خبر


پیگیری <فروش کارت واکسن بدون انجام واکسیناسیون> از طریق نهادهای امنیتی

گروه اجتماعی/سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با انتشار توئیتی از پیگیری موضوع فروش کارت بدون انجام واکسیناسیون توسط نهادهای امنیتی خبر داد. محمد هاشمی در متن این توئیت نوشته است: «موضوع فروش کارت بدون انجام واکسیناسیون از مدت‌ها قبل در دستور کار وزارت بهداشت بوده و از طریق نهادهای امنیتی در حال پیگیری است. ضمن تأکید بر تعداد بسیار اندک کارت‌های صادر شده، به محض نهایی شدن بررسی‌ها، نتیجه برخورد با متخلفان اطلاع‌رسانی می‌شود.»
گفتنی است؛ پیش از این نیز دکتر رحیم‌نیا _ مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در یک نشست خبری درباره مباحث مطرح شده مبنی بر فروش کارت واکسن، گفته بود: «بحث فروش کارت واکسن بدون تزریق واکسن را هم بررسی کردیم و موردی با کمک یکی از خبرگزاری‌ها شناسایی کردیم که مبلغی می‌گرفتند و کارت صادر می‌کردند ولی تعداد این کارت‌های صادر شده خیلی کم است که هیچ تأثیری در اعتماد عمومی به کارت واکسن ایجاد نمی‌کند. در یک مورد، ۲۳ نفر دارای کارت واکسن جعلی شناسایی کردیم که در مقابل واکسیناسیون ۱۲۰ میلیون دوز بسیار ناچیز است.»

اعطای وام به بیماران نیازمند از سوی هلال احمر

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: برای اعطای وام به بیماران نیازمند، اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی تأمین شده است.
وحید سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی و با پیگیری صورت گرفته از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر که تسکین آلام بشری در جامعه و افزایش اثربخشی خدمات حمایتی به بیماران نیازمند و معسر و جزئی از رسالت، وظایف ذاتی و مأموریت‌های آن محسوب می‌شود، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان  برای بیماران کم بضاعت و دارای شرایط خاص در نظر گرفته شد. وی با بیان اینکه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بر اساس دستورالعمل اجرایی جز ٢-٢ بند «و» تبصره ماده ١٦ قانون بودجه سال‌ جاری، برای اعطای تسهیلات به بیماران نیازمند در هر یک از استان‌ها، اعتباری مجزا اختصاص داده است، گفت: این مبلغ به شکل وام و با نرخ سود چهاردرصد و با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله به این افراد اعطا خواهد شد. سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سه بانک ملی، مسکن و صادرات به‌عنوان بانک‌های عامل در نظر گرفته شده‌اند، تصریح کرد: برای پرداخت این وام قرض‌الحسنه، بیماران نیازمند و معسر و همچنین بیماران ناشی از کرونا در سراسر کشور مورد توجه قرار خواهند گرفت. سلیمی با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرایی اعطای وام مذکور به جمعیت هلال احمر استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر نسبت به ارائه مدارک لازم برای تکمیل پرونده اقدام کنند تا پس از انجام مراحل مددکاری و طرح در کمیته وام مربوطه، افراد واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/25/597167/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها