اخبــــار


در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور انجام شد
تعیین نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۷ شورای تخصصی

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایندگان شورا در هفت ستاد و شورای تخصصی کشور تعیین شدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر دیروز به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن آقایان مرتضی میرباقری، عادل پیغامی و خانم خزعلی به عنوان نمایندگان شورا در ستاد نقشه مهندسی فرهنگی، آقای ابراهیم سوزنچی به عنوان عضو ستاد هماهنگی علم و فناوری حوزه دفاعی، آقایان مرتضی میرباقری، ابراهیم سوزنچی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی و ایمان افتخاری به عنوان اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آقای حسین ساعی به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی، آقایان امیرحسین بانکی‌پور و یاوری به عنوان اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، آقایان مخبر دزفولی، حمید پارسانیا، ایمان افتخاری و منصور کبکانیان به عنوان نمایندگان شورا در ستاد نقشه جامع علمی کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی به عنوان عضو شورای برنامه‌ریزی اهل سنت انتخاب شدند.
در این جلسه جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان در حوزه علم و فناوری با توجه به ابعاد نظارتی و ضمانت اجرای مصوبات به نحوی که تأمین‌کننده لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورا باشد به تصویب رسید. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ترکیب اعضای حقوقی شورا به صورت مکتوب دریافت شد که نتیجه آن به عنوان مصوبه شورا تلقی خواهد شد.


پس از بازدید اخیر محمد مخبر از شهرک صنعتی زواره‌ای در جلسه‌ای مقرر شد
مجتمع‌های صنفی و صنعتی بخش غیردولتی ساماندهی می‌شوند

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور مشکلات مجتمع‌های صنفی و صنعتی بخش غیردولتی در جهت رفع موانع تولید و افزایش اشتغال مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، به دنبال بازدید چند روز قبل محمد مخبر از تعدادی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی زواره‌ای، جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، وزرای جهاد کشاورزی و صمت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار تهران تشکیل و در آن تصمیمات لازم برای ساماندهی مجتمع‌های صنفی و صنعتی بخش غیردولتی اتخاذ شد. معاون اول رئیس جمهور در این جلسه رفع مشکلات این بخش برای افزایش تولید و اشتغال را ضروری دانست و از همه مدیران مربوطه خواست تا با رعایت همه ضوابط زیست محیطی و استفاده از تکنولوژی‌های روز، راه‌حل‌های مناسب را برای رفع این مشکلات ارائه دهند.
در پایان این جلسه مقرر شد تا با محوریت معاون اجرایی رئیس جمهور و حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار تهران و معاون عمرانی وزیر کشور، ظرف دو هفته آینده آیین‌نامه‌ای برای رفع و ساماندهی مشکلات این بخش برای بررسی و ارائه در هیأت دولت آماده شود.

پیکر امام جمعه موقت زنجان تشییع شد

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی طیبی، امام جمعه موقت زنجان که دوشنبه گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت، عصر روز گذشته -سه‌شنبه- تشییع و در بهشت زهرای زنجان به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام موسوی ۱۳ دی‌ماه بعد از تحمل دو ماه بیماری، در سن ۷۵ سالگی دارفانی را وداع گفت. امام جمعه موقت زنجان در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بستری بود. مرحوم سید رضا موسوی ۳۰ سال در کسوت امام جمعه موقت فعالیت کرده بود.

چین: ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی بود

سخنگوی وزارت خارجه چین ترور سردار سلیمانی توسط ایالات متحده امریکا را نمونه بارز جنایت جنگی خواند. به گزارش تسنیم وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود در 4 ژانویه (14 دی) گفت که ترور سردار سلیمانی فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط ایالات متحده که دو سال پیش انجام شد، نمونه دیگری از آسیب به هنجارهای روابط بین‌الملل بر اساس منشور سازمان ملل و یکی از جنایات جنگی بود که با سوء استفاده از زور انجام شد.
مردم ایران روز سوم ژانویه به مناسبت یادبود سردار سلیمانی که دو سال پیش در حمله هوایی امریکا ترور شد، تجمع کردند. نماینده ایران در سازمان ملل پیش‌تر اظهار کرده بود که اقدامات امریکا تروریسم دولتی بوده است. آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز گفت که عاملان امریکایی آن باید محاکمه شوند.
وانگ ون بین در پاسخ به پرسشی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ایالات متحده شاید بتواند قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد و از ابزارهای تروریستی برای انجام «ترور و پاکسازی» در کشورهای مستقل استفاده کند اما واقعیت‌ها بارها نشان داده‌اند آنچه که ایالات متحده واقعاً به آن اهمیت می‌دهد پاسخگوی نیازهای خود این کشور و در خدمت منافع امریکاست. آنچه ایالات متحده همیشه حفظ می‌کند تحکیم سلطه خود بر جهان و نادیده گرفتن نظم جامعه بین‌المللی است، اما این نوع نقض قوانین و نظام بین‌الملل مورد قبول مردم کشورهای خاورمیانه نیست و مردم جهان نیز آن را نمی‌پذیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7817/2/596594/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها