اخبار


دستور  ویژه دادستان در پرونده قتل شهردار دهدز

گروه حوادث/ تحقیقات ویژه  برای شناسایی عاملان  شلیک مرگبار به شهردار دهدز از سوی پلیس و دستگاه قضایی ادامه دارد.
سرهنگ حجت‌الله سفیدپوست، جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان در این باره گفت: عصر یکشنبه 19 دی مأموران پلیس شهرستان ایذه هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، دو نفر سارق مسلح و تحت تعقیب مراجع قضایی را شناسایی کرده و به آنها دستور ایست دادند. سارقان برای فرار از قانون اقدام به تیراندازی و درگیری مسلحانه با مأموران پلیس کرده و از محل متواری شدند اما در جریان تعقیب و گریز مأموران پلیس با سارقان، یک گلوله به شکل تصادفی به فرشاد نقدی شهردار دهدز که در حال  ورود به رستورانی در خیابان محمد رسول‌الله ایذه بود اصابت کرد  و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. پس از این حادثه بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
یارمحمد رسالتی، دادستان ایذه نیز با بیان اینکه برای دستگیری سارقان مسلح دستورات لازم صادر شده است، گفت: درخصوص این حادثه پرونده قضایی تشکیل و در حداقل زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.
به گفته شاهدان حادثه، گلوله  به ران پای شهردار دهدز اصابت کرد  و موجب خونریزی شدید شد تا جایی که به یک‌باره دچار ایست قلبی شد اما با تلاش کادر درمان احیا شد اما به علت خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

مرگ خاموش مادر و دختر

گروه حوادث/ انتشار بوی گاز و غیبت مرموز اعضای یک خانواده باعث شد تا راز مرگ خاموش مادر و دختر جوان برملا شود.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 8 شب یکشنبه 19 دی، زن جوانی به کلانتری 190 مجیدیه مراجعه کرد و گفت: از صبح هر چه با یکی از اقوامم تماس می‌گیرم نه خودش و نه همسر و دختر جوانش تلفن‌هایشان را پاسخ نمی‌هند. احتمال می‌دهم که برای آنها اتفاقی رخ داده باشد.بدین ترتیب مأموران کلانتری راهی محل شده و از آنجا که کسی در را باز نمی‌کرد و همسایه‌ها مدعی بودند خروج ساکنان را ندیده‌اند، موضوع به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام شد. مأموران پس از هماهنگی‌های قضایی وارد خانه شده و با بدن بی‌جان مادر  و دختر خانواده در حالی مواجه شدند که پدر خانواده هنوز زنده بود و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.
در تحقیقات اولیه با توجه به انتشار بوی گاز در خانه، شعله‌های قرمز و غیر طبیعی بخاری و لوله کشی و دودکشی غیر استاندارد بخاری، احتمال می‌رود که مادر و دختر قربانی گازگرفتگی شده‌اند،اما برای مشخص شدن علت اصلی مرگ، جسد به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت به پزشکی قانونی منتقل شد. این در حالی است که پدر خانواده پس از انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

مراقب پیامک‌های سامانه ملی املاک و اسکان باشید

گروه حوادث/مجرمان سایبری در جدیدترین ترفند تبهکارانه خود با سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه ملی املاک و اسکان کشور با ارسال پیامک‌های تهدید‌آمیز از مالکان کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر گفت: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش های دریافتی از شهروندان مشخص شد مجرمان سایبری این بار با سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه ملی املاک و اسکان کشور با ارسال پیامک‌های تهدید‌آمیز به مالکان مبنی بر تعیین تکلیف واحدهای مسکونی خالی و ابلاغ بخشنامه‌های قانونی سازمان مالیاتی کشور، مترصد هدایت هموطنان به لینک‌های جعلی و آلوده به منظور ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه یا برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی آنان هستند.
وی افزود: در این شیوه کلاهبرداری مجرمان سایبری با ارسال پیامک از شماره تلفن‌های شخصی خود با اپراتورهای مختلف تلفن همراه به مردم پس از هدایت آنها به لینک‌های جعلی و آلوده که در ذیل متن پیامک ارسالی قرار داده شده زمینه دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه از جمله پنل پیامکی تلفن را ایجاد کرده و با خواندن پیامک‌های ورودی به گوشی تلفن آنها  یا ارسال پیامک‌های کلاهبرداری از طریق تلفن همراه آنان، مترصد برداشت غیرمجاز از حساب مالی و همچنین گسترش شگرد مجرمانه خود هستند که خوشبختانه با هوشیاری همکاران در مجموعه پلیس فتا این شیوه و شگرد مجرمانه بلافاصله شناسایی شد و ضمن مسدود‌سازی تعدادی شماره تلفن و شماره حساب بانکی از مرتکبان، اقدام انتظامی و قضایی برای برخورد با این متهمین در جریان است.سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این ترفند کلاهبرداری مجرمان سایبری را نخورند و همواره آگاه باشند که ارسال پیامک با نام سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره پوششی با نام V.Maskan واجد شرایط ارسال می‌شود و آدرس دقیق سامانه مذکور amlak.mrud.ir بدین شکل بوده و به هیچ عنوان سازمان‌های اداری و اجرایی کشور برای ابلاغ دستورالعمل‌های جاری یا سایر اطلاع‌رسانی‌ها از شماره تلفن‌های شخصی  یا پیام‌رسان واتس اپ استفاده نمی‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/26/597078/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها