وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی :

تقویت مردمی‌سازی فرهنگ و هنر از اهداف مهم دولت است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز دوشنبه 20دی ماه در نشستی که در محل وزارتخانه برگزار شد، تفاهمنامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و صندوق اعتباری هنررا امضا کرد .
اقبال هنر در دولت مردمی و انقلابی
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در این نشست، گفت: «دولت مردمی و انقلابی به‌دنبال مردمی‌سازی فرهنگ و هنر است البته با توجه به این نکته کلیدی که دولت در فضای فرهنگی و هنری مشارکت می‌کند تا فضای کنشگری فعالان مردمی را تقویت کند.» اسماعیلی ادامه داد: «باید در بین این مجموعه‌ها به یک برنامه مشترک برسیم تا فضای مردمی‌سازی فرهنگ و هنر تقویت و پشتیبانی شود. در حال حاضر فعالان فرهنگی و هنری در ۲۶هزار کانون فعال مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه با امامزادگان و بقاع متبرکه و شبکه گسترده‌ای از کتابخانه‌ها مشغول فعالیت هستند که از این‌رو ما با یک شبکه عظیم و گسترده روبه‌رو هستیم که این شبکه مردمی فرهنگ قابل درک بوده و با علایق عاطفی، مذهبی و سنتی ما گره خورده‌اند.» اسماعیلی از راه‌اندازی یک کارگروه ویژه اقدام مشترک در مورد مجموعه‌های مردمی وزارتخانه از جمله سازمان اوقاف، نهاد کتابخانه‌ها، کانون‌های فهما و... خبر داد و افزود: «باید در بین این مجموعه‌ها به یک برنامه مشترک برسیم و فضای مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را بخوبی پشتیبانی کنیم.» در پایان این نشست با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهمنامه بین ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و صندوق اعتباری هنر به منظور عضویت ۲۶هزار مدیر و بیش از دومیلیون عضو ستاد فهما برای بهره‌مندی از هنر کارت به امضا طرفین رسید.
حضور گسترده جوانان نوید بخش آینده درخشان فرهنگ و هنر ایران است
محمدمهدی اسماعیلی همچنین به پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی فرستاد. در بخشی از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره موسیقی جوان آمده است: «حضور گسترده نوجوانان و جوانان از تمام نقاط ایران زمین و تنوع حضور از مناطق و اقوام مختلف جای بسی خوشحالی دارد زیرا که باعث ایجاد رنگین کمانی از اصالت، خلاقیت و توانایی در این جشنواره شده است. موسیقی همواره یکی از جلوه‌های هنری جوامع و ملل از آغاز تا کنون و به‌عنوان یک بلاغت مؤثر روحی، نماینده‌ احساسات عالی و روح ملت‌‌ها بوده است. حفظ و پاسداری از این میراث بی‌بدیل که طی سالیان متمادی برگرفته از همزیستی و همراهی فرهنگ‌ها، باورها و هویت اجتماعی مردم این سرزمین است، به پشتوانه پیشینه درخشان و فروزان خود، پایدار و پوینده پیش می‌رود.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/15/597045/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها