نکته بازی


کی‌روش؛ از این جام ملت‌ها به آن جام ملت‌ها

تیم ملی فوتبال مصر دیشب در اولین بازی‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا 2022 به مصاف نیجریه رفت. یاران محمد صلاح در شرایطی در این مسابقه به میدان رفتند که مدتی است هدایت فراعنه را کارلوس کی روش برعهده دارد. سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی کشورمان که حالا به صعود به جام جهانی با مصر می‌اندیشد. نکته جالبی که درباره کی روش وجود دارد این است که جام ملت‌های آفریقا سومین جام ملت‌های او در 3 سال گذشته است. او در ابتدای سال 2019 با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد و یوزها را به نیمه نهایی رساند. او در ادامه سرمربی کلمبیا شد و چندی بعد با این تیم تا مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های امریکای جنوبی 2019 پیش رفت و حالا باید دید با مصری‌ها چه نتیجه‌ای در جام ملت‌های آفریقا می‌گیرد و می‌تواند آنها را به قهرمانی برساند یا خیر.

تفاوت از زمین تا آسمان است

استقلال و پرسپولیس این روزها در حالی با مشکل عدم صدور مجوز حرفه‌ای مواجه شده و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده‌اند که الهلال عربستان قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها خریدهای رؤیایی‌تری را در دستور کارش قرار داده است. چرا که دیروز خبر رسید که این باشگاه قصد دارد لوئیس سوارز مها جم اروگوئه‌ای و مطرح اتلتیکو مادرید را هم به خدمت بگیرد. این در شرایطی است که الهلال فصل گذشته هم بازیکنان گرانقیمتی مانند موسا مارگا، متئوس پریرا و بافتیمبی گومیس را هم در اختیار داشت که سابقه بازی در تیم‌های مطرح اروپایی مانند پورتو، وست بروم ویچ و لیون را در کارنامه‌شان داشتند و حالا الهلال با خریدهایی مانند سوارز می‌خواهد تفاوتش با دیگر تیم‌های آسیایی را از زمین تا آسمان زیاد کند. جالب اینکه در این میان این موضوع به شوخی مطرح شده بود که الهلال حالا خود را برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌کند!
 
طارمی فقط گل بزند نه توئیت!

مهدی طارمی یکی از ستاره‌های فوتبال ایران است که در پورتو درخشان بوده و دروازه تیم‌های مطرحی مانند یوونتوس، چلسی و لیورپول را هم باز کرده است. بازیکنی که گل زیبای او به آبی‌پوشان لندنی، یکی از کاندیداهای اصلی جایزه پوشکاش است. اما انتقاد طارمی از دراگان اسکوچیچ باعث شد تا او مدتی از تیم ملی دور شود که افتش در پورتو و گل نزدنش را هم در پی داشت. این مهاجم بوشهری اخیراً در توئیتی نوشته: «می‌ترسم دوباره حرف بزنم مشکل‌دار بشوم ولی واقعاً حیف آسیا نیست که پرسپولیس و استقلال با این همه سرمایه نمی‌توانند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند؟» البته طارمی در این توئیت یک گاف ریز داد و باید می‌نوشت حیف پرسپولیس و استقلال نیست که در آسیا نباشند که آن را برعکس گفت. در این شرایط باید از این ستاره درخشان خواست ترجیحا فقط با فوتبال و گلزنی‌هایش همه را خوشحال کند نه با توئیت که خودش هم از آن می‌ترسد!



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/19/597250/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها