اخبـــــار



تجلیل از خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی با حضور رئیس بنیاد شهید
قالیباف:  پیگیری مطالبات بحق این خانواده‌ها ضروری است

گروه سیاسی/ مراسم تجلیل از خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش فارس، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته در این مراسم ضمن تشکر از خانواده معزز و معظم شهدای این حادثه گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و خدمت به خانواده شهدا وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در این راستا در هفته جاری مراسم‌ گوناگونی برای گرامیداشت شهدای هواپیمای اوکراینی برگزار شد.
قاضی‌زاده هاشمی پس از شنیدن سخنان خانواده شهدا، افزود: من در مقام پاسخ دادن نیستم، اما مجلس شورای اسلامی پس از این حادثه فرماندهان نظامی را احضار کرد. البته این موضوع قابل جبران نیست و ما جز ابراز شرمندگی سخنی نمی‌توانیم بگوییم و همیشه در کنار شما هستیم تا حقوق شهدا را مطالبه کنیم. وی با بیان اینکه رئیس جمهور، بنیاد شهید و امور ایثارگران را در سال‌جاری مأمور رسیدگی و تجلیل از شهدای هواپیمای اوکراینی کرده است، ادامه داد: این خطا و اتفاق به اصل نظام مرتبط نیست و امیدواریم با عملکرد درست و با کمک وزارت راه و شهرسازی پرونده این حادثه دنبال شده و به نتیجه برسد. قاضی‌زاده هاشمی سپس با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری‌های‌ قضایی پرونده هیچ مظلومی بدون اینکه به حقش برسد، باقی نماند، گفت: نام ارزشمند شهید توسط بالاترین مقام کشور به این عزیزان اطلاق و اعطا شد و آنچه صورت گرفت، پذیرش مسئولیت و ابراز شرمندگی و دادن حق به این عزیزان است.

تأکید بر شفاف‌سازی جزئیات رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته در نطق پیش از دستور خود فرارسیدن سالروز شهادت جمعی از فرزندان برومند ایران‌زمین در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را به تمامی ملت شریف ایران بخصوص به خانواده‌های داغدارشان تسلیت گفت. محمدباقر قالیباف در این باره با بیان اینکه تمام ایران یکپارچه سوگوار این مصیبت دلخراش و جانکاه است، تأکید کرد: پیگیری مطالبات بحق این خانواده‌ها و شفاف‌سازی جزئیات رسیدگی به پرونده برای اولیای دم و حصول اطمینان از بسته شدن راه تکرار حوادثی چنین تلخ و جانکاه ضروری و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.  

فرمانده کل سپاه در بازدید از مناطق سیلزده جنوب:
اینجا را ترک نمی‌کنیم تا شرایط به ماقبل و بهتر از قبل برگردد

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در بازدید سرزده از مناطق سیلزده جنوب کشور در میناب، چابهار و کنارک، از نزدیک در جریان روند اقدامات و فعالیت‌ها در امداد‌رسانی به هموطنان سیلزده قرار گرفت و تأکید کرد که همه امکانات سپاه برای بازسازی، ترمیم، مرمت و تجهیز ضروریات خانه‌های سیلزدگان بسیج می‌شود.
به گزارش سپاه نیوز، سرلشکر سلامی با قدردانی از اقدامات نیروی دریایی سپاه، سپاه‌های استانی، بسیج و گروه‌های جهادی در یاری رساندن به هموطنان، بر تداوم کمک‌رسانی تا عادی شدن کامل اوضاع تأکید کرد.
سردار سلامی گفت: سپاه همراه و همیار مردم است و تا رفع کامل خسارت‌های سیل در کنار مردم سیلزده خواهد ایستاد و تا بهبود شرایط و رفع مشکلات ناشی از سیل، این مناطق را ترک نخواهد کرد. وی افزود: با بارش‌های مجدد امکان دارد مردم دوباره دچار مشکلاتی بشوند، زیرا شب‌ها سرد است و به همین دلیل قرارگاه‌های تشکیل شده سپاه با فراهم کردن وسایل گرمایشی کمک کنند تا مردم اذیت نشوند و شرایط رو به بهبودی و آرامش برود. فرمانده کل سپاه ادامه داد: در عین حال بایست شرایط را برای یک زندگی دائمی خوب فراهم کنیم و فعلاً به فضل الهی امدادرسانی جریان دارد و همه دستگاه‌ها بسیج شده‌اند و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند. سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه اکنون نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد(ع)، قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، گروه‌های جهادی، ارتش و سایر نهادها در حال خدمت‌رسانی به مردم سیلزده هستند، تصریح کرد: ان‌شاءالله دولت محترم نیز به سرعت اعتبارات بازسازی، بهسازی و ساخت خانه‌های جدید را تخصیص دهد و دستگاه‌های مختلف مشارکت کنند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همه امکانات‌مان را برای مشارکت در ساختن خانه‌های جدید یا ترمیم و مرمت خانه‌های آسیب دیده و تجهیز خانه‌هایی که اسباب و اثاثیه‌شان دچار آسیب شده، بسیج می‌کند. فرمانده کل سپاه به مردم ابراز اطمینان کرد: اصلاً نگران نباشند ما تا آخر پای این مردم نجیب می‌ایستیم و اینجا را ترک نمی‌کنیم تا شرایط به ماقبل و بهتر از قبل برگردد و این مهم نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌هاست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7820/2/596998/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها