ولت نمی‌کنم تمیز لعنتی...


محمدرضا رضایی
شاید ندانید ولی امروز، دهم ژانویه، روز جهانی تمیز کردن میزکار است. از آنجا که تمیز بودن میزکار یکی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش راندمان کاری است، لذا راهکارهایی برای پاسداشت این روز بزرگ به شما پیشنهاد می‌دهیم.
۱. امروز لنگ‌هایتان را روی میز نگذارید؛ درست است که انداختن لنگ‌ها روی میزکار نشانه اقتدار و تسلّط فرد پشت‌میز‌نشین است، ولی امروز اقتدارتان را یک جور دیگر نشان دهید، مثلاً سر ارباب رجوع داد بزنید، یا لیوان چایی را به بهانه کم‌رنگ بودن، پرت کنید توی دیوار. اگر هم پایتان خسته شد، می‌توانید کیس کامپیوتر را از داخل میز درآورده و پایتان را بیندازید رویش؛ خیالتان هم راحت، مال اداره است و خراب هم که بشود، خب بشود.
۲. پرونده‌های تلنبار شده ارباب رجوع‌ها که لنگ یک امضای شماست، یکی از رایج‌ترین چیزهایی است که نه تنها تمیزی میز کار را به‌هم می‌زند، بلکه زیبایی و آرامش محیط کار را هم از بین می‌برد. تمام پرونده‌های مراجعان را بفرستید به کشوی پرونده‌های ناقص. برای جلوگیری از انباشت مجدّد پرونده‌ها، به انتظامات اداره بسپارید که امروز ارباب رجوع راه ندهند و از اسپری فلفل برای متفرق کردن ارباب رجوع‌ها استفاده نمایند. ارباب رجوع که با زبان خوش بی‌خیال کارش نمی‌شود!
۳. مراد از تمیزی میز کار، تمیزی روی میز است. پس با خیال راحت می‌توانید آدامس بچسبانید زیر میز، یا زیرمیزی بگیرید  یا پاهایتان را از داخل کفش دربیاورید تا بوی جوراب تان فضا را آکنده کند؛ البته حواستان باشد که بوی سمّ جورابتان آن‌قدر نباشد که شیشه روی میز را ذوب کند، مورد این‌جوری داشته‌ایم قبلاً.
۴. یک میز زیبا فقط یک میز تمیز نیست، بلکه تزئین میز هم از امور مهم این روز است. به آبدارچی اداره یا منشی‌تان بگویید که هر دو ساعت یک چیزی برای پذیرایی شخصی‌تان بیاورد که بگذارید گوشه میز و جلوه خاصی به میز بدهد؛ مثل کیک شکلاتی با یک فنجان قهوه در کنارش. در تمام ساعات روز هم یک ظرف بزرگ میوه‌آرایی شده وسط میزتان بگذارید، ولی نخورید؛ فوقش آخر وقت اداری که شد می‌ریزید توی کیسه و می‌برید خانه.
۵. از دیگر ابزار مهم برای تزئین یک میز کار، بودن کتاب‌های سنگین عقیدتی و سیاسی و مدیریتی در یک گوشه میز است. می‌توانید از کتابخانه‌های معتبر سراسر کشور این کتاب‌ها را تهیه کنید؛ البته اگر کتاب‌ها را بخرید بهتر است و در باقی روزهای سال‌هم به کارتان می‌آید.
نکته مهم در رابطه با این مورد و مورد قبلی این است که شما در جهت افزایش راندمان کاری برای تزئین میز کارتان هزینه می‌کنید، پس حتماً آن را فاکتور نمایید تا بعداً از اداره‌ پولش را بگیرید.
ضمن رعایت نکات فوق حتماً بزرگی و شکوه میز و نیز صندلی پشت آن را مدّنظر داشته باشید. یک میز خوب میزی است که هرکس روبه‌روی آن قرار گرفت، از ترس دچار لکنت زبان شود و نتواند مشکلش را مطرح نماید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/27/597137/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها