اخبـــــار


ورود مدعی‌العموم به حادثه آتش‌سوزی در حسین‌آباد سنندج

گروه حوادث: دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان از تشکیل پرونده قضایی واژگونی کامیون حامل مازوت در سنندج خبر داد.
محمد جباری در تشریح این خبر به ایسنا گفت: طبق محتویات پرونده تشکیل شده در شعبه سوم بازپرسی دادسرای سنندج حادثه آتش‌سوزی در حسین آباد شامگاه ۱۸ دی بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون تریلی که حاوی بار مازوت بود در محور فرعی دهگلان به حسین‌آباد رخ داد که بر اثر واژگونی و آتش گرفتن تریلی مواد داخل تانکر به سمت خانه‌های روستا روانه و این امر باعث وقوع آتش‌سوزی گسترده در خانه‌های مسکونی شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با بیان اینکه در این آتش‌سوزی ۲۵ خانه و ۵ خودرو در آتش سوخت گفت: سه نفر از جمله راننده کامیون فوت شدند، همچنین یک زوج جوان نیز جان باختند و تعدادی از اهالی روستا به علت سوختگی در بیمارستان بستری هستند. پس از این حادثه پرونده‌ای در شعبه سوم بازپرسی دادسرای سنندج برای این حادثه تشکیل شد و پرونده پس از صدور دستورات مقتضی به پلیس آگاهی، دریافت اظهارات اولیای دم جانباختگان، اخذ نظریه پلیس راهور و بررسی قصور یا تقصیر سایر ادارات و بررسی‌های خسارت‌های وارده به این مرجع قضایی وارد شده و در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه اعلام خواهد شد.

سلامت روان مرد قهوه‌چی تأیید شد

گروه حوادث/ مرد قهوه‌خانه‌دار که یک مشتری را به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی به قتل رسانده بود، پس از تأیید سلامت روانی‌اش، بار دیگر محاکمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 12 آبان  پارسال با گزارش یک کشاورز مبنی بر کشف جسد مردی سالمند د‌ر روستای ورد‌یج واریش آغاز شد.‌ در ادامه مأموران به محل اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد سالمند در محل دیگری با ضربه جسم سنگین مورد ضرب و جرح قرار گرفته و پس از آن به زمین کشاورزی انداخته شده است. ضمن اینکه تحقیقات نشان داد که او گاهی به قهوه‌خانه‌ای که در آن نزدیکی قرار داشت سر می‌زده از این رو مأموران سراغ صاحب قهوه‌خانه و 2 کارگر او رفتند و پس از پرسش و پاسخ و تناقض‌گویی‌ها این 3 نفر به عنوان مظنون دستگیر شدند. در ادامه مأموران بازجویی از متهمان را پی گرفتند و در نتیجه صاحب قهوه‌خانه به قتل اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: من و برادرم از 20 سال پیش این قهوه‌خانه را خریدیم و مقتول هم 15 سالی بود که به مغازه ما می‌‌آمد. او به هیچ وجه بهداشت را رعایت نمی‌کرد و من هم از ترس از دست دادن مشتری‌هایم که نگران شیوع کرونا بودند، بارها از او خواستم که به قهوه‌خانه‌ام نیاید. حتی از خانواد‌ه‌اش خواهش کردم اما او هر بار می‌‌آمد و وقتی ما اعتراض می‌‌کردیم، فحاشی می‌‌کرد. بعد از مدتی از رفتارهای او به تنگ آمدم و کاسه صبرم لبریز شد. برادرم دستش را گرفت و به نزدیکی دره برد و من هم با سنگ ضربه‌ای به سر او زدم و به زمین افتاد. بعد هم به مغازه برگشتیم.
با اعتراف صریح متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای این جلسه فرزند مقتول به عنوان ولی دم خواستار قصاص شد. پس از آن متهم منکر ارتکاب قتل شد. در ادامه وکیل مدافع متهم به جایگاه رفت و گفت: موکلم  دچار مشکل عصبی است و قوه تمییز ندارد. از قضات می‌‌خواهم تا او را برای بررسی روانی به پزشکی قانونی معرفی کنند.
به این ترتیب قضات با درخواست وکیل متهم موافقت کردند و وی را به پزشکی قانونی معرفی کردند. اما پزشکی قانونی  پس از بررسی سلامت روانی متهم در گزارشی اعلام کرد وی سالم است و در زمان ارتکاب جرم قوه تشخیص داشته است.
با این گزارش متهم باید یک بار دیگر در دادگاه از خود دفاع کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/26/597274/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها