وی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران، تصریح‌ کرد: همکاران ما در سازمان اداری و استخدامی کشور، ۹ مرحله را برای فرایند تبدیل وضعیت ایثارگران تعریف کردند که فقط مرحله نخست آن حضوری و بقیه از طریق سامانه انجام می‌شود. در سامانه «پاکنا» (پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری) لحظه‌ به‌ لحظه می‌توانیم روند کار را رصد کنیم. لطیفی اضافه‌ کرد: مراحل فرایند کار بدین شکل است که نخست ایثارگر حضوری در دستگاه اجرایی خود، درخواست اولیه ثبت می‌کند و سپس موضوع از سوی کارگزینی دستگاه‌های اجرایی بررسی و بعد از تأیید ذی‌حساب، تأیید بالاترین مقام استان و تأیید بالاترین مقام ستاد، ‌شناسه‌ای استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر می‌شود.

توزیع ماهانه ۳۰ هزار تن برنج تایلندی تا ماه رمضان

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا آغاز ماه مبارک رمضان در هر ماه ۳۰ هزار تن برنج تایلندی در بازار توزیع می‌شود. به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت براتعلی گفت: مجوز توزیع ماهانه ۳۰ هزار تن صادر شده است که از طریق شبکه‌های توزیع سراسری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. براتعلی از خرید و واردات ۲۶۸ هزار تن برنج تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: تا پایان آذرماه ۲۶۸ هزار تن برنج از خارج خریداری شده که ۲۵۲ هزار تن آن وارد کشور شده است. وی با اشاره به موجودی و ذخایر راهبردی مطلوب این کالا در کشور گفت: میزان فروش برنج در سال‌جاری نیز با افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۸۲ هزار تن رسیده است.
مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: واردات برنج به کشور ادامه دارد و یک کشتی حامل این کالای اساسی از کشور مبدأ بارگیری و در راه بنادر ایران است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7817/6/596488/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها