اوراسیا


ناامیدی بلینکن از مذاکرات با روسیه

گروه جهان/«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا در سخنانی در آستانه دیدار با نماینده روسیه ضمن تأکید بر اینکه مسکو باید بین مذاکره و رویارویی یکی را انتخاب کند، مدعی شد، امیدی به مذاکرات روز چهارشنبه (فردا) با این کشور ندارد.  به گزارش «سی‌ان‌ان»، او در گفت‌و‌گویی با این شبکه خبری امریکایی گفت: «در فضای کنونی که در اوکراین بروز کرده، بسختی می‌توان شاهد پیشرفتی واقعی بود. در این شرایط ما شروط خودمان را روی میز می‌گذاریم و روسیه هم همین طور. همان طور که ناتو هم همین کار را خواهد کرد. بعد خواهیم دید که آیا از این شروط حرکتی رو به جلو متصور خواهیم بود یا نه.» امریکا و روسیه شب گذشته در ژنو مذاکراتی داشتند و قرار است چهارشنبه نیز روسیه با اعضای ناتو نشستی را برگزار کند.

تشدید اعتراضات به سیاست‌های کرونایی در اروپا

گروه جهان/ در حالی که صدها نفر در اروپای غربی در واکنش به سیاست‌های دولتی در تأمین واکسن به خیابان‌ها آمده بودند، صدها هزار نفر شهروند فرانسوی در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده برای شهروندان واکسینه نشده، تظاهرات‌ گسترده‌ای را برگزار کردند.
به نوشته الجزیره، اعتراضات در فرانسه پس از توهین علنی «امانوئل مکرون» به شهروندان واکسینه نشده به قدری شدت گرفت که بنابر اعلام رسانه‌های فرانسوی، شماری از تظاهرکنندگان با حمله به «استفان کلارو»، از اعضای حزب «مکرون»، او را مجروح کردند. وی پس از این حمله گفت: «بدون شک علیه مهاجمان شکایت می‌کنم. برخی مردم فکر می‌کنند دولت تصمیمات درستی نمی‌گیرد به همین دلیل در هر شرایطی رفتارهای تهدیدآمیز و خشن انجام می‌دهند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/4/597099/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها