نشست مسئولان عالی قوه قضائیه با موضوع اعتراض کارکنان این قوه برگزار شد

روایت رئیس دستگاه قضا از تلاش دولت برای بهبود وضعیت پرداختی کارکنان


گروه سیاسی/ نشست مسئولان عالی قوه قضائیه دیروز در حالی برگزار شد که چند روزی از تجمع کارکنان دستگاه قضایی و اعتراض آنان به عدم تصویب کلیات «طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه» که به‌دنبال افزایش حقوق قضات و کارکنان این قوه بود، می گذرد. معترضان که در این تجمع شعارهایی علیه مجلس و دولت سر داده بودند، اجرای طرحی را خواستار شدند که مهم‌ترین ایرادات نمایندگان مخالف هنگام تصویب، بار مالی این طرح و همچنین تبعیض‌آمیز بودن افزایش حقوق کارکنان این قوه بود. پس از تداوم این اعتراضات مسئولان دستگاه قضا وعده پیگیری مطالبات کارکنان را دادند و دیروز هم اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه با ورود به این موضوع، از تلاش‌های خود برای حل مشکلات کارکنان این دستگاه گفت. او به صعوبت و خطیر بودن مأموریت‌های محوله به مجموعه قضات و کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: همواره تأکید ما این بوده است که انجام مأموریت‌های قضایی به صورت دقیق، سریع و کامل نیازمند امکانات، بودجه و نیروی انسانی بیشتری است؛ نیروی انسانی‌ای که دغدغه‌ای جز پیشبرد سریع امور قضایی مردم نداشته باشد. لذا از چندین سال قبل با تلاش‌های صورت گرفته بویژه از ناحیه معاونت راهبردی وقت، بودجه ثابتی از بودجه عمومی کل کشور به دستگاه قضایی تخصیص یافت.
تلاش رئیس جمهور برای نزدیک کردن حقوق کارکنان
رئیس دستگاه قضا به تلاش‌های رئیس جمهور برای حل این مشکل هم اشاره کرد و  با بیان اینکه حقوق‌ها و مزایایی که در قالب فوق‌العاده در بسیاری از دستگاه‌های اداری وجود دارد در قوه قضائیه موجود نیست، گفت: البته باید توجه داشت از زمانی که آقای رئیسی مسئولیت دولت را برعهده گرفته‌اند تلاش داشته‌اند تا حقوق‌های پرداختی به کارکنان همه دستگاه‌ها را به هم نزدیک کنند. او گفت: همه مسئولان دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف و حتی رؤسای کل دادگستری‌ها، تلاش‌های مستمر و زیادی انجام داده‌اند و جلسات پرتعدادی را با نمایندگان مجلس و دولتی‌ها برای تبیین موضوع نسبت پرداختی‌ها به کارکنان دستگاه قضایی با حجم و صعوبت کار و مأموریت محوله به آنها، ترتیب دادند. رئیس عدلیه با تأکید بر اینکه تلاش‌ها برای ترمیم فوق‌العاده‌های پرداختی به کارکنان دستگاه قضایی کماکان ادامه دارد، گفت: باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار داد که دولت و مجلس هم دارای محذوریت‌هایی هستند و بسیاری از طرح‌ها و لوایح در مجلس رد یا تعدیل می‌شوند.
رسیدگی دقیق و سریع به پرونده هواپیمای اوکراینی
در پرونده حادثه‌ دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی، تحقیقات قضایی ۳ روز پس ‌از سانحه و به ‌دستور سیدابراهیم رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه، در قالب یک تیم ویژه آغاز شده بود و با تکمیل تحقیقات فنی و کارشناسی از سوی مراجع ذی‌ربط، اواخر سال ۱۳۹۹مسئولان قضایی کشور اعلام کردند کیفرخواست مربوط به این پرونده صادر شده ‌است. کیفرخواستی که طبق بررسی‌های فنی از سوی ۱۲گروه و زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری تدوین شد و گزارش نهایی آن هم مورد تأیید بیشتر کشورهای ذی‌نفع قرار گرفت. این بررسی‌ها در نهایت به ‌صدور کیفرخواستی ۲۰۰ صفحه‌ای برای ۱۰متهم انجامید که نخستین دادگاه رسیدگی به آن هم در آخرین روز آبان ماه با حضور ۱۰ متهم از رده‌های مختلف نظامی، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آنان به ریاست ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران برگزار شد. اژه‌ای با اشاره به سالگرد حادثه‌ دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است؛ با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ شود و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود و امیدواریم با یک رسیدگی دقیق، عادلانه، منطبق با موازین و به دور از مسائل حاشیه‌ای، پرونده این سانحه ناگوار به نتیجه برسد و اقدامات حقوقی و قضایی صورت گرفته بخشی از تسلای خاطر بازماندگان این سانحه باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/2/597150/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها