ایران در ایران


اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق سیلزده هرمزگان

بندرعباس - رئیس بسیج سازندگی استان هرمزگان با اشاره به حضور و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی جهت کمک به سیلزدگان و احداث اردوگاه برای اسکان موقت ۲۰۰خانوار، گفت: گروه‌های جهادی تا برگشت زندگی مردم به شرایط عادی در کنار آنها خواهند بود.
به گزارش فارس، سرهنگ یاسین باوقار با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی برای کمک به مردم سیلزده گفت: از جمله این کمک‌ها، امداد‌رسانی برای تخلیه چاه روستاها، تهیه ۲۰۰چادر، احداث اردوگاه برای اسکان موقت ۲۰۰خانوار و توزیع ۱۰هزار بسته معیشتی است.
وی همچنین به لایروبی ۱۹۲۵ واحد مسکونی در این استان اشاره کرد که توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

تالاب «کانی برازان» پس از احیا میزبان۲۰ هزار پرنده مهاجر شد

مهاباد - رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مهاباد در جنوب آذربایجان غربی گفت: با احیای تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» این شهرستان در چند ماه اخیر زمینه ورود بیش از ۲۰ هزار بال انواع پرنده مهاجر آبزی و کنارآبزی به این تالاب بین‌المللی فراهم شد.
به گزارش ایرنا، فاروق سخنور اظهار داشت: با شروع فصل سرما در مناطق شمالی، هزاران پرنده مهاجر شامل انواع خوتکا، غاز خاکستری، فیلوش، چنگر، اردک سرسبز و اردک نوک‌پهن و باکلان وارد تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد شدند.
وی افزود: بارندگی‌های اخیر از یکسو و از طرف دیگر انتقال ۲.۵ میلیون متر مکعب آب از سد مهاباد به این تالاب موجب احیای آن شده و زمینه بسیار مناسبی را برای زیست و استراحت پرندگان مهاجر در این پهنه آبی به‌وجود آورد. رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مهاباد اضافه کرد: این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می‌پردازند و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرم‌تر ادامه می‌دهند. سخنور ادامه داد: تالاب بین‌المللی کانی‌برازان به‌دلیل تنوع غذایی، وضعیت و امنیت مناسب هم اکنون به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده است که همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری آبزی و کنارآبزی است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7820/10/596920/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها