تریلی 17 تنی برایم سبک بود

موسوی: به‌دنبال کشیدن هواپیما و کشتی‌ام


فائزه زمانی/ دختررکورددار جهان در کشیدن تریلی بعد از جابه‌جایی تریلی 17 تنی این بار به‌دنبال ثبت رکورد کشیدن کشتی و هواپیماست. گیتی موسوی که بعد از ثبت رکوردش حتی یک بنر تقدیر از مسئولان ندیده، حالا به‌خاطر کمبود منابع مالی و عدم حمایت مسئولان حتی نمی‌تواند رکوردش را در گینس ثبت کند.
او که هدفش از کشیدن تریلی را به نمایش گذاشتن استعداد ذاتی‌اش می‌داند، به خبرنگار «ایران» گفت: «من به‌خاطر استعداد ذاتی و توانایی‌ام به سراغ این رشته آمدم و می‌خواستم این استعدادی را که خدا به من داده به نمایش بگذارم. قبل از کشیدن تریلی، از هفت سالگی در رشته آمادگی جسمانی و دوومیدانی فعالیت می‌کردم و مدال داشتم، بعد از آن وارد رشته بدنسازی و پاورلیفتینگ شدم و در این بین متوجه استعدادم شدم که براحتی می‌توانم اجسام 12 تنی را جابه‌جا کنم و از اینجا بود که جرقه زدن رکوردهای جهانی درذهنم زده شد و رکورد کشیدن تریلی‌ای 12 تنی را ثبت کرده و اخیراً هم موفق شدم تریلی 17 تنی را در یک‌ونیم دقیقه، 41 مترکشیده و رکورد جهان را بزنم.»
موسوی در خصوص سؤالی مبنی‌بر این که آیا به نظرش کشیدن تریلی کاری مردانه نیست؟ پاسخ داد: «طبیعتاً مردان در رشته‌های قدرتی به‌خاطر آمادگی بدنی ذاتی‌شان راحت‌تر عمل می‌کنند ولی ما در تاریخ زنان قدرتمندی مثل گرزآفرین شاهنامه و حتی بانوان حاضر در 8 سال جنگ تحمیلی را داریم. چه بسیار زنانی بودند که در جنگ ایران و عراق اسلحه دست گرفته و پابه پای مردان می‌جنگیدند. درکل فکر می‌کنم قهرمانی و استعداد جنسیت ندارد.حتی دیروز در دیدار با خانواده شهدا هم مطرح کردم که دشمنان خارجی باید از ما بترسند که دخترانمان تریلی 17 تنی بلند می‌کنند چه برسد به مردانمان. با این رکورد خواستم نشان دهم که خانم‌ها به اندازه خودشان قوی‌اند و نباید به ما ضعیفه بگویند.»
او می‌گوید که از چند کشور برای ثبت رکوردهایش دعوتنامه دریافت کرده است: «بیشترین دردم در این مسیر سخت عدم حمایت مسئولان بوده است، تا به حال هیچ حمایتی از من نشده و حتی یک بنر تقدیر هم برای من نزدند و حالا خودم می‌خواهم برای خودم یک مراسم تجلیل بگیرم تا از مشاوران و همراهانم در این مسیر تقدیر و تشکر کنم. ورزشکار حرفه‌ای باید فقط روی تمریناتش تمرکز کند اما متأسفانه من درآمدی از طریق این رشته ندارم و اسپانسرها هم هزینه کمی را تقبل می‌کنند که به کار من نمی‌آید، هرچند من حمایت مالی را وظیفه دولت می‌دانم نه اسپانسرها. من از تمام کشورها دعوتنامه دارم و از من خواهش کرده‌اند که درعوض پاداش، خانه و اقامت رکوردهایم را در آن کشورها به ثبت برسانم ولی من به‌خاطر کشور و احترام به شهدا در ایران ماندم اما اینجا حتی یک ماشین ندارم که با آن از باشگاه به خانه برگردم و همین الان که دارم با شما صحبت می‌کنم در هوای سرد تبریز، با اتوبوس در حال تردد بوده و برای مسئولان مثل یک بچه یتیم هستم. من در دنیا همتا ندارم و رکورد این رشته دست من است، بنده تریلی‌ای را بلند کردم که مردان از دیدن آن وحشت می‌کردند. این رکورد یک شبه به دست نیامده و حاصل تمریناتی سخت و سنگین است، من شش ماه کوله پشتی‌ام را پر از سنگ و آجر می‌کردم وبا پنجه پا از کوه‌ها بالا می‌رفتم.»
موسوی از عدم ثبت رکوردش در گینس به‌خاطر کمبود منابع مالی خبر داد: «در حال حاضر داخل ایران ثبت شده است و می‌خواهم در سازمان جهانی ایمارا هم به ثبت برسانم. دوست دارم رکوردم را در گینس هم ثبت کنم ولی به‌خاطر هزینه 300 میلیونی‌اش قادر به انجام این کار نیستم و امیدی هم ندارم که مسئولان این هزینه را به من بدهند.» رکورددار کشیدن تریلی حالا به کشیدن تریلی قانع نیست و به‌دنبال کشیدن هواپیما و کشتی است: «من سال‌ها دویده‌ام و حالا تمرکزم روی دوسرعت است و هدفم این است که قهرمان دوسرعت المپیک شوم اما متأسفانه در شهرمان پیست استاندارد و امکانات کافی نداریم. کشوری با معادن و سرمایه‌های زیاد هستیم ولی نمی‌توانیم یک سالن استاندارد ورزشی برای جوانانمان احداث کنیم. یکی دیگر از هدف‌هایم هم ارتقای رکوردم در کشیدن تریلی است چون این 17 تنی که کشیدم برایم سبک بود و من را راضی نکرد و حالا به‌دنبال کشیدن تریلی 25 تا 30 تنی، هواپیما و حتی کشتی هستم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/20/597060/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها