قراردادمان از بازیکن ذخیره لیگ دسته 3 فوتبال کمتر است

بوداغی: اگر «پدرو» بماند مدال‌های جهانی برای ماست


شکل تمرینات تیم ملی قایقرانی این روزها با حضور مربی جدید برزیلی متفاوت شده تا جایی که کاپیتان تیم ملی آب‌های آرام معتقد است در صورت تمدید قرارداد این مربی تا المپیک 2028 لس‌آنجلس یا حداقل 2024 پاریس، قایقرانان تا پای مدال‌های جهانی هم می‌روند.
امین بوداغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» تأکید کرد که مربی جدید خارجی تیم ملی در تمرینات بسیار جدی است: «این روزها برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو تمرینات سختی را زیرنظر پدرو سنا انجام می‌دهیم. او مربی با‌ابهتی است و با هیچ‌کس شوخی ندارد و از طرفی دیسیپلین خاصی هم دارد. سبک تمریناتمان با حضور او نسبت به قبل عوض شده و از آنجایی که پدرو ضعفمان را در قدرت و تحمل فشار مسابقه می‌داند، برخلاف گذشته بیشتر روی مسائل قدرتی کار می‌کنیم. از طرفی قبل از پدرو سنا در اوج تمریناتمان، نهایتاً هفته‌ای 18 ساعت پارو می‌زدیم اما الان حداقل روزی 5 جلسه تمرین می‌کنیم. اوایل کار این حجم از تمرین برایمان سخت بود اما رفته رفته بدنمان عادت کرد.»
قایقران تیم ملی معتقد است درصورت تمدید قرارداد پدرو تا المپیک پاریس اتفاقات خوبی برای قایقرانی خواهد افتاد: «قایقرانی رشته‌ای است که از غرب آمده و دانش ما تایک جایی اجازه پیشرفت می‌دهد. تمام حریفان آسیایی‌مان مثل چین، قزاقستان، ازبکستان و...از دیرباز دنبال مربیان غربی و نه پرورش مربی داخلی بوده‌اند. ما چندین سالی به‌خاطر شرایط موجود مثل گرانی دلار و غیره موفق به جذب مربی خارجی نشده بودیم تا اینکه سهرابیان با رایزنی‌هایش بالاخره توانست مربی خارجی استخدام کند و حالا هم همه چیز به ما و پدرو بستگی دارد. به نظر من اگر پدرو بتواند تا 2 المپیک یا حداقل المپیک پاریس در ایران بماند، سطح قایقرانی ایران فرق خواهد کرد و ما تا پای قله‌های دنیا خواهیم رفت.»
او که عضو کمیسیون ورزشکاران است، درباره حواشی این کمیسیون می‌گوید: «این دوره کمیسیون ورزشکاران برای ورزش ایران خواهند جنگید و کسی دنبال نفع شخصی نیست. ورزشکارانی که الان در کمیسیون هستند، در ورزش استخوان خرد کرده و طعم لاکتیک را چشیده‌اند. به شخصه می‌خواهم طوری در کمیسیون فعالیت کنم که نتایجش ماندگار باشد و بعدها پشت سرم نگویند که پشت صندلی کمیسیون نشست و فقط به رئیس کمیته ملی المپیک چشم گفت. ما آمده‌ایم که یک سری مطالبات را زنده و نگاه وزیر ورزش را به بعضی رشته‌های مدال‌آور ولی محروم عوض کنیم و به دیده شدنشان کمک کنیم. به نظرم حواشی که در کمیسیون وجود دارد به‌خاطر صحبت‌هایی است که از قبل شده است. یک عده خارج از کمیسیون، قول و قرارهایی برای ورود یک سری افراد به جمع منتخب کمیسیون داشته‌اند و همین حواشی حرف و حدیث‌هایی را بوجود آورده است. از طرفی اوایل هرکاری بخاطر تفاوت عقیده‌ها سخت پیش می‌رود اما مطمئنم که شرایط کمیسیون بعد از 4-5 جلسه بهتر می‌شود.»
بوداغی حالا به گفته خودش در هانگژو به دنبال وصول طلبش است: «من از بازی‌های آسیایی دوحه در تیم ملی بوده‌ام که در قطر به‌خاطر سن پایین موفق به گرفتن مدال نشدم اما در  جاکارتا مدال گرفتم و در اینچئون هم می‌توانستیم مدالی خوشرنگ بگیریم که با بدشانسی و یک اتفاق دستمان از مدال کوتاه ماند، حالا می‌خواهم با طلایم در هانگژو کلکسیون مدال‌هایم را در بازی‌های آسیایی تکمیل کنم. تمام این تلاش‌ها و دوری از خانواده برای این است که موقع بازگشت از هانگژو با طلا از پله‌های فرودگاه پایین بیایم و محبت‌های خانواده و همسرم را که همه جا پشتم بوده و در وضعیت بد مالی از سهم خود زده تا من بتوانم مکمل‌های ورزشی‌ام را بخرم، جبران کنم. سن و سال و شرایط اقتصادی جوری است که شاید این آخرین حضورم در بازی‌های آسیایی باشد چون ورزشکاران در ایران استقلال مالی ندارند. تصمیمی راجع به خداحافظی از تیم ملی نگرفته‌ام اما اگر ببینم جوانی از من بهتر است به نفع او از تیم ملی کنار می‌روم.» قایقران تیم مقاومت از قرارداد پایین قایقرانان در لیگ خبر می‌دهد: «فدراسیون تمام باشگاه‌ها را موظف به جذب 2 ملی‌پوش کرده وهمین موضوع سطح و جذابیت لیگ را بالا برده است. قوانین کشور ما طوری است که اسپانسرها سمت تیم‌های ورزش نمی‌آیند و قراردادهایمان در لیگ از بازیکن ذخیره لیگ دسته 3 فوتبال هم کمتر است، پارسال قراردادم بیست میلیون بود و امسال 20 درصد بهتر شده اما بازهم جای شکرش باقی است.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/20/597254/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها