سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی مقابل اشغالگری در عراق ایستاد


دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه باید میان امریکا که عراق را نابود کرد و جمهوری اسلامی ایران که از عراق پشتیبانی کرد تفاوت قائل شد، تلاش برخی برای دوست دانستن امریکا را فاجعه فکری، بصیرتی، آگاهی، اخلاقی و انسانیت دانست.
به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله، شامگاه دوشنبه در سخنرانی خود که به مناسبت دومین سالروز شهادت حاج قاسم انجام شد، با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی کسی بود که در برابر این اشغالگری ایستاد و در کنار مردم عراق ماند، اظهارکرد: زمانی که داعش به عراق بازگشت، [شهید سلیمانی] نخستین کسی بود که در کنار ملت عراق ایستاد تا از آنان دفاع کند. حاج قاسم نماینده مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و ملت مجاهد ایران بود. امریکا مردم عراق را کشت و از داعش حمایت کرد در مقابل ایران، جوانان و مردان خود را در این راه داد. نصرالله با بیان اینکه شهید المهندس نیز نخستین کسی بود که به دعوت مرجعیت لبیک گفت، تصریح کرد: این افراد برای سال‌ها در خطوط مقدم و سنگرها حضور داشتند... بین رزمندگان حضور داشتند و شریک غم و غصه آنان بودند. این همان شهیدی است که عراق را حفظ کرد و اگر عراق امروز امنیت و ثبات دارد، به برکت این شهداست... این شهید است و آن قاتل.
وی ضمن طرح این پرسش که آیا فرد منصفی هست که بین قاتل و شهید، فرقی قائل نشود؟ گفت: بین امریکا که عراق را نابود کرد و داعش را ساخت و بین جمهوری اسلامی ایران که از عراق حمایت و پشتیبانی کرد، تفاوت نیست؟ دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهارکرد: برخی وانمود می‌کنند که امریکا، دوست است و ایران دشمن. این، فاجعه فکری، بصیرتی، آگاهی، اخلاقی و انسانیت است. به باور سیدحسن نصرالله، این مسائل را از سفارت امریکا و ارتش‌های اینترنتی می‌شنویم. آنان وجهه شهدا را مخدوش می‌کنند و کسی که بدترین جنایات جنگی را مرتکب می‌شود، دوست معرفی می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7817/3/596597/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها