توقعات بالا باعث افت میلاد در المپیک شد

پاکزاد: هیچ اختلافی با وزیری نداریم


بهزاد پاکزاد سرمربی ریکرو و دبیر فدراسیون تیروکمان بعد از غیبت و مخالفت میلاد وزیری به نحوه انتخابی تیم ملی، معتقد است هیچ اختلافی بین فدراسیون و وزیری وجود ندارد. وزیری تنها کماندار حاضر در المپیک 2020 بعد از ناکامی در توکیو این روزها با مخالفت به نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی در تمرینات غایب است.
به گفته پاکزاد بعد از اعتراض بعضی کمانداران به نحوه تست‌گیری، فدراسیون یک انتخابی برگزار می‌کند. او به خبرنگار «ایران» گفت: «اوضاع تیم ملی خوب است و الان در استراحت بین اردویی هستیم تا مجدداً از
7-8 روز دیگر اردوها را با اضافه شدن نفراتی جدید از سر بگیریم. علاوه‌بر رکوردگیری‌هایی که از طریق استان‌ها برگزار کردیم، قرار است یک انتخابی تیم ملی به‌صورت کلی برگزار شود تا کماندارانی که تا به حال موفق به رکوردگیری و ورود به تیم ملی نشده‌اند، شانسی مجدد داشته باشند و از اردوها جا نمانند.» او در واکنش به غیبت وزیری در اردوهای تیم ملی می‌گوید: «ما برای ورود به تیم ملی از رکورد وزیری الگو‌برداری کرده‌ایم و باتوجه به اینکه رکورد ملی‌ای که دست وزیری است، 367 بوده، ما رکورد ورودی به تیم ملی را 360 قرار دادیم. حالا هم این انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کنیم تا کسانی که مثل وزیری مخالف این نوع رکوردگیری بودند، شرکت کرده و از تیم جا نمانند. درواقع باید بگویم که در تیم ملی به روی همه باز است و هیچ محدودیتی برای کمانداران ایجاد نمی‌کنیم.»
سرمربی تیم ملی ریکرو معتقد است هنوز وقت خداحافظی وزیری نرسیده است: «من موافق خداحافظی وزیری از تیم ملی نیستم و معتقدم که او هنوز هم می‌تواند بهترین کماندار باشد، فقط باید کمی برنامه‌ریزی کرده و تمرکز بیشتری روی ورزش حرفه‌ای کند.»
پاکزاد علت نتیجه ضعیف وزیری در المپیک را فشارها و توقعات بی‌جا می‌داند: «من از نتیجه گرفته شده در المپیک توکیو راضی نیستم و به شخصه معتقدم که فشارهای روانی و توقعات بالا، وزیری را تحت فشار قرارداد و باعث شد تا او حتی نتواند رکوردهای داخل تمرینش را در المپیک به ثبت برساند.
وزیری در اردوها رکوردهای خوبی ثبت کرده بود و انتظار چنین عملکردی از او را در المپیک نداشتیم و به شخصه فکر می‌کنم این توقعات بالا و بی‌جا باعث می‌شود تا گاهی ورزشکاران تمرکز بالایی در میادین نداشته باشند.
من توجهی به حواشی ندارم و فکر می‌کنم ورزش حرفه‌ای این حرف‌ها را برنمی‌تابد. احتمالاً وزیری دچار سوءتفاهم شده است وگرنه فدراسیون تقصیری گردن کسی نینداخته است اما در مسیر حرفه‌ای خیلی چیزها را نباید دید و شنید چون مسائل حاشیه‌ای و دلسردکننده زیاد است.» به گفته دبیر فدراسیون تیروکمان در هانگژو، هدف کامپوند مدال‌آوری و هدف ریکرو ارتقای رکورد است: «نعمتی فعلاً در حال ریکاوری بوده و هنوز تمریناتش را به‌صورت حرفه‌ای شروع نکرده است و ان‌شاءالله کم کم تمریناتش را برای مسابقات پیش رو شروع می‌کند. در کامپوند مثل سال‌های قبل دنبال مدال هستیم و در ریکرو هم شدیداً به‌دنبال ارتقای رکورد و سطح‌مان هستیم تا کم کم به سمت مدال‌آوری برویم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/20/597062/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها