اخبار


یک زن و 2 کودک قربانی انفجار سیلندر های گاز

گروه حوادث / انفجار و آتش‌سوزی در محل پر کردن کپسول‌های ال پی جی خودرو در تبریز جان یک زن و دو کودک را گرفت.
وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران» در تشریح این ماجرا گفت: آتش‌سوزی ساعت 8 شب دوشنبه در محل پر کردن کپسول‌های ال پی جی خودرو روبه‌روی کارخانه کبریت‌سازی در جاده تبریز ـ دیزل آباد رخ داد که در جریان آن یک زن و دو کودک جان باختند و هفت نفر مصدوم شدند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در این مکان انبوهی از کپسول‌های گاز ال پی جی وجود داشت پس از حریق بیش از 50 کپسول یک به یک منفجر شدند و حجم آتش‌سوزی بشدت گسترش یافته بود. مصدومان با آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان سینای تبریز انتقال یافته‌اند و ۵ مصدوم در این بیمارستان بستری و ۲ مصدوم پس از درمان سرپایی ترخیص شدند.
شادی نیا در پاسخ به این سؤال که در آن ساعت، علت حضور این تعداد قربانی و مصدوم در این مکان چه بوده گفت: هنوز معلوم نیست شاید برخی برای پرکردن کپسول خودرویشان در آن محل بودند یا شاید رهگذر بوده و هنگام انفجار و آتش‌سوزی مصدوم و کشته شده‌اند به هر حال علت حادثه و تحقیقات در این ماجرا از سوی کارشناسان ادامه دارد.

لباسی که در زندان باعث قتل شد

گروه حوادث/مرد زندانی که در دوران محکومیتش هم‌بندی خود را به قتل رسانده بود، با جلب رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود یک سال قبل خبر قتل مردی در زندان تهران بزرگ به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. با شروع تحقیقات مشخص شد این مرد به اتهام سرقت در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذرانده است.
 در ادامه تحقیقات، تیم جنایی با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته زندان دریافتند این مرد با یکی از هم بندی‌هایش درگیر شده و از سوی او به قتل رسیده است. بنابراین بلافاصله با شناسایی متهم دستور بازداشت او صادر شد. وقتی مرد جوان برای تحقیق و بازجویی به دادسرا منتقل شد ضمن اعتراف به قتل در تشریح این حادثه گفت: من و حسن علاوه بر اینکه دوست بودیم هر دو به جرم سرقت به زندان محکوم شده و دوران حبس خود را در یک بند می‌گذراندیم. روز حادثه بر سر یک لباس با هم درگیر شدیم که حسن با تیزی دست سازش به من حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم تیزی را از او گرفتم و چند ضربه زدم اما قصدم کشتن دوستم نبود.
پس از اعتراف‌های متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. اما پیش از برگزاری جلسه دادگاه متهم توانست با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کند و صبح روز گذشته وی از جنبه عمومی جرم در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.در ابتدای جلسه متهم با تکرار اظهاراتش عنوان کرد: من خصومتی با مقتول نداشتم و تنها به قصد دفاع از جانم به او ضربه زدم و از قضات درخواست می‌کنم تا در مجازاتم تخفیف قائل شوند.
در پایان جلسه با توجه به اینکه اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده بودند، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

نیکوکار قلابی دستگیر شد

گروه حوادث/ زنی که به بهانه کمک به فقرا از خیرین سالمند بیش از یک و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت تعدادی از شهروندان به کلانتری 163 ولنجک مبنی بر کلاهبرداری آغاز شد.
مالباختگان در تشریح ماجرا عنوان کردند: زنی با مراجعه به ما و ارائه کارتی که نشان می‌داد از کارمندان یک شرکت خیریه است درخواست مبالغی برای کمک به نیازمندان و فقرا کرده است اما از آنجایی که رفتارهای او مشکوک بود، تصمیم گرفتیم موضوع را با پلیس در میان بگذاریم.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: پس از ثبت شکایت‌ها مشخص شد که متهم  بیش از 15 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است.
در ادامه مأموران کار شناسایی متهم را پی گرفتند و موفق شدند هویت و مخفیگاه او را شناسایی کنند. اما پیش از اقدام پلیس برای دستگیری، متهم با اطلاع از موضوع  متواری شد. تا اینکه تیم عملیات واحد محکومان متواری پلیس پیشگیری پس از چند عملیات پلیسی بالاخره موفق شدند مخفیگاه متهم را در شرق تهران شناسایی و محل تردد او را تحت کنترل درآورند و در نهایت متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

2 کشته در تصادف اتوبوس و تریلی

گروه حوادث/ برخورد اتوبوس و تریلی در محور باغین به بردسیر ۲ کشته و ۱۷ مصدوم بر جا گذاشت.
 صابری رئیس اورژانس کرمان گفت: حدود ساعت ۱ بامداد  سه‌شنبه ۱۴ دی  به دنبال دریافت گزارش برخورد اتوبوس که از مشهد عازم بندرعباس بود  با تریلی در کیلومتر ۱۰ محور باغین به بردسیر بلافاصله ۵ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. نخستین بررسی‌ها نشان داد  ۲ مرد ۲۰ و ۲۸ ساله به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و ۱۷ نفر مصدوم شدند .به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،  ۱۴ نفر از مصدومان به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل و ۳ نفر در محل حادثه درمان سرپایی شدند. حال عمومی مصدومان این حادثه مساعد گزارش شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7817/22/596552/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها