اخبــــار


قدردانی خانواده شهید سلیمانی از رهبر انقلاب و مردم

به دنبال برگزاری مراسم مردمی گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بنیاد و خانواده وی طی پیامی از رهبر معظم انقلاب و مردم قدردانی و ابراز امیدواری کردند که این مراسم هر سال فرصتی برای ارائه سیمای وحدت، همدلی و همزبانی ملت حول ارزش‌های انقلاب باشد.
به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است: خداوند را بر نعمت ملت ایران که چون کوه ثابت و استوار در پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند شکرگزاریم. خانواده شهید سلیمانی با اشاره به اینکه ملت قهرمان‌پرور، امسال با برگزاری شکوهمند مراسم دومین سالگرد آن شهید، خاطره فراموش‌ناشدنی یوم‌الله تشییع را زنده کردند و یک بار دیگر زنده بودن انقلاب را به رخ دشمنان قسم خورده ایران کشیدند، اضافه کرد: شما با حضور گرم و صمیمانه خود هر کوی و برزن، هر مسجد و محله، هر شهر و روستا و هر کوچه و خیابان را با یاد و نام آن شهید آراستید و نشان دادید سلیمانی و سلیمانی‌ها پایان‌پذیر نیستند و سلیمانی‌های دیگر در آغوش مام میهن در حال تولد و تربیت‌اند.
همچنین در این پیام با قدردانی از حضور گرم و انقلابی مردم ایران اسلامی و سایر ملت‌ها در کشورهای جبهه مقاومت و آزادیخواهان جهان در برگزاری این مراسم و نیز قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم که هدف کینه شقی‌ترین و روسیاه‌ترین تروریسم دولتی یعنی دولت امریکا قرار گرفت، عنوان شده است: از لطف و بزرگواری رهبر معظم انقلاب اسلامی که با فرصت دیدار، مرهمی بر داغ فراق آن پدر مهربان گذاشتند و با رهنمودهای ارزشمندشان هدایتگر تداوم راه آن شهید و زنده نگاه داشتن مکتب حاج قاسم شدند، صمیمانه تشکر و از خداوند برای وجود شریفشان عزت و سلامت و نصرت افزون‌تر مسألت می‌نماییم و عرض می‌کنیم که پیمان ما با شما و با ملت عزیز و سایر ملت‌های جبهه مقاومت و همه مظلومان عالم همان پیمانی است که حاج قاسم با شما بسته بود یعنی فدا شدن در راه عزت و سربلندی شما و ایستادگی مؤمنانه در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن.

دور پنجم مذاکرات با عربستان در دستورکار است

دور پنجم گفت‌وگوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به میزبانی عراق در دستور کار است. به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در این‌باره توضیح داد: درباره موضوعات فی‌مابین ما و عربستان تلاش کردیم با‌وجود تمامی پرونده‌های اختلافی بنا به مصلحت دوجانبه و منطقه با فاصله‌گذاری در نقاط اختلاف براساس صراحت و در عین حال تلاش برای برقراری روابط پایدار بین دو کشور گفت‌وگوها را ادامه دهیم.
خطیب‌زاده درباره تشدید مواضع عربستان درباره لبنان و حزب‌الله نیز گفت:‌ در موضوع لبنان متأسفانه دخالت‌های خارجی یکی از دلایل مهم برخی نابسامانی‌ها در داخل این کشور است. برخی طرف‌های خارجی تلاش می‌کنند از فشار خود برای تغییر معادلات در داخل لبنان استفاده کنند. هم حزب‌الله و سایر گروه‌ها بخش بسیار عمده‌ای از حاکمیت بومی لبنان هستند و همه باید به آن احترام بگذارند. ایران همه تلاش‌های خود را کرده و می‌کند که شاهد هم‌افزایی بیشتر بین گروه‌های لبنانی در داخل این کشور باشیم.

گفت‌و‌گوها بر روابط دوجانبه متمرکز است
پیش از این، شبکه خبری الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه کشورمان گزارش داد که امیرعبداللهیان درباره مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان نیز اظهار داشته است: گفت‌و‌گوی ما با عربستان مثبت و سازنده است و برای از سرگیری روابط در هر زمانی آمادگی داریم.وزیر خارجه ایران در این گفت‌و‌گو افزود: نمایندگان ما در سازمان همکاری اسلامی به جده باز خواهند گشت و این اقدامی مثبت به شمار می‌رود. امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گو با الجزیره تأکید کرد: عربستان مایل به گفت‌و‌گو درباره پرونده‌های منطقه‌ای است، اما در حال حاضر گفت‌و‌گوها بر روابط دوجانبه متمرکز است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/2/597151/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها