هنرمندان در فضای مجازی


بخشی از مطالب منتشر شده در صفحات اهالی هنر همچنان به واکنش‌ها در سوگ درگذشت حمید لبخنده اختصاص دارد، هر چند که خواه ناخواه اطلاع‌رسانی درباره تولیدات فرهنگی در حوزه‌های مختلف هم جایگاه‌قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارد.

واکنش‌ها به خداحافظی نابهنگام لبخنده
واکنش‌ها به فوت نابهنگام حمید لبخنده همچنان ادامه دارد. جواد صفا تصویربردار سینما، تصاویری از لبخنده منتشر کرده و نوشته: «حمید عزیز، چگونه فراموش کنم خاطرات در کنار  تو بودن را (در پناه تو، در قلب من) یادت هرگز از خاطر نمی‌رود مرد اخلاق و ادب.» رضا مولایی، سرپرست گروه تئاتری جنون هم دست به انتشار تصویری از لبخنده زده، او هم اظهار ناراحتی کرده که: «باورم نمیشه، خبر خیلی تلخی بود. هنرمند، شریف، چی بگم، نمی‌دونم. کارهایی که در کنار شما بودم یک کلاس درس تمام بود. مثل شما کم پیدا می‌شه، حیف.» شهره لرستانی هم نوشته که آقای لبخنده عزیز از شما چه تعریفی کنم؟ شما را با لبخند به خاطر خواهم سپرد. آرام، نجیب، انسان. محمد عمرانی، بازیگر و کارگردان هم  در پست مشابهی از این گفته که هنوز مرگ لبخنده را باور نکرده و خاطره‌ای از همکاری مشترک خود با وی را با مخاطبان در میان گذاشته است. رسول صدرعاملی با انتشار پستی یاد او را گرامی داشت.

چهره ها
سهراب پورناظری بخشی از قطعه موسیقایی تازه‌اش را منتشر کرده و  درباره‌اش نوشته: «همان‌طور که چند روز پیش اشاره کردم ساختار نوینی را در ارائه برخی آثار در پیش گرفته‌ام که برای خودم تجربه‌ای جذاب و به گمانم برای مخاطبان خالی از لطف نخواهد بود.» آن طور که این هنرمند نوشته در این فرم با نواختن چند جمله موسیقی در قالب‌های کوتاه بستری شکل می‌گیرد برای ارائه نقش اصلی که می‌تواند اثری از قبل ساخته شده باشد یا بداهه‌ای. پورناظری ادامه داده: «این ویدئو اولین  اثر از این دست تجربه است که در کنار جاده قم - کاشان و در یکی از مناظر چشم نواز کشور عزیزمان در اواخر آذرماه هزار و چهارصد.»
بهاءالدین خرمشاهی، حافظ پژوه پیشکسوت کشورمان هم در صفحه‌ای که منتسب به او است از چندی قبل دست به انتشار مجموعه گفت‌وگوهای خود با رادیو گفت‌وگو تحت عنوان اندیشه‌های روبه رو زده است. بخشی از دومین بخش این مجموعه بتازگی در صفحه این ادیب منتشر شده، برای دسترسی به قسمت‌ قبل هم می‌توان سری به پست قدیمی‌تر او زد.
حسام ناصری از انتشار آلبومی تازه خبر داده که آهنگسازی آن را خودش برعهده داشته و نوشته: «آلبوم ای پی بدون کلام times از دهم ژانویه در کلیه پلتفرم‌های آنلاین پخش موسیقی در سرتاسر دنیا در دسترس خواهد بود. این مینی آلبوم شامل چهار قطعه است که هر کدام روایتگر قصه‌ای‌منحصر به فرد و بیان کننده حسی از درک زمان‌هایی است که نام‌های قطعات را تشکیل می‌دهند.» آژانس هنری چارت نشر این آلبوم را به عهده داشته است.
محمدحسین مهدویان زادروز جواد عزتی را با انتشار تصویری دو نفره تبریک گفته و نوشته: «تولدت مبارک جواد عزیزم. عمرت دراز و لبت همیشه خندان» عکسی که به همین مناسبت منتشر کرده از مجید طالبی و پشت صحنه فیلم سینمایی درخت گردو است.

کاری تازه برای تئاتر دوست‌ها
 همزمان با آغاز پیش‌فروش نمایش «پوزه چرمی» به نویسندگی «هلموت کراوزر» و کارگردانی «محمدعلی زمانی» از پوستر این نمایش رونمایی شد. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت سه روز اول این نمایش را با تخفیف عمومی 35 درصد از سایت تیوال خریداری کنند. آن‌طور که ندا مقصودی از هنرمندان حاضر در این نمایش نوشته، گذشته از خود مقصودی که یکی از بازیگران این نمایش است، وحید جباری هم در آن به ایفای نقش می‌پردازد. رامین ارقند هم به عنوان صداپیشه با «پوزه چرمی» همکاری دارد. دی و بهمن سال جاری زمان اجرای این نمایش است که تماشاخانه شانو میزبانی آن را برعهده دارد.

یک راهنمایی برای آغاز کتابخوانی
صفحه کتاب الکترونیک و صوتی فیدیبو مطلب برای آنهایی نوشته که هنوز به طیف کتابخوان‌های حرفه‌ای نپیوسته‌اند و به کمی راهنمایی برای انتخاب ژانرهای ادبی نیاز دارند. «با هر تیپ شخصیتی چه کتابی بخوانیم؟» عنوان این پست است که توضیحاتی خواندنی پیش روی علاقه‌مندان ورود به دنیای بی‌انتهای کتابخوانی گذاشته، از جمله اینکه ژانر کتاب‌های فانتزی و عاشقانه را به تیپ شخصیتی infp پیشنهاد کرده، افرادی که از منظر روانشناختی میانجی‌گر به شمار می‌آیند، آدم‌های درونگرا، شهودی، احساسی و ادراکی. نویسنده این مطلب در ادامه این پست برای ژانرهای کمدی و کمدی سیاه و همچنین ماجراجویی، سفرنامه، علمی، بیوگرافی و زندگینامه هم برخی ویژگی‌های شخصیتی را برشمرده و از این نوشته که برای ژانرهای مذکور، هر کدام برای چه تیپ شخصیتی جالب توجه خواهند بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/28/597089/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها