برای کسب طلا به مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا می‌روم

مهردلان: خودم با خودم مسابقه دادم


شاهین مهردلان پرتابگر وزنه با وجود اینکه از آمادگی صد درصد برخوردار نبود اما در مسابقات انتخابی تیم ملی سهمیه قهرمانی داخل سالن آسیا را کسب کرد؛ آن هم ۷۰ سانتیمتر بیشتر از رکورد ورودی.
مهردلان که امیدوار است در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا طلایی شود، به خبرنگار «ایران» گفت: «رکورد ۲۰ متر و ۴۰ سانتیمتر در دوره‌های قبل داخل سالن آسیا، طلا بود. هیچ وقت پرتاب‌ها بالاتر از این رکورد نبوده. البته که ورزش غیرقابل پیش‌بینی است اما امیدوارم خوشرنگ‌ترین مدال را بگیرم.» قهرمان پرتاب وزنه ایران، معتقد است می‌توانست رکورد بهتری ثبت کند اما از عملکردش راضی است: «مسابقه انتخاب خوبی بود. البته من فرصت زیادی برای تمرین نداشتم و تقریباً 70 درصد آمادگی داشتم و در این شرایط پرتاب ۲۰ متر و ۷۰ سانتیمتر، پرتاب خوبی بود. البته می‌شد بهتر از این هم پرتاب کنم اما سنگینی جو مسابقه و استرس، اجازه نداد پرتاب بالاتری داشته باشم.»
البته او تأکید کرد که رقابت در انتخابی تیم ملی چندان هم نزدیک نبود: «با اینکه تعداد پرتابگران بیشتر شده بود اما رقابت نزدیک نبود. رکورد من با نفر دوم، یک متر و خرده‌ای فاصله داشت که فاصله زیادی است. در واقع خودم با خودم مسابقه دادم و رقابت کردم. خدا را شکر که من اول شدم و امیدوارم در مسابقات آینده بهتر پرتاب کنم. مسابقه ما ظهر بود و خیلی متوجه سردی سالن نشدم. البته من از بچه‌ها شنیدم که هوای سرد سالن آنها را اذیت کرده اما آنقدر گرم مسابقه بودم که متوجه نشدم (با خنده). اتفاقاً امسال مشکل خاصی در مسابقه نداشتیم و حتی هرسال ۴، ۵ نفر بودیم و امسال ۹ پرتابگر شدیم که فرصت بیشتری برای استراحت به ما می‌داد.»
قزاقستان که میزبان رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیاست، روزهای ناآرامی را پشت سرمی‌گذارد. البته مهردلان امیدوار است مسابقات برگزار شود: «فعلاً که قزاقستان آرام شده، مسابقات هم یک ماه دیگر برگزار می‌شود. امیدوارم مشکلی پیش نیاید.» او که خیالش از حضور در قهرمانی آسیا راحت است، از شنبه تمریناتش را برای کسب مدال شروع کرده: «من تمرین را از شنبه در مشهد و زیر نظر مربی‌ام ابراهیم‌نژاد شروع کرده‌ام. من در انتخابی با ۶۰-۷۰ درصد آمادگی پرتاب کردم و امیدوارم تا شروع قهرمانی آسیا به آمادگی صددرصد برسم.»
این پرتابگر وزنه معتقد است با دو برنامه تمرینی مشکلی برای آمادگی در بازی‌های آسیایی ندارد: «ما دو برنامه داریم، یک برنامه برای قهرمانی داخل سالن آسیا و بعد هم برای بازی‌های آسیایی در سال آینده. پرتابگران وزنه دو پیک دارند، پیک زمستانی و تابستانی. بنابراین مشکلی پیش نمی‌آید و تداخلی نخواهد بود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/20/597058/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها