اخبار


وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: مبنا و معیار مزد عالادنه، قانون است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱، بسیار مهم و ضروری و معیار و مبنای مزد عادلانه، قانون است. به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در سیصد و یکمین نشست شورای عالی کار که با حضور «سیدرضا فاطمی امین»، وزیر صمت، «مهدی اسلام‌پناه» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و «محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی و شرکای اجتماعی «نمایندگان کارگران و کارفرمایان» برگزار شد، با اشاره به محوری بودن عدالت گفت: بر اساس تأکید رئیس جمهور، همه امور در دولت سیزدهم با پیوست عدالت تهیه و انجام می‌شود. رئیس شورای عالی کار تأکید کرد: رفاه مردم، اولویت جدی این وزارتخانه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر حمایت از اقشار کم درآمد و قشر کارگر، گفت: روش‌ها و نتایج گزارش مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی با جزئیات در اختیار نمایندگان کارگری و کارفرمایی قرار گیرد.

ساخت ۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع در مرحله انعقاد قرارداد

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع، گفت: تلاش برای ساخت پنج‌هزار و ۳۰۰ مگاوات از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تعهد شده توسط صنایع وارد مرحله انعقاد قرارداد شده است. به گزارش ایرنا، ‌«سید زمان حسینی» افزود: در جلسه وزیر نیرو با دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاران صنایع معدنی برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، موضوع تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت در مدت‌زمان ۸۵ روز از دوره پیشبرد اجرای این طرح، ۴۴ درصد پیشرفت داشته و انتظار می‌رود بعد از امضای قرارداد، عملیات اجرایی نیز به‌سرعت آغاز شود. وی ادامه داد: در این جلسه پس از شنیدن سخنان سرمایه‌گذاران، ۱۵ استان برای احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی تعیین شده و در این زمینه آنها درخواست تسریع و تسهیل صدور مجوزهای لازم برای ساخت این پروژه‌ها و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را داشتند. حسینی خاطرنشان‌کرد: وزیر نیرو همچنین دستور صدور مجوز تخصیص سوخت و محیط زیست برای احداث نیروگاه‌های حرارتی را صادر و ساتبا را به ایجاد سازوکار لازم برای سرمایه‌گذاری صنایع معدنی به منظور احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در قالب الحاقیه به تفاهمنامه ملزم کرد.

بهبود 60 پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری

طبق گزارش مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگر جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری از سال 2014 تا 2021 میلادی بالغ بر 60 پله بهبود یافت. به گزارش فارس، گزارش شاخص جهانی نوآوری نشان می‌دهد رتبه ایران در سال 2014 معادل 120 بوده است، اما از آن سال به بعد کشور ایران به استثنای سال 2020، توانسته است جایگاه خود را به طور مستمر در میان کشورهای مورد بررسی بهبود بخشد؛ به طوری که رتبه‌اش در سال 2021 به 60 ارتقا یافته و توانسته جایگاه خود را در سطح جهانی 60 پله بهبود بخشد.

فرار مالیاتی با حساب اجاره‌ای

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به رواج حساب‌های اجاره‌ای برای فرار از مالیات، از شناسایی 550 هزار خودروی لوکس خبر داد و گفت: این خودروها باید 5600 میلیارد تومان مالیات بپردازند. برای دریافت این مالیات به مالکان آنها پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کنند. به گزارش فارس، داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در برنامه نگاه یک با اشاره به دریافت مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس اظهار داشت: افرادی که ارزش خودروی آنها بالای یک میلیارد تومان است بر اساس جدولی نسبت به مازاد یک میلیارد باید مالیات بدهند، با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات 17.5 میلیون خودروی سواری و دو کابین دریافت شد. آیین‌نامه این مالیات کمتر از 20 روز پیش ابلاغ شده است و در همین مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است. معاون وزیر اقتصاد در مورد خانه‌های لوکس افزود: به دنبال آن هستیم که اطلاعات لازم را از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و وزارت کشور دریافت کنیم. البته اطلاعاتمان کامل نیست. بر این اساس پایگاه اطلاعاتی سازمان بر اساس ماده 187 قانون مالیات‌های مستقیم که خرید و فروش خانه در دفترخانه‌ها ثبت می‌شود، اطلاعات آن ارسال شده و آنهایی را که قیمت بالای 10 میلیارد تومان دارند شناسایی کردیم، اما هنوز کامل نیست و باید تا پایان مهلت قانونی ثبت نام در سامانه املاک و اسکان برای خوداظهاری منتظر ماند.

دستور مدیرعامل راه‌آهن بابت اصلاح فوری ایرادهای حادثه‌آفرین پر‌تکرار‌

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم توجه 100 در‌صدی به موضوع ایمنی، خواستار اصلاح فوری ایرادهای حادثه‌آفرین پر تکرار ادوار گذشته در راه‌آهن شد. ‌به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه ستاد ارتقای ایمنی و مدیریت بحران راه‌‌آهن با حضور‌ مدیرعامل راه آهن در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد. در این جلسه قائم مقام، مدیران کل مناطق و اعضای کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران راه‌آهن حضور داشتند و دلایل حوادث رخ داده در راه‌آهن از ابتدای سال 1400 (9 ماهه اخیر) در حضور مدیرعامل راه‌آهن بررسی شد. میعاد صالحی با یادآوری اینکه حوادثی که در راه‌آهن رخ می‌دهد، اغلب دارای دلایل اصلی مشابه و پرتکرار هستند، اظهار کرد: باید این ایرادها و علل وقوع آنها به سرعت و البته گام به گام و به طور کامل برطرف شود. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایمنی مهمترین شاخص راه‌آهن است و موضوعی مهم‌تر از ایمنی وجود ندارد و ایراداتی که از ادوار گذشته بر جای مانده‌اند، باید اصلاح شوند. وی تأکید کرد: باید خروجی همه تلاش‌ها به نفع مردم باشد و اقدامات در جهت ایمنی و رفاه مردم صورت پذیرد. مدیرعامل راه‌آهن ضمن تأکید بر اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ اظهار کرد: ضرورت دارد به معیشت و همچنین جایگاه اجتماعی لکوموتیورانان توجه شایسته شده تا ضمن رعایت استانداردها بالاترین اثربخشی را در این حوزه داشته باشیم.

سدهای کشور فقط ۱۹.۳۸ میلیارد مترمکعب آب دارند

مدیر کل دفتر اطلاعات و داده‌های آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در شرایط فعلی از کل حجم مخزن سدهای کشور که در حدود ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب است، حدود ۳۸ درصد ظرفیت این مخازن، حجم آب ذخیره شده وجود دارد. فیروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت ذخایر سدهای کشور اظهار داشت: بررسی وضعیت سدها مستخرج از سامانه اطلاعاتی سدهای کشور نشان می‌دهد تا تاریخ ۱۸ دی سال آبی جاری (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در حدود ۱۹.۳۸ میلیارد مترمکعب است. وی افزود: در حال حاضر موجودی آب در سدهای کشور حدود ۲۸ درصد کاهش نسبت به‌ مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می‌دهد. مدیر کل دفتر اطلاعات و داده‌های آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: میزان کل ورودی به سدهای کشور طی سال آبی جاری تا تاریخ ۱۸ دی حدود ۶.۴۶ میلیارد مترمکعب است که کاهشی معادل ۳۰ درصد نسبت به سال آبی گذشته در مدت مشابه را تبیین می‌کند. وی میزان کل حجم خروجی از سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ ۱۸ دی را معادل ۱۱.۶ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان کاهشی معادل ۳۷ درصد نسبت به‌مدت مشابه سال آبی گذشته نشان می‌دهد. قاسم‌زاده تأکید کرد: در شرایط فعلی از کل حجم مخزن سدهای کشور که در حدود ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب است، حدود ۳۸ درصد ظرفیت این مخازن، حجم آب ذخیره شده وجود دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7820/9/596950/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها