هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال با اتفاقی ویژه همراه شد و حاشیه هم داشت

بازگشت هواداران؛ دردسر شیرین


مهری رنجبر/ درهای سالن بعد از دو سال به روی تماشاگران والیبال در گنبد و یزد باز شد. دو دیدار شهداب یزد-لبنیات هراز آمل و شهرداری گنبد - فولاد سپاهان از هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال شاهد اتفاق ویژه‌ای بودند و پس از 2 سال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بالاخره با حضور هواداران برگزار شدند. این اتفاق درحالی افتاد که پیش‌تر در لیگ برتر فصل جاری فوتبال آن هم تنها در دو دیدار استقلال-نساجی و پرسپولیس- صنعت نفت شاهد بازگشت هواداران به استادیوم آزادی به‌صورت آزمایشی بودیم. تنها چند ساعت پیش از بازی استقلال اعلام شد که مجوز حضور هواداران صادر شده و به همین دلیل شاهد اتفاق ناخوشایندی بودیم و هجوم هواداران و بی‌نظمی‌ها باعث شد تصاویر و ویدیوهای آن توسط کاربران در فضای مجازی بارها به اشتراک گذاشته شود. البته در بازی پرسپولیس مشکلات و بی‌نظمی‌ها کمتر شد اما پرونده بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها همانجا بسته شد تا اینکه یکشنبه شاهد این مهم در لیگ برتر والیبال بودیم. به نظر می‌رسد تماشاگران والیبال خوش اقبال‌تر هستند که ستاد ملی مقابله با کرونا، صدور مجوز برای ورود هواداران به سالن را به ستاد استان‌ها واگذار کرده و در این بین دو استان گلستان و یزد، اجازه دادند تماشاگران‌شان برای هفته شانزدهم به سالن بیایند.
اتفاقی خوشایند که البته بی‌دردسر هم نبود. با اینکه شرط بر این بود تا تماشاگران با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در سالن بازی‌ها را تماشا کنند، اما با‌ وجود تذکر مؤکد مسئولان این اتفاق در سالن نیفتاد. بعضی‌ها نه ماسک داشتند و نه فاصله اجتماعی را رعایت کردند و از آن مهم‌تر هواداران در گنبد پس از سوت پایان بازی، برای اینکه با بازیکنان مورد علاقه‌شان عکس یادگاری بگیرند، وارد زمین شدند.
درهر حال حضور تماشاگران در سالن، هیجان بازی‌ها را زیاد می‌کند و والیبالی‌ها هم از این اتفاق راضی هستند. تا جایی که علی شفیعی سرعتی زن تیم والیبال «لبنیات هراز آمل » بعد از بازی با شهداب یزد گفت: «بازی با حضور تماشاگران خیلی خوب بود و به من خیلی چسبید، هرچند بازی را باختیم اما یکشنبه در یزد بازی از تب و تاب نیفتاد و ما هم سرد نشدیم. این مسأله بعد از مدت‌ها حس خیلی خوبی بود.» جالب اینکه علی شفیعی  معتقد است  باید از تماشاگران انتظار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن را داشت، نه توقع. این در حالی است که با شیوع سویه جدید کرونا (اُمیکرون) مسئولان وزارت بهداشت  و حتی مسئولان عالیرتبه کشور در روزهای گذشته نه تنها روی تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید دارند که همچنان از مردم می‌خواهند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
البته بازگشت هواداران به سالن بازی‌ها، حاشیه دیگری را هم رقم زد. در این میان میرزاجانپور دریافت کننده فولاد سپاهان هم به دردسر افتاد و به خاطر رفتارش در جواب شعارهای تماشاگران گنبدی، پایش به کمیته انضباطی کشیده شد. ماجرا از جایی آغاز شد که هواداران شهرداری گنبد برای حمایت از تیم‌شان سنگ تمام گذاشتند و البته از شعارهای ناخوشایند هم بهره بردند و مثلاً با تمسخر ظاهر سرمربی سپاهان به نوعی به او اهانت کردند. رحمان محمدی‌راد سرمربی والیبال سپاهان هم در دفاع از بازیکنش (میرزاجانپور) می‌گوید: «مطمئنم که سوءتفاهم پیش آمده و میرزاجانپور بی‌احترامی نکرده است. اما تماشاگران حرف‌های بدی به ما زدند. حضور تماشاگران زیاد در سالن هم  پرانرژی است و هم بی‌احتیاطی. امیدوارم آنها پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.» اما نباید از دردسرهای حضور تماشاگران بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل ماند. چرا که بازیکنان در زمین مسابقه نمی‌توانند ماسک بزنند و از طرفی، سالن هم سربسته است و بنابراین حضور یک یا چند ناقل بین تماشاگران، مساوی است با شیوع کرونا (شاید هم سویه امیکرون) بین بازیکنان و حتی تماشاگران و این مسأله قطعاً نگران کننده است.
البته عظیم جزیده سرمربی شهرداری گنبد که حضور تماشاگران را هیجان انگیز می‌داند، می‌گوید: «به نظرم حضور دوباره تماشاگر خیلی هیجان‌انگیز بود. روح ورزش هم همین است و اگر تماشاچی‌ها نبودند، بازی هم حاشیه‌دار نمی‌شد و حتی آن رفتار هم از میرزا جانپور، سر نمی‌زد. قشنگی والیبال به همین است و آنها نباشند هیچ ارزشی ندارد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/20/597059/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها