اخبـــــار


دستور وزیر کشور برای رسیدگی فوری به وضعیت مردم استان‌های سیل زده

وزیر کشور به استانداران سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان دستور داد تا هرچه سریعتر به وضعیت هموطنانی که در حادثه سیل اخیر دچار گرفتاری شده‌اند، رسیدگی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی با بیان اینکه سیل اخیر برای هموطنان عزیز در استان‌های جنوبی کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است، از استانداران چهار استان سیل زده خواست همه امکانات و ظرفیت‌های استانی شان را برای کمک به هموطنان سیل دیده بسیج کنند. تیم‌های فنی و بازرسی برای ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به استان‌های سیل زده اعزام شدند.

تزریق بیش از ۵۴۸ هزار دوز واکسن کرونا در یک شبانه روز

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۵۴۸ هزار و ۲۲۲ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
به گزارش مهر، تاکنون ۵۹ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۵۰ نفر دوز اول، ۵۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۷۶ نفر دوز دوم و ۸ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۸ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۴۴ دوز رسید.

کشف ۱۸ میلیارد کالای قاچاق از داروخانه ها

سرپرست واحد فنی و نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از انجام ۴۰۰۰ بازرسی از داروخانه‌‌های تحت پوشش دانشگاه و کشف ۱۸ میلیارد ریال کالای غیر مجاز خبر داد.
به گزارش مهر، سهیلا عبدلی گفت: بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ۹ ماه اول سال‌جاری ضمن انجام ۳۹۲۸ بازدید از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه، موفق به کشف کالاهای سلامت محور غیرمجاز به ارزش ۱۸ میلیارد ریال شدند.
وی افزود: در این بازدیدها محموله‌ای به ارزش ۱۸ میلیارد ریال متشکل از ۱۷۷۶ قلم محصولات دارویی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات بهداشتی، مکمل دارویی و غذایی قاچاق از داروخانه‌ها و انبارهای غیرمجاز معرفی نشده و مراکز عرضه غیرمجاز مکمل و دارو در حوزه تحت نظارت دانشگاه کشف و ضبط شد. عبدلی با اشاره به ارتباط مستقیم کالاهای سلامت محور با کیفیت زندگی و سلامت اقشار جامعه یادآور شد: بازرسان این معاونت، روزانه فعالیت داروخانه‌ها را به دقت مورد نظارت قرار می‌دهند. به گفته وی، واردات هرگونه کالای سلامت محور به کشور (نظیر دارو، فرآورده آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک و مکمل دارویی) باید از مجاری قانونی و با نظارت‌های خاص صورت گیرد. عرضه این محصولات در مراکز غیرمجاز ممنوع است و داروخانه‌ها موظف هستند اقلام سلامت محور را از طریق شرکت‌های مجاز مورد تأیید وزارت بهداشت تهیه کنند.
عبدلی در ادامه تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید دارو یا فرآورده آرایشی و بهداشتی تولید داخل باید حتماً پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو را مورد بررسی قرار دهند. وی افزود: افراد در خرید کالاهای وارداتی سلامت محور نظیر دارو، مکمل، محصولات خوراکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی نیز باید به برچسب یا شناسه اصالت کالا توجه کنند. به گفته عبدلی، برای اطمینان از اصالت کالاهای سلامت محور می‌توان کد ۱۶ رقمی شناسه اصالت را به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کرد یا از طریق سایت TTAC.irیا اپلیکیشن TTAC قابل نصب روی تلفن‌های همراه هوشمند کد ۲۰ رقمی UID درج شده روی برچسب اصالت اقلام را استعلام کرد.

آخرین اخبار از رایزنی‌ها برای حل مشکلات معلمان «خرید خدمتی‌»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت رتبه‌بندی فرهنگیان و راهکارهای حل مشکلات معلمان خرید خدمات آموزشی را تشریح کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، قاسم احمدی لاشکی در خصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی فرهنگیان کشور، اظهارکرد: دولت در تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته لایحه‌ای با ۱۰ ماده را به مجلس تقدیم کرد و مجلس این بار این قانون را به صورت جامع‌تر اما در قالب ۷ ماده تنظیم و در تاریخ ۶ دی ماه امسال به شورای نگهبان ارسال کرد و مقرر شد پس از نهایی شدن از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شود تا به وزارتخانه ارسال و فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی آن آغاز شود. وی افزود: در ماده ۷ این قانون عنوان شده که آیین‌نامه اجرایی این قانون باید توسط وزارت آموزش و پرورش، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی و دو نفر از نمایندگان مجلس از کمیسیون آموزش و تحقیقات تهیه، تدوین، تبیین و نهایی شود که البته مشغول نوشتن این آیین‌نامه هستیم. احمدی ابراز امیدواری کرد این اقدامات هرچه سریعتر به نتیجه برسد چرا که نیت قانونگذار، ارتقای جایگاه معلم است و نقش معلم را بیشتر در جامعه تبیین می‌کند؛ ضمن اینکه به دنبال کیفیت‌بخشی هستیم که البته نیازمند همراهی‌های مالی است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راهکارهای حل مشکلات معلمان خرید خدمات آموزشی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ در حوزه حقوقی شیوه‌نامه‌ای تنظیم کردیم تا جایگاهی به این معلمان بدهیم و سال گذشته هم با مبنای ۲۴ ساعت کار برای این عزیزان و بیمه کامل سعی کردیم نظم خاصی در فعالیت‌های این استان ایجاد کنیم. وی ادامه داد: اما در سال‌جاری از طریق دیوان محاسبات اعلام شد که قانون کار باید برای این معلمان لحاظ شود، به دلیل اینکه قانون کار ۴۴ ساعت در ماه در نظر گرفته شده پس بایستی ۲۴ ساعت لحاظ شده را متناسب با ۴۴ ساعت برای بیمه و حقوق این افراد محاسبه کنیم که با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توان معلمی را با دیگر کارمندان مقایسه کرد چرا که معلم آینده این جامعه را می‌سازد و در تربیت انسان نقشی پررنگ و مؤثر دارد.
نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش در سفرهای استانی رئیس جمهور تأکید کرد: وزیر آموزش و پرورش  چند روز پیش نامه‌ای به صفحه دفتر ریاست جمهوری ارسال کرد که در آن درخواست شد اگر دیوان محاسبات همراهی کند و تأمین منابع هم از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شود؛ بخشنامه تاریخ ۲ آذر لغو شود. همچنین با توجه به اینکه دیوان محاسبات به نوعی زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند، روز گذشته مصوباتی داشتیم و مقرر شد رئیس مجلس به رئیس دیوان محاسبات ابلاغ کند تا موضوع آموزش و پرورش و معلمان را به صورت مجزا بررسی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7817/21/596547/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها