قرارداد کاپیتان تیم ملی هندبال با الاهلی قطر امضا شد

استکی: دلم روشن است تیم جهانی می‌‌شود


مهری رنجبر/ کاپیتان تیم ملی هندبال که مسابقات قهرمانی آسیا را به دلیل مصدومیت از دست داد، دیروز با الاهلی قطر برای نیم فصل دوم لیگ هندبال این کشور قرارداد بست. گرچه الله‌کرم استکی همراه تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا که از اواخر ماه جاری برگزار می‌‌شود، نخواهد بود اما دلش روشن است و ایمان دارد که تیم ملی هندبال ایران، جهانی می‌‌شود. او تأکید کرد هرچند تیم ملی کار راحتی ندارد اما این مهم شدنی است.
به نظرت نتایج تیم ملی هندبال در تورنمنت اسپانیا چطور بود، تیم محک جدی قبل از قهرمانی آسیا خورد؟
تیم مقابل اسپانیا و لهستان که جزو قدرتمندترین تیم‌های دنیا هستند بازی کرد و فارغ از نتیجه عملکرد خوبی هم داشت. به هر حال آنها ستاره‌های دنیا را در اختیار دارند. به نظرم بچه‌ها با 3،4 بازی تدارکاتی دیگر به آمادگی و انسجام تیمی می‌‌رسند و همین بازی‌ها محک خوبی برای تیم بود.
کار در اردو با فرناندز چطور بود؟
اردو خوب بود، مثل اردوهای چند سال پیش. به هر حال سالن، خوابگاه و غذاخوری همه نزدیک به هم است و مشکلی از این بابت نیست. فرناندز هم مربی خوبی است و از مربیان کاربلد هندبال اسپانیا محسوب می‌‌شود. مربیان اسپانیا تاکتیک و تکنیک کار را بلدند و حتی مربیان بزرگ دنیای هندبال اکثراً اسپانیایی هستند.
تو به خاطر مصدومیت زانویت از تیم کنار کشیدی؟
من به خاطر مصدومیت زانو و ابتلا به امیکرون، از نظر آمادگی جسمانی و روحی شرایط ایده‌آلی نداشتم. به همین دلیل کنار رفتم تا جا برای جوانان باز شود.
واقعاً امیکرون گرفته بودی؟
ما در اردو بودیم که یکی از بچه‌ها حالش بد بود، من هم مریض شدم و همان روزهای اول از اردو بیرون زدم. واقعیت این است که من دو، سه بار تست دادم اما منفی شد و فقط سرم زدم. من در اردو نماندم اما شنیدم که 6،7 نفر از بچه‌ها درگیر شدند. اتفاق خیلی بدی بود، آن هم نزدیک مسابقات قهرمانی آسیا که با این وضعیت بدن بچه‌ها تحلیل می‌‌رود.
با این وضعیت می‌‌توان به صعود تیم ملی به جمع ۴ تیم اول آسیا و کسب سهمیه جهانی امیدوار بود؟
به نظرم تیم ملی در این دوره شانس زیادی برای صعود به جمع ۴ تیم اول قاره را دارد. چون تیم ملی ژاپن به دلیل کرونا از حضور در مسابقات کناره‌گیری کرد و از سویی چند بازیکن عربستان- میزبان- هم به کرونا مبتلا شده‌اند و احتمالاً این تیم قدرت همیشگی را ندارد. دلم روشن است که بچه‌ها جهانی می‌‌شوند و نسل خیلی خوبی به هندبال معرفی می‌‌شود تا سال‌ها برای ایران افتخارآفرینی کند.
قرعه تیم ملی هندبال در قهرمانی آسیا چطور است؟
ما دور مقدماتی کار چندان دشواری نداریم. هند که حریف سرسختی نیست و با استرالیا هم می‌‌توانیم رقابت خوبی داشته باشیم و تنها عربستان تیم خوبی است که مربی فرانسوی دارد و به نظرم سخت‌ترین بازی ما در دور مقدماتی خواهد بود. شک نکنید تیم ملی از دور مقدماتی صعود می‌‌کند اما در دور دوم کار مقابل تیم‌هایی چون بحرین، کره و قطر سخت‌تر می‌‌شود.
درباره قراردادت با تیم قطری و مدت آن هم توضیح می‌‌دهی؟
من و مهدی بیجاری برای قرارداد با تیم الاهلی در نیم فصل به قطر آمده‌ایم، البته باشگاه می‌‌خواهد قرارداد برای یک سال دیگر هم باشد اما ما ترجیح دادیم فعلاً برای نیم فصل قرارداد ببندیم و بعد شرایط را برای تمدید بسنجیم. شاید بمانیم شاید هم نه. چون از رومانی هم پیشنهاد داریم و بعید نیست به لیگ این کشور برویم.
چرا بعضی از لژیونرها قید تیم ملی را زدند؟
نمی‌دانم، مطمئن باشید همه آنها دوست داشتند برای تیم ملی بازی کنند اما هرکدام مشکل خاص خود را داشتند. بعضی‌ها مصدوم هستند، بعضی‌ها باشگاه‌هایشان اجازه ندادند.
تو از تیم هندبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی حمایت کردی. در این باره هم صحبت می‌‌کنی؟
به نظر من بانوان در ایران خیلی مظلوم هستند، با اینکه فرهنگ ایرانی به گونه‌ای است که برای زنان ارزش و احترام قائل است اما معمولاً از دختران ورزشکار ما حمایت خوبی نمی‌شود. من نه تنها حامی جدی دختران هندبال که همه رشته‌ها هستم چون دختران ورزشکار با سختی زیاد و معمولاً بدون اسپانسر و در نهایت بی توجهی برای افتخارآفرینی تلاش می‌‌کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7820/26/596958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها