اخبار


نشان «ساخت ایران» بر کالاهای فناوری درج شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روی برخی محصولات حوزه فناوری که ۱۰۰ درصد تولید داخل هستند نشان «ساخت ایران» درج نمی‌شود. وقتی تولیدکننده‌ ایرانی با اعتماد به نفس کالای با کیفیتی را تولید می‌کند با افتخار هم باید نشان ایرانی را بر آن درج کند.
به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور ادامه داد: هفته قبل از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام دیدن کردم. در این واحدها محصولات باکیفیتی آماده و عرضه می‌شد، محصولاتی که نشان‌دهنده توان و خلاقیت جوانان این مرز و بوم و مایه غرور و افتخار ملی هستند و در کشورهای دیگر هم بازار صادراتی داشتند. وی در ادامه نوشت: نکته‌ای که ذهن مرا در این بازدیدها به خودش مشغول کرده بود، درج نشدن نام و برند این تولیدکنندگان به خط فارسی بر محصولات و بسته‌بندی آنها بود، حتی برخی از محصولات با وجود اینکه ۱۰۰ درصد تولید داخل بود، عبارت «Made in Iran» بر آن حک نشده بود. یکی از تولیدکنندگان می‌گفت: اگر روی محصول ایرانی فارسی بنویسیم مردم اعتماد نمی‌کنند و نمی‌خرند، در حالی که همین محصولات به دیگر کشورها صادر می‌شود و از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: خط و زبان فارسی و فرهنگ ایرانی، زیبا، غنی و میراث نیاکان فرهنگ‌پرور ماست. دوست‌شان داریم و با غیرت و تعصب باید در معرفی آنها به جهانیان بکوشیم. با خط و زبان زیبای خودمان باید با کالاهای مشابه خارجی رقابت کنیم. وقتی تولیدکننده‌ ایرانی با اعتماد به نفس کالای با کیفیتی را تولید می‌کند با افتخار هم باید نشان ایرانی بر آن درج کند.

کندی شبکه ارتباطی کشور برطرف می شود

با هدف اصلاح توزیع ترافیک شبکه، رفع کندی شبکه ارتباطی و تحقق الزامات شبکه ملی اطلاعات، کمیته «اصلاح مهندسی ترافیک شبکه ملی اطلاعات» تشکیل شد.
به گزارش«ایران»، با تشکیل این کمیته، طراحی و بازمهندسی جریان ترافیک داده کشور انجام می‌شود و دراین زمینه، شرکت ارتباطات زیرساخت، رگولاتوری، سازمان فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و اپراتورها و شرکت‌های تأمین کننده محتوا مشارکت فعال دارند. یکی از مشکلات شبکه ارتباطی کشور در سطح اپراتورها و تأمین‌کنندگان محتوا، تمرکز شبکه و محتوای مورد نیاز کاربران در تهران است، به گونه‌ای که این موضوع تأثیر معناداری در کندی شبکه و تأخیر دسترسی کاربران به اطلاعات را ایجاد می‌کند. به‌دلیل تمرکز تجهیزات مربوط به سیستم‌های مسیریابی، ترجمه آدرس IP و صورتحساب مشترکین در تهران، ارتباط بین دو کاربر در یک اپراتور یا ارتباطات بین کاربران دو اپراتور حتی اگر هم فرستنده و هم گیرنده درون یک استان باشد، الزاماً باید به تهران منتقل شده و بازگردد و به این ترتیب تأخیر قابل توجهی در ارسال بسته‌های دیتا از مبدأ تا مقصد ایجاد می‌شود و اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تأخیر در این مسیر بیشتر هم می‌شود. یکی از چالش‌های این نوع توزیع ترافیک در بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی مشهود است و تهران به‌عنوان نقطه تمرکز عبور دیتا، ضعف بزرگی برای ارتباطات کشور محسوب می‌شود. در فاز نخست سه شهر تبریز، شیراز و مشهد برای توزیع شبکه و توزیع محتوا در نظر گرفته شده و در فاز دوم، شبکه IXP تا ۱۰ نقطه توسعه می‌یابد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/11/597042/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها