دیگه چه خبر؟



توصیه حاج قاسم به دولت قبل درباره برجام

 خبر اول اینکه، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران درباره برخی اظهارات حاشیه‌ای بویژه بعد از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه حاج قاسم موافق برجام یا بازوی سخت‌افزاری نظام در تحقق برجام بود‌، گفت: اگر واقعاً چنین بود‌، چرا آقای ظریف در آن فایل صوتی گفتند ایشان به مسأله دیپلماسی ضربه زده است؟!  حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود، بلکه ایشان مخالف وابستگی و سازش بود و به دولت قبل می‌گفت از این راه به جایی نمی‌رسید.

سردار سلیمانی گفت که آقای هاشمی اطلاعات دقیق ندارد

  خبر دیگر اینکه، دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با یک سایت خبری پیرامون رابطه میان حاج قاسم و آیت‌الله هاشمی گفت: به نظر من نه آقای سلیمانی در ماه‌ها و سال‌های آخر خیلی تحلیل‌ها و مواضع آقای هاشمی را قبول داشت و نه آقای هاشمی همه آنچه توسط سردار سلیمانی انجام می‌شد را قبول داشت.  مرعشی که برادر همسر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هست، در این باره افزود: هاشمی با سردار سلیمانی درباره مسائل سوریه اختلاف نظر داشت. وی همچنین تصریح کرد: آقای سلیمانی در آخرین حرفی که از ایشان شنیدم گفت که آقای هاشمی چون مدتی است که سیستم اطلاعاتی کشور، اطلاعات دقیق را به ایشان نمی‌دهد و دسترسی به اطلاعاتش ضعیف شده، تحلیل‌هایش از واقعیت فاصله گرفته است.

نکته‌ای که جلیلی یادآوری کرد

  شنیدیم که، پایگاه اطلاع‌رسانی سعید جلیلی اخیراً مطلبی را از وی بازنشر کرده است که جلیلی در آن اظهار می‌دارد: «مذاکره غلط هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و مذاکره خوب نیز تنها بخشی از کار برای رفع مشکلات است.»  اشاره نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی به لزوم شرطی نشدن اقتصاد کشور و حل واقعی مشکلات مردم از طریق راهکار‌های اصلی است که مذاکرات تنها بخشی از این راهکارهاست. این عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان همچنین تصریح می‌کند که «سال نود و دو هم گفتیم که تا ایرادات ساختار اجرایی-اداری کشور حل نشود، نمی‌توان ادعا کرد که مشکلات با مذاکره و... حل خواهد شد.»  نکته‌ای که یادآوری آن تفاوت میان مذاکرات هسته‌ای فعلی با مذاکرات دولت قبلی را نشان می‌دهد.

ادعای رأی‌الیوم درباره مذاکرات وین ساختگی است

  دست آخر اینکه،   یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، درباره گزارش رأی‌الیوم از مذاکرات وین گفت: گزارش و ادعای رأی‌الیوم، غلط و ساختگی است. این روزنامه مدعی شده بود که «توافق در وین در واقع تکمیل شده و موانعی که در مسیر مذاکرات طی دورهای قبلی وجود داشت، برداشته شده است.» در گزارش ادعایی این روزنامه آمده بود: این دور از مذاکره به توافقی موقت و دو ساله ختم شده تا مرحله آزمایش و اعتمادسازی باشد و به موجب آن امریکا تمامی تحریم‌های وضع شده در دوره رئیس جمهور سابق «دونالد ترامپ» را لغو کند. این روزنامه همچنین نوشته بود: دیدار «چوی جانگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی با علی باقری در وین و اعلام توافق میان طرفین به منظور آغاز گفت‌وگو برای آزادی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به درخواست امریکا و برای اثبات حسن نیت بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7820/3/597004/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها